Indraget CSN högskola
Hej,
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag började studera VT-22 på universitet, och har klarat av 16 hp. Jag har två stycken omtentor. En av dem skrev jag i i slutet av augusti, men har ännu inte fått något svar.
Jag ansökte om csnlån samt bidraget till HT 22, men fick ansökan avslagen då jag inte klarat av minst 18,5 hp.
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag har sökt jobb, men det är knappt att man får något svar. Jag hade en jobbintervju under förra veckan, men var tvungen att ställa in då mina barn var förkylda och jag inte hade någon möjlighet att gå på intervjun. Personen som skulle hålla arbetsintervjun har inte hört av sig till mig och verkar inte ge mig en till chans. Så, det jobbet är bara att glömma.
Jag har alltså inga pengar som kommer in på kontot. Jag har fått en remiss till psykiatrin för utredning av ADHD. Min första träff var för två veckor sedan med en psykolog.
Jag har haft det kämpigt med skolan i hela mitt liv, men speciellt nu med två barn och svåra problem med att kunna koncentrera mig etc.
Jag har en tjej i min klass som får CSN även om hon bara klarat 5 hp, då hon ansökte för ett helt år. Ångrar nu i efterhand att jag bara ansökte för en termin..
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra som sagt. Jag vill ringa CSN och förklara det jag har skrivit, men de är ju ingen välgörenhetsorganisation heller. Dessutom skäms jag lite för att ringa dem, då det låter som att jag kommer med bortförklaringar. Kan någon snälla mig tips ang hur jag ska gå tillväga. Vet varken in eller ut. Kan knappt andas för att jag är så stressad.