• hahasuperkul

Ger ni er partner era lösenord till allt?

Min fråga är helt enkelt om ni ger er partner era lösenord till allt som mobilen, olika sociala medier, mejl, osv. Förklara gärna varför ni tänker som ni gör med.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger ni er partner era lösenord till allt?
  • MotherOfMiracles

Min f.d. satte spionprogram i min telefon. Tog sig på så sätt in i min mail och på mina sociala medier. Känslan av att vara övervakad har aldrig släppt. Byter lösenord ofta. Kommer aldrig lite fullt ut på en man igen. 

• Anonym (Nixpix)
    Anonym (jag) skrev 2022-09-05 13:51:38 följande:
    låter smart med ett igenklistrat kuvert i kassaskåpet men också lite bökigt med tanke på att man behöver byta ganska regelbundet. hur ofta byter ni lösenord?
    Alldeles för sällan egentligen, men ett par gånger per år i alla fall. 

Vissa saker är dock konstanta. Koder till betalkort och liknande, styr vi själva inte över. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Nixpix) skrev 2022-09-05 13:37:51 följande:
    Nej, vi har inte varandras lösenord till datorer, telefoner, etc. Bara till en tidningsprenumeration. Jag ser ingen anledning till att han ska ha mina lösenord (och vice versa) i vardagen. Mitt är mitt. Hans är hans. 

Vi funderar dock på att lägga lösenorden till det viktigaste, i ett igenklistrat kuvert i kassaskåpet. Bara för att underlätta om det någon gång behövs. 
    Varfor igenklistrat, litar ni inte på varandra?
    Vi har våra utskrivna, inget vi snokar i och använder for det.
  • Anonym (Xxx)

jag är en sån där dum person som har samma lösenord på många ställen. Så ja han har tillgång till det mesta. Han har behövt logga in på netflix och andra ställen så han vet ju vilket lösenord jag har även till mail och sånt. vi har helt gemensamma konton på banken så det kvittar. Han har aldrig visat något som helst intresse för min mobil. Förutom att han lånat den nån gång om hans var död typ. 

• Anonym (Nixpix)
    Tow2Mater skrev 2022-09-05 13:56:50 följande:
    Varfor igenklistrat, litar ni inte på varandra?
    Vi har våra utskrivna, inget vi snokar i och använder for det.
    För att vi vill det och för att det känns bra för oss. 
  • Anonym (Ärlig)
    Anonym (Xxx) skrev 2022-09-05 13:57:36 följande:

jag är en sån där dum person som har samma lösenord på många ställen. Så ja han har tillgång till det mesta. Han har behövt logga in på netflix och andra ställen så han vet ju vilket lösenord jag har även till mail och sånt. vi har helt gemensamma konton på banken så det kvittar. Han har aldrig visat något som helst intresse för min mobil. Förutom att han lånat den nån gång om hans var död typ. 

Ha inte det!

Jag hade samma lösenord överallt tidigare, men så hackades någon skitsajt där jag hade konto, och vips var mitt lösenord tillgängligt för hackare. Strax efteråt kapades mitt Netflix-konto. (Gick smidigt att ställa till rätta, men andra är kanske inte lika enkla.)

Nu har jag nästan samma lösenord överallt, med viss variation enligt en enkel minnesregel.

• Gullvivor

Han har min kod till mobilen och därför tillgång till sociala medier, mail osv då jag aldrig behöver logga in utan alltid är inloggad.

Med det sagt så har jag inget emot att han vet min kod bara MEN jag får panik bara någon rör min mobil (lämnar den därför typ aldrig) så det betyder inte att jag är okej med att han kollar runt och så. Mobilen är ändå ganska privat tycker jag.

• Svw

Vi delar allt med varandra, såväl bankkonto som lösenord. Jag har dock aldrig lagt hans lösenord på minnet. Vi har mobilerna på bordet och man tar den som är närmast om man behöver kolla klockan eller vill ta ett foto på barnen. Jag tror att när man är så öppen som vi är finns det inget som lockar med att kolla i den andres mobil. Och jag skulle inte ha några problem heller om han ville kolla i min mobil. Skulle inte heller vilja ha ett äktenskap/samboliv där man är hemlig. 

• sextiotalist

Till streamingtjänster. Inget annat 

• Anonym (Myran)

Han har vet alla lösenord till mina sociala medier, mail, steamingtjänster. Det han inte har är lösenord till banktjänster samt mobila bankid annars kan han mina lösenord. Har dock inget nedskrivet så kan ju inte säga säkert att han kommer ihåg alla lösenord. Men han har fått de vi olika tillfällen. 

Svar på tråden Ger ni er partner era lösenord till allt?