Inlägg från: LusenMusen |Visa alla inlägg
  • LusenMusen

Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?

No Logo skrev 2022-09-15 10:50:09 följande:

Körlektionen borde börja när läraren kört bilen dit han tycker det är lämpligt för dig att ta över. Första lektionerna kan lämpligen ske på en tom parkeringsplats om man har noll vana innan.

Exaaaaakt!

Så vad brukar gälla? 

• LusenMusen
    FallenAngelNr1000 skrev 2022-09-16 19:58:04 följande:
    Verkar dock som att det har saknats information ang detta INNAN ts betalade en massa pengar ! Om så är fallet så nej, självklart ska ts få sitta bakom ratten annars känner hon sig ju självklart lurad vilket är förståeligt!

All slags logik och även avtalsrätt ger ju oss rätt. Ingen människa går till en körskola för att bli körd så ja körskolorna som beter sig så här svinigt gör fel. Förväntar jag mig att få rätt mot dem? Knappast.

Nästa lektion avgör allt men det vet läraren inte om. VILL VILL INTE INTE gå ut mina ordinarie och suttit och blivit fucking körd det kommer knäcka mig SÅ HÅRT så nästa lektion avgör, är det taxi då går jag till nästa körskola DIREKT. Sen har jag fortfarande moment kvar hos denna körskola men när jag kommer tillbaks kan inte svinen hävda att jag är för oerfaren för att köra bilen VAR jag vill köra den, alltså hela lektionen. 

Jag skulle aldrig gjort så här, de måste ju känna av missnöjdet från eleverna och vad vinner de på att luras? Svaret är kanske självklart... Men om de ville väl skulle de såklart haft körskolorna utanför centrum om de inte litar på eleverna. SÅ att eleven år KÖRA precis hela tiden. Det finns egentligen inte en godtagbar att neka det ens Allra allra första lektionen.

• LusenMusen

Och nej jg skulle inte alls haft ilska mot körskolan om  jag inte blev grundlurad av dem som någon påstod. Den påstod att detta egentligen handlar om att jag är värdelös. Då kan ingen gå spela bangolf och köpa någon tjänst och sedan klaga på utrustniingen. 

Om jag inte blev totalt grundlurad på  mina pengar skulle jag inte känt hat inför dessa äckliga körskolor. Jag skulle fortfarande kunnat inse att jag behövde fler lektioner.

• LusenMusen
    OchEnFisk skrev 2022-09-16 22:26:37 följande:

Som någon skrev, anmäl till KO. Du blir ju blåst på 25% av det du betalat för.

Min första körlektion frågade körläraren om jag kunde manövrera bilen och köra från start. Jag sa nej för det var längesen jag hade kört privat och då mest på en tom parkering. Han sa i princip åt mig att skärpa mig och starta bilen. Det låter mer rimligt än det du råkat ut för. Alltså, körläraren har ju en extra uppsättning speglar och pedaler så det är bara för denne att vara uppmärksam medan du kör ut.

Preeeeecis! 

Men alltså alla jag frågar och det är många verkar inte ha solklara svar på vad som är normalt. Vilket är fullt förståeligt för ingen vet vad som gäller precis alla. Men jag vore extremt intresserad av att veta hur det ser ut normalt sett. Jag gick hos en körskola i mina unga år och fråga mig inte när jag ick börja köra hela lektionerna och tyckte den läraren var den mest opedagogiska läraren i världen  MEN jag fick köra tidigt. Kommer ihåg han sa en lektion, då kör du bilen. VILKET ÄR NORMALT!! Bilarna har för fan extra pedaler av en anledning!! Privatister kör i stan i vanliga bilar, jag går till en körskola ör att få körlektioner inte för att bli blåst. 

Har hittills känt mig förstående mot läraren då han är bra men nu börjar jag känna riktigt hat mot skolan och KO vore intressant. Kommer inte säga ett ord nästa lektion för att släppa bomben, känner sånt hat och äckel inför min körförmåga men börjar även bli riktigt lack på den här körskolan! Efter nästa lektion har jag 1 timme avboka nästkomande lektion och då släpper jag bomben. De kan få lura någon annan idiot för den här har tröttnat på deras äckliga metoder. 

