Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?

LusenMusen skrev 2022-09-20 22:03:46 följande:

Då ska jag tänka på det. Gällande arbetssökandet har jag svårt att se hur de ser det med tanke på att jag alltid bara får chansen att skriva personligt brev.

Gällande min bilkörning blir det automatisk bil för hela  slanten nu. Klarar inte av det här och blir det lättare får det vara så. På uppkörningen är det så extremt små marginaler och ja gkan inte ens köra självständigt och felfritt i 5 inuter. Det är ett skämt att ta 100 lektioner och det är var jag sllutar om jag tar för manuell bil.

Skulle sagt att det gör mig rätt värdelös men får vara så. Har aldrig förstått kopplingens funktion så är inte emot automatiska bilar, jag är dock emot automatiskt körkort pga prestigen men jaja är man kass så

Förstår inte varför det ska vara så svårt att växla?

Det är väl bland det enklaste i bilkörningen?
    Kan man inte ens hantera en koppling och att växla så ska man fan inte ha med bil att göra.
  • Bejje
    LusenMusen skrev 2022-10-08 03:04:21 följande:
    Håll käften med dig tant. Sorry not sorry. FLY arg
    Bejje skrev 2022-10-07 19:30:00 följande:
    Förstår inte varför det ska vara så svårt att växla?

Det är väl bland det enklaste i bilkörningen?
    Kan man inte ens hantera en koppling och att växla så ska man fan inte ha med bil att göra.
    Gråter när du skriver något sådant vidrigt! GråterGråterGråterGråterGråter

Håller med om att de är ett par jävla asjävlar!! MEn har listat ut varför det är så här jävla efterblivet, läraren är helt enkelt oerfaren. Kommer byta skola nu för asen blev inte bättre, gick över till automat och det är bara repetera repetera repetera. 

Läraren orkar inte ens hålla kkoll på vänster och höger. Förbannar mig så jävla hårt att jag inte lyckades välja rätt skola men jag gjorde verkligen ALLT. mejlade jag vet inte hur många jävla trafikskolor före jag väljer. DEB RYR SIG INTE ETT SKIT om eleverna då det alltid kommer in nya elever Känner sånt avskyvärt äckel inför allt vad körkort heter. Tar jag någonsin körkort ska jag be gubben på trafikverket att dra åt helvete sen blir det en ärlig recension om denna skitskola. 

Känner mig helt värdelös och fattar inte vad som är så äckligt svårt. INGA FUCKING MOMENT kommer ju enkelt? Kommer äcklena tvinga mig köra 4 moment i en backe när jag använder automat? Kommer aldrig få reda för nu måste jag göra något åt det här. Byta skola är också ett jävla helvete, för då är det bara förberedda sig på att köra upp i trafikverkets bilar, vem fan har råd köpa teorin i ett paket varenda jävla gång de byter skola??

JuniaLeander skrev 2022-09-27 07:08:13 följande:

Jag vill bara säga att du inte är ensam. I mitt fall var det så att jag blev lurad. Jag trodde att jag körde bilen, men egentligen var det läraren som gjorde