Inlägg från: Anonym (laserkvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (laserkvinnan)

Min man ljög om var han var

Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-11 13:47:53 följande:
    Alltid velat hjälpa folk och det är väl det som är problemet. Men jag villl tro att han är snäll egentligen men har något problem som gör att han super så hårt när han väl gör det. 
    Men har man inget ölsinne så måste man sluta dricka helt. 

Två av mina vänner tog det beslutet redan vid 22 respektive 25 års ålder. Har man fortfarande inte fattat att man blir totalt bäng av sprit vid 30 så anser jag nog hoppet ute.

Det som händer sen är att mannen blir alkoholist, och antingen lämnar frun och barnen honom med alla de ärr som det medför, eller lyckas han få ihop sin skit på rehab när hans jobb hänger på det, vilket två av mina manliga kollegor har genomgått. Den ene klarade sig, den andre inte. 

När mannen sitter ensam i en tvåa utan jobb, det är då den manliga självmordsstatistiken börjar komma i spel.

4.8% av Sveriges män har ett aktivt alkoholmissbruk, mot 3.1% av kvinnorna (studie Sundin m.fl. 2018).

Du kan göra dig själv en tjänst och inte följa med på den tråkiga resan- för bådas skull. Antingen är det noll sprit från och med nu, eller så är det hejdå. Jag är uppväxt med en alkad styvfar och hade inte haft några som helst problem att kasta ut en karl över supande.
Svar på tråden Min man ljög om var han var