• llllllklkl

Så jäkla irriterad på min sambo

HJÄLP!!!!

Jag är gravid och pluggar heltid. min sambo är väldigt driven och jobbar mån-fre plus oftast helger, ibland kväll. Han betalar allt här hemma men det är något vi kommit överens om då jag inte har ekonomin till det plus att jag förmodligen inte kommer hitta något jobb nu när jag närmar mig slutet av graviditeten.. ger honom dessutom 5000 kr i månaden för att jag ska vara lite delaktig. Men Till mitt problem!!! jag sköter alltså ALLT här hemma. Men så fort jag ber honom göra MINSTA lilla, tex hjälpa till med maten en kväll eller ge katterna mat på morgonen så ger han mig attityd och ifrågasätter varför jag inte kan göra det?? Då det är mitt jobb? varje JÄVLA gång jag ber honom göra något. Jag förstår att han jobbar osv, men jag skapar vårt/hans barn?!?!? Kan man inte hjälpas åt och stötta varandra? har han rätt till att ifrågasätta varje gång jag ber honom göra små skitsaker i hemmet.? Enligt honom så har han ALL rätt till det 

• Svar på tråden Så jäkla irriterad på min sambo
  • Anonym (E)

Asså backa bandet.... Du har ingen inkomst, han jobbar som en häst och DU betalar honom...? När det är DU som sköter allt hemma dessutom? Skärpning ts, det här måste du stoppa nu innan ni får barn! Gissa vem som får ta allt då också.

Nej, det är inte ditt jobb! Om det vore det så borde han betala dig halva sin lön! Det har ni dessutom inte kommit överens om!

Ts, börja leta boende redan nu. Ni kommer inte att kunna bo ihop. Han ser dig som en obetald hemtjänst och sedan blir du heltidsnanny också när ungen kommer ut. Gissa vem som får ta alla vaknätter, för han jobbar ju och ni stör dessutom.

Nej, en sån egoist kan man inte vara med.

• Anonym (Isse)

Sluta ge honom 5000 kr i månaden och så beställer du hemstäd för de pengarna istället.
    Det som blir över köper du hämtmat för de dagar du inte vill eller orkar laga mat.

• Anonym (Lina)

Jag skulle aldrig, aldrig ha det upplägget från början. Risken att det bara blir värre när bebisen kommer. Varför har du inte studiemedel?

I er nuvarande situation tänker hag mig att ni måste prata igenom ordentligt vad som gäller. Ett samtal på neutral mark en neutral tid där båda får prata till punkt. 

Lycka till.

• Kockobello

Ska han både betala typ allt OCH göra hemarbete?

• Kockobello
    Anonym (E) skrev 2022-09-11 14:03:50 följande:

Asså backa bandet.... Du har ingen inkomst, han jobbar som en häst och DU betalar honom...? När det är DU som sköter allt hemma dessutom? Skärpning ts, det här måste du stoppa nu innan ni får barn! Gissa vem som får ta allt då också.

Nej, det är inte ditt jobb! Om det vore det så borde han betala dig halva sin lön! Det har ni dessutom inte kommit överens om!

Ts, börja leta boende redan nu. Ni kommer inte att kunna bo ihop. Han ser dig som en obetald hemtjänst och sedan blir du heltidsnanny också när ungen kommer ut. Gissa vem som får ta alla vaknätter, för han jobbar ju och ni stör dessutom.

Nej, en sån egoist kan man inte vara med.

Ja, bättre hon flyttar och försörjer sig själv. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-09-11 14:23:38 följande:
    Ja, bättre hon flyttar och försörjer sig själv. 
    Man är inte "nanny" åt sitt egna barn, inte ens om man har barnet på heltid. 

Hon jobbar inte gratis, han försörjer henne.
  • MsFry

Hur betalar han allt om du betalar 5000 i månaden till honom? 

• Kockobello
    MsFry skrev 2022-09-11 14:26:56 följande:

Hur betalar han allt om du betalar 5000 i månaden till honom? 

Vad har ni för utgifter totalt sett?
  • Kockobello

Ah hon kanske kan klara sig på 5 000, men då lär hon bli typ inneboende någonstans. 

• Anonym (I)

Men vad hade ni kommit överens om vad gäller hushållssysslorna då? 

Svar på tråden Så jäkla irriterad på min sambo