Och till alla som är involverade i körskolor kan jag bara säga, hoppas ni går i konkurs! hur fan kan en hel bransch vara skapad så hjär vidrigt, och när det är en utsatt grupp?! Unga och arbetslösa som måste gå i körskola ska inte utnyttjas, de ska kunna lita på körskolor.

• LusenMusen
    Litorina skrev 2022-09-17 09:24:04 följande:
    Nja. Jag tog körkort i Gbg. Valde en trafikskola i ett ytterområde och puttrade runt bland villorna och i ett industriområde i början. Som jag minns det tog det ett bra tag innan vi började köra in i centrum. Snabba och täta filbyten i storstadstrafik är verkligen inget för en nybörjare. Jag minns även att korsa Avenyn som en pärs med fyra körfält i båda riktningar att ta sig över (gående, cyklar, bilar, vagnar och sen samma visa igen i omvänd ordning). Man måste vara helt trygg med manövrering av själva bilen för att hålla koll på allt som händer runt omkring. 

I stan jag bor i nu har centrum nästan lugnare trafik än förorten jag började övningsköra i och här ser man folk som är rätt gröna bakom ratten i centrum. Men i Gbg? Nej, det vore att utsätta andra för fara.

Som jag förstår det menar de att de får köra just så. JA körskolan ligger i centrum och då är det uppenbarligen stadstrfik extreme jag menar. Så jag hoppas de jag pratar med menar att de får sätta sig bakom ratten i det scenariot. För jag är verkligen ntresserad av att ta reda på vad standard är för något. 

På måndag är det lektion om jag inte är sjuk och då kommer det vara nära slutet av mitt paket och alldeles lldeles för många lektioner i "början" så jag byter, jag förlorar bara och körskolan är vinnarna men det är enda sättet vissa svinen. Antingen menar han att jag behöver 100 lektioner eller så var det inte sant att "läraren bara kör i början".

• LusenMusen

Äckel hat hat hat hat och äckel känner jag. Hur fan kan jag behöva fler lektioner DENNA gången än vad jag tog när jag körde i gymnasiet. Den läraren var alltså sämsta läraren någonsin men vi körde fan igenom alla moment har jag förstått nu, detta påtalade inte ens idiotäcklet när jag gick där! Jag bar gick dit random körde och enda gången han någonsin nämnde moment var första lektionerna sedan körde vi bara. Gjorde ett teoriprov på skoj och det var all teori jag kunde! SÅ hur fan kan jag behöva mångt fler lektioner DENNA GÅNGEN NÄR JAG KAN VARENDA JÄVLA FRÅGA, eller jag får 62/65 på alla prov som finns att ta. 

ha

Något är RIKTIGT ÄCKLIGT SJUKT och detta har vekrligen knäckt mig så hårt, vad fan är det för fel i huvet och varför kan jag aldrig få ha flyt. Är det för mycket begärt att få en anständig tjänstelevarantör när man betalar sjukt mycket pengar för det?  Människor är fan skit och jag vill bara gråta. e

Sitter här funderar på att skicka ett brev och be dem dra åt helvete men skickade ett mejl för nån vecka sen och avbokade allt redan då vilket jag ångrade så går lägger mig istället. Men jag vill bara gråta och spy samtidigt när jag tänker på denna äckelsituation. 

Förrförra lektionen skulle vi gå vidare till moment 4 sen förra lektionen körde jag dubbel och nu är planen att vi ska repetera det vi gjorde på förr igen! Önskr verkligen dessa äckel all olycka men vet smtidigt att jag måste lägga band på mig själv för jag vill ju ha det äckliga kortet (men när jag får det ooh vad jag ska svina mig och jag ska be dessa idioter dra åt helvete) men gud vad jag ångrar att jag inte bara accepter att det inte är nåt för mig. Skulle aldrig återupptagit den här skiten. För det kommer få mig att vilja DÖ, det är ingen underdrift.

• LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-18 08:04:30 följande:
    Spontant tänker jag att du låter denna körskola få för mycket makt över vad du känner. Alltså jag fattar att du är besviken och kränkt, men alltså så mycket makt över ditt mående behöver du inte ge dem.

Är det körkort du vill ha eller upprättelse. Det låter ju som att du hoppas att de ska se vilken fantastisk elev du är och att du i princip redan är klar... Vilket du ju troligen inte är eftersom du bokade lektioner och inte uppkörning.
    körkort då jag inte får jobb utan körkort!
  • LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 09:54:06 följande:
    Fast är det körkort du vill ha, eller ett jobb?

Just nu bubblar du ju av känslor och kopplar samman saker som naturligtvis kan höra samman, men som faktiskt inte alltid per definition gör det. 

Du vill uppenbarligen inte bli lurad av körskolan och lägger tämligen mycket energi på ilska och på att fundera på om de luras. Försök fokusera på de moment som vanligtvis gör att folk klarar körkortet och jobba mot det målet, snarare än att lägga fokus på att "rädda andra" från den usla körskolan. 

Försök fokusera på vad som du faktiskt kan göra något åt och släpp det som faktiskt inte leder dig framåt mot målet att få körkort. 

Vad bubblar/ babblar du om?

Erbjudr du mig en tjänst (där jag inte behöver körkort) tar jag såklart den. Så gör du det? Nä det gör du inte. JAG vill ha körkort för jag behöver jobb. Alltså exakt vad jag skrev i inlägget.

NU då, ja jag är oerhört jävla frustrerad, arg och bitter. Jag har skitbegränsat med pengar i jämförelse med andra. Jag är beroende av körskolorna för att få det här jävla körkortet nån gång ANNARS vore jag den första att mängdträna med en privat handledare. 

Jag BLIR LURAD, det är ett faktum. För när man får köra 35 minuter av 55 minuter och avtalet var 55 då är man lurad. 

Kan förresten meddela att jag har bett nuvarnde trafikskola att hitta en annan kund för jag tänker byta skola. Kohandlar med andra körskolor för att slippa betala teorin en tredje gång men sen drar jag. Det finns inget jag ångrar mer än att jag valde den här äckliga körskolan för nu kommer jag bli blåst på lektioner och får betala avdrag på det lilla jag har kvar att rädda. Men körskolan jag byter till verkar vara TOTALT ÄRLIGA och inga äckliga svin som lurar sina kunder så jag MÅSTE göra detta. Det är också enda sättet för mig som kund att vissa missnöje. STR anser förresten inte att man blir lurad när man är i den här sitsen, kan jag meddela för jag har pratat med dem.

• LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 19:43:28 följande:
    Nä, självklart erbjuder jag inte dig något jobb! Dels jobbar inte jag med att anställa folk och dels verkar du ha problem att tänka klart när du upplever orättvisor.

Du verkar tro att körkortet är det enda som behövs, men vanligtvis behöver man också visa att man hanterar själva jobbet man söker. 

Lycka till med såväl jobb och att ta körkort!

Det var du (eller nån annan) som började dravla, då dravlar jag tillbaks. Det om jobbet är helt korrekt. Men låt oss hålla oss till körkort och hur det ser ut på trafikskolorna för det är faktiskt det enda jag bryr mig om. Är jag arg? Är jag hatisk? Är jag bitter? Är jag sur? Är jag uppgiven och vill skrika? Ja på samtliga frågor. Men det är faktiskt irrelevant nu.

Jag känner mig helt klart trängd. Av något jag menar är högst orimligt och även om jag inte har facit på någonting så verkar mitt fall vara lite av en unik situation. Det verkar inte finnas något skrivet i sten så att säga...

Vissa blir satta bakom ratten efter första lektionerna och då talar jag verkligen om DE ALLRA FÖRSTA lektionerna, inte att man går hela paketet och fortfarande  får färdtjänst. Idag gick 20 fucking minuter åt allt annat än att köra bilen (för mig). Det är perverst. Rätt säker på att jag kommer köra en klagan till ARN när jag lugnat ner mig. 

