Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Jag får helt enkelt dra lasset själv

Anonym (Lina) skrev 2022-09-06 15:36:47 följande:
    Den här månaden kommer vi ha 600 kr kvar. Bufferten tog slut iom en stor vattenläcka i husets huvudledning i våras, flera våningsplan behövde helrenoveras och även om försäkringar tog en hel del så fick vi även ta en hel del smällar själva. Just nu har vi 2000 kr på sparkontot. Barnens pengar vill jag inte ta.

Om karln bara svalde stoltheten och vore aningens mindre bekväm så skulle han nog få ett jobb rätt fort. Inom några månader i alla fall. Men även om hans förra jobb inte var supervälbetalt så var det ganska fint i hans ögon och han vill inte byta ner sig. Och att göra typ ingenting och få pengar "man ändå tjänat ihop" är ju "ganska soft".

Jag handlar och lagar mat. Framför allt mannen och dottern vägrar äta "kaninmat". I grytor, soppor och gratänger går det väl an, så länge det är kött i också. Är det vegetariskt i skolan kommer dottern hem hungrig.

Extrapris har jag alltid haft koll på. Jag växte upp med en ensamstående manna i vårdyrke. Vi gjorde det till en kul grej att äta så billigt och gott som möjligt när jag var barn, lite av en sport.
    Fast nu är det sju så att du drar in huvuddelen av pengarna, alltså bestämmer du vad det får läggas på. Det är bara att göra det klart. Och då länge han går hem så ansvarar han för markservicen- varför ska du jobba dubbelt?? Galet.
Svar på tråden Jag får helt enkelt dra lasset själv