Anonym (J) skrev 2022-09-05 20:18:22 följande:
Ok, jag hade tyckt det varit helt stört om min man plötsligt ville kolla igenom min telefon! Jag sms:ar väldigt mycket, tycker det är tråkigt att prata i telefon, vilket innebär att det finns väldigt mycket privata saker vänner och familj har skrivit till mig som inte är ämnat för min man att läsa. Dessutom har jag just nu en flik med hans bröllopsdagspresent uppe, så då hade ju den överraskningen förstörts.
Fiona M skrev 2022-09-05 20:12:52 följande:
Inte hemliga, men kanske privata konversationer? med vänner (inte på FL men på SMS eller mail?)
Kan förstå om man har privata konversationer att man inte vill att partnern ska läsa. Men är det givet att er partner kommer att titta bara för att denne har lösenorden? Jag har inga privata konversationer som är av den karaktären att jag inte vill att min man ska läsa. Om jag/mina vänner pratar om känsliga saker brukar det vara över telefonsamtal eller när man ses. _Jag_ skulle inte vilja leva med någon där vi inte har full tillit till varandra. För _mig_ skulle det vara jättekonstigt att leva ihop med någon som blir nervös om jag nuddar i deras telefon (som någon skrev lite längre upp).
Jag har en ständig lista i min mobil på presentförslag till min man. Man måste ju anteckna när man kommer på något bra! Men bara för att han har möjlighet att leta upp detta innebär det ju inte att han gör det. Och jag tänker mig att leta i någons anteckningsapp är det sista man skulle göra.
Är det bara konversationer med andra som ni är rädda för? Förutom presentlistan då. Bilder? Spel? Klarnakontot?