Jag tycker själv att jag är värdelös då jag inte ens kommer ihåg mer från förra omgången körskola eller så är den här körläraren för försiktig, jag tror seriöst det. Förra läraren jag hade var sjukt oduglig men han hade trots allt pedaler och en gång styrde han rätt när jag bytte fil felaktigt. Med andra ord vad alla körskolebilar har. Annars kunde man ju likaväl kört privat, just det ja, privata bilar har inget av det ovan och ändå tillåts dessa köra precis var de vill.

Detta är ren och skär skit men jag måste ha ett äckligt körkort och då byter jag bara körskola innan jag är ruinerad.

• LusenMusen
    Lönnsirap skrev 2022-09-19 19:43:28 följande:
    Nä, självklart erbjuder jag inte dig något jobb! Dels jobbar inte jag med att anställa folk och dels verkar du ha problem att tänka klart när du upplever orättvisor.

Du verkar tro att körkortet är det enda som behövs, men vanligtvis behöver man också visa att man hanterar själva jobbet man söker. 

Lycka till med såväl jobb och att ta körkort!

Det var du (eller nån annan) som började dravla, då dravlar jag tillbaks. Det om jobbet är helt korrekt. Men låt oss hålla oss till körkort och hur det ser ut på trafikskolorna för det är faktiskt det enda jag bryr mig om. Är jag arg? Är jag hatisk? Är jag bitter? Är jag sur? Är jag uppgiven och vill skrika? Ja på samtliga frågor. Men det är faktiskt irrelevant nu.

Jag känner mig helt klart trängd. Av något jag menar är högst orimligt och även om jag inte har facit på någonting så verkar mitt fall vara lite av en unik situation. Det verkar inte finnas något skrivet i sten så att säga...

Vissa blir satta bakom ratten efter första lektionerna och då talar jag verkligen om DE ALLRA FÖRSTA lektionerna, inte att man går hela paketet och fortfarande  får färdtjänst. Idag gick 20 fucking minuter åt allt annat än att köra bilen (för mig). Det är perverst. Rätt säker på att jag kommer köra en klagan till ARN när jag lugnat ner mig. 

Jag tycker själv att jag är värdelös då jag inte ens kommer ihåg mer från förra omgången körskola eller så är den här körläraren för försiktig, jag tror seriöst det. Förra läraren jag hade var sjukt oduglig men han hade trots allt pedaler och en gång styrde han rätt när jag bytte fil felaktigt. Med andra ord vad alla körskolebilar har. Annars kunde man ju likaväl kört privat, just det ja, privata bilar har inget av det ovan och ändå tillåts dessa köra precis var de vill.

Detta är ren och skär skit men jag måste ha ett äckligt körkort och då byter jag bara körskola innan jag är ruinerad.

• LusenMusen

Förstår inte varför det blir dubbla inlägg hela tiden när jag bara skickar en gång. 

Just det ja. Jag är helt värdelös och läraren jag har nu är mycket bättre men att bli lurad är inget jag kommer komma över så lätt. Jag kunde accepterat en 30 minuters lektion om det var vad jag avtalade om. För jag satt verkligen extremt mycket och sökte runt innan jag valde körskola och denna hade billigast minutpriser. MEN DET HADE DE INTE FÖR DET VAR INTE SANT.  Med andra ord vad jag skulle ha förväntat mig för vem är ärlig och hederlig i dagens samhälle. Hur som helst så klarar jag inte av sån skit och mitt enda sätt att visa missnöje är ju genom att sätta stopp nu. Eller hur? Någon annan makt än makten som kreditkortet ger har jag inte. Skulle jag kunnat köra privat skulle jag aldrig besökt en endaste trafikskola, det kan du lita på.

• LusenMusen

Juuuust det ja! Nu kommer jag ihåg.Så här var det på min förra skola. Jag var total nybörjare den gången och fick motorstopp typ 100 gånger men efter ett antal lektioner lossnade det och jag lärde mig stanna och starta och ja växla. Var fortfarande långt ifrån säker med dessa moment då jag fick motorstopp. Sen där någon lektion sa läraren att jag skulle köra ut till samma ställe och jag tror till och med att han gasade, hade hand om kopplingen och allt det där, alltså jag rattade bar själv. Och varför skulle inte det gå? Det finns ju två uppsättningar pedaler i bilarna!

• LusenMusen
    Litorina skrev 2022-09-20 07:29:09 följande:

När jag läser ditt senaste inlägg får jag intrycket att du har ganska svårt att lära dig att manövrera bilen. En variant kan vara att ta körkort för automatväxel istället. Det har jag ett par kompisar som gjort och det gick lättare då.

Har själv övertygat mig om att göra så. Känns surt att ha slängt massa lektioner på växling men det är enda lösningen. Det känns som att saker kommer bli tusen gånger lättare om jag inte behöver tänka på kopplingen. 

Det är helt sjukt att jag kan teorin så bra och är så här kass. Hemsk situation jag sitter i och ångra rså att jag vald dessa svin till körskola. Baitande svin.

• LusenMusen
    Litorina skrev 2022-09-20 14:57:34 följande:

Jag vet som sagt fler som haft det likadant. Teorin var lätt som en plätt, men det föll på växlingen. Och de är ändå händiga personer.

Jag tror att du ökar dina chanser att få jobb om du lugnar dig och lär dig ta ansvar för dina egna beslut också. Som någon annan skrev skulle inte heller jag anställa någon som beter sig och resonerar som du gör i den här tråden. Om ditt beteende irl liknar ditt beteende här behöver du jobba en del på den delen också för att vara anställningsbar. Sån attityd och det sättet att uttrycka sig är nog inte uppskattat på särskilt många ställen. 

Då ska jag tänka på det. Gällande arbetssökandet har jag svårt att se hur de ser det med tanke på att jag alltid bara får chansen att skriva personligt brev.

Gällande min bilkörning blir det automatisk bil för hela  slanten nu. Klarar inte av det här och blir det lättare får det vara så. På uppkörningen är det så extremt små marginaler och ja gkan inte ens köra självständigt och felfritt i 5 inuter. Det är ett skämt att ta 100 lektioner och det är var jag sllutar om jag tar för manuell bil.

Skulle sagt att det gör mig rätt värdelös men får vara så. Har aldrig förstått kopplingens funktion så är inte emot automatiska bilar, jag är dock emot automatiskt körkort pga prestigen men jaja är man kass så

• LusenMusen
    Citronella skrev 2022-09-21 10:06:58 följande:

Du blandar ihop körning och teori. Att du är duktig på teorin betyder inte att du kan köra bil och körlektioner får man ta utan att kunna teorin. 

Hur lång tid tar det att köra dit ni ska? Runt 5 minuter tycker jag är okej men sitter läraren och kör halva lektionen eller mer hade jag också klagat.

Ja oerhört perverst om du frågar mig. Jag sökte aktivt runt innan jag valde körskola och valde AKTIVT dem för att deras lektioner var liiite längre än 40 minuter. Så slutar det med att man hinner köra nåt varv och sen ska man köras igen. 

Nu har jag gått över till automat och ska testa det. Vill bara dö för att jag är så kass och kommer känna skam när jag tar körkortet för automat när jag essar teorin och slår vilken artonåring som helst (ja jag är tvungen hävda mig här då jag är knäckt). MEN när jag har automat kommer jag köra runt på egen hand få in vana SEN kommer jag ta manuellt efter nån månad. Det är planen. 

FÖR att ta manuellt direkt kommer gå rakt åt helvete eller kosta mig 200.000!

• LusenMusen

Jag kan bli sittande med foten över kopplingen eller köra kopplingen ist för bromsen och detta gjorde jag även vid korsningar och stopp när jaag gick körskola som ung. Som jg ser det kommer jag få oerhört mycket tid att överblicka trafiken om det bara är att bromsa och gasa. Nu kan ingen äcksseg lärare sätta mig att svänga i en kurva en timme för att "hitta hastighet med växel". 

Tycker det är rätt logiskt med automtkörkort men det är inte tal om att vara logisk för mitt jobbsökande går verkligen skit och jag kommer behöva ha manuellt för att inte dessa jävla arbetsgivare ska ha möjlighet hitta ännu en ursäkt dissa mig. 

Tror ni att jag har diagnos i huvet om det tar mig 100 lektioner fatta något så enkelt? På Flashback fattar de kopplingen efter 2 moment. Jag fattar också kopplingen men i praktiken blir jag ändå sittandes med skiten. Varför är jag så körd i huvet med det?

• LusenMusen
    Madida skrev 2022-09-27 07:19:47 följande:

Alltså ditt sätt att hantera motgångar och besvikelser är något du behöver jobba med. Kanske nummer 1, före körkort och jobb.
    Hur gammal är du ?

Håll käften med dig tant. Sorry not sorry. FLY arg
    Bejje skrev 2022-10-07 19:30:00 följande:
    Förstår inte varför det ska vara så svårt att växla?

Det är väl bland det enklaste i bilkörningen?
    Kan man inte ens hantera en koppling och att växla så ska man fan inte ha med bil att göra.
    Gråter när du skriver något sådant vidrigt! GråterGråterGråterGråterGråter
    brb92 skrev 2022-09-30 17:35:41 följande:
    när jag tog mitt körkort så den enda gången min körlärare körde var första gången till en parkering. Sedan var det jag som satt bakom ratten. 
    Märkligt tänk att betala för att sitta bredvid, du får säga ifrån och fråga hur de tänker. Be att de kompenserar för utebliven körning.

Håller med om att de är ett par jävla asjävlar!! MEn har listat ut varför det är så här jävla efterblivet, läraren är helt enkelt oerfaren. Kommer byta skola nu för asen blev inte bättre, gick över till automat och det är bara repetera repetera repetera. 

Läraren orkar inte ens hålla kkoll på vänster och höger. Förbannar mig så jävla hårt att jag inte lyckades välja rätt skola men jag gjorde verkligen ALLT. mejlade jag vet inte hur många jävla trafikskolor före jag väljer. DEB RYR SIG INTE ETT SKIT om eleverna då det alltid kommer in nya elever Känner sånt avskyvärt äckel inför allt vad körkort heter. Tar jag någonsin körkort ska jag be gubben på trafikverket att dra åt helvete sen blir det en ärlig recension om denna skitskola. 

Känner mig helt värdelös och fattar inte vad som är så äckligt svårt. INGA FUCKING MOMENT kommer ju enkelt? Kommer äcklena tvinga mig köra 4 moment i en backe när jag använder automat? Kommer aldrig få reda för nu måste jag göra något åt det här. Byta skola är också ett jävla helvete, för då är det bara förberedda sig på att köra upp i trafikverkets bilar, vem fan har råd köpa teorin i ett paket varenda jävla gång de byter skola??

JuniaLeander skrev 2022-09-27 07:08:13 följande:

Jag vill bara säga att du inte är ensam. I mitt fall var det så att jag blev lurad. Jag trodde att jag körde bilen, men egentligen var det läraren som gjorde det med sitt dubbelkommando. Jag trodde alltså att jag gjorde en massa framsteg, men jag körde inte bilen alls. Helt galet! (Det var en annan lärare på körskolan som jag kände lite privat från en annan verksamhet, som berättade för mig att denna lärare brukade göra så.)

...och samtidigt som det inte var jag som körde bilen, så rann pengarna iväg. Jag blev så besviken, så jag hoppade av alltihop. Och sedan blev det aldrig av att ta körkortet. Jag har klarat mig bra ändå i livet! Och nu är det ju inne att åka kommunalt eller cykla också, för miljöns skull. Bilen har tappat i status sedan jag var ung, vilket passar mig! :)

Trafikskolorna är ett par vidriga jävla säljare och vet du vad jag tycker om säljare? 

Hatar allt vad äckligt körkort heter, jag gick in i det här med tanken om att vara trafiksäker och att jag vill bli en bra förare, nu känner jag bara äckligt hat gentemot allt och kommer 100% köra som en fucking idiot när jag har körkort. Det är vad trafikskolor skapar. INGEN jävla elev ha rätt att få varenda jävla äcklig variant av parkering rätt, man går på en skola för att bli så bra att man klarar av att övningsköra själv. Men det fattar inte äcklena för de tänker bara pengar pengar pengar eller så är de helt körda i huvet och tror att allt måste vara exakt så jävla perfekt. Har inte råd med perfekt.

• LusenMusen

Är tio gånger trafiksäkrare än dig och varit sen start. Det enda den här äckliga utbildningen gör med sådana som mig är att den gör en HATISK. Och jag kan lova er att ajg komemr köra framför trafikskolebilar och tuta och leva jävel efter körskolan.

Till alla somt änker rätt är det såklart givet att man betalar en äcklig trafikskola för att sitta i en bil med en förare. NEWSFLASH: PRIVATA MÄNNISKOR KAN KÖRA OMKRING VARSOMHELST NÄRSOMHELST UTAN DUBBELKOMMANDO. 

Att köra varenda jävla moment så att det blir perfekt och köra ut till samma plats hela tiden i siann tvångsanda är inte vad någon betalar för. Må Trafikverket och körskolorna brinna i helvetet.

• LusenMusen

Vi har tusen jävla äckliga myndigheter i det här landet och en biljett på museut kostar en tjuga eller nåt annat äckligt. MEN att ta körkort får kosta hur jävla mycket som helst i detta socialitsiak skitland. Det är helt enkelt förstört tänkande. 

Tanten som ville bli min psykolog missar att jag kan känna PRECIS VAD SOM HELST men om försörjning är PRIO 1 har jag inte ård att köpa hennes självhjälpsbok. Spyr ärligt talat på dessa batikmänniskor som hela jävla tiden bara vet bäst om hur man ska känna. De kan ingenting. 

Jag vill bara få körkortet så att jag kan be trafikverksgubben att dra åt helvete, det är en annan fråga jag har, hur mycket får man kränka den personen om man klarar uppkörningen UTAN att bli av med körkortet?

Jag gjorde verkligen ALLT för att hitta en bra utsugare innan jag valde körskola, men de har så otroligt många jävla får som kommer till dem att de inte behvöer bry sig, skickade mejl till säkert 10 och 2-3 svarade. De är bra äsljare på den här äckliga körskolan och luras har de inget emot. Gav mig en praktikant ochc sedan "gav de mig körlektioner", kan ni föreställa min häpnad när jag ser att det är en kampanj de har just nu.... 

Jag vill ha ett körkort och helst vill jag ha en så bra jävla lärare som möjligt, ingen tantpsykolog eller äcklig trafiklärare. Kuksugarna suger fortfarande ut mig fast jag har gått över till automat. Må de brinna i helvetet.

• LusenMusen
    Bejje skrev 2022-10-08 15:12:25 följande:

Det kostar att ta körkort, men sen hur många lektioner du behöver beror ju på dig själv. Suger du så behöver du fler.

Jag tog 12 körlektioner när jag tog bilkort. Tog typ 10 när jag tog MC kort.

Vissa andra tar 30 lektioner. Men jag skulle säg att allt över 20 så har man nån form av problem personligen. De allra flesta ska klara att ta körkort på mindre än 20 lektioner.

Fy helvete då är det bad! GEnomsnittet tar 40 h när de bara kör körskola btw så om VI lägger faktan på bordet och synar din idiot så är vi båda lugna sen. 

Debatten sen, ja visst fan är man usel! Körde bil när jag hade fyllt 18 men det har jag tydligen helt glömt bort. Men den här läraren gör nåt fucking fel, han är mer fucking försiktig än en privatist, de har dubbelkommmando och han är LIVRÄDD. Vet du varför? Han var praktikant! Fick jag reda på omvägen. 

Körkortet har helt knäckt mig och nu är det SLUT, inga mer satans svin som suger ut, hur fan lyckas de när jag har automat, sitta dravla lutning som nån jävla idiot när de själva har erkänt att lutning är icke-existerande vid automat. Jag säger fuck you körskoa.

Svar på tråden Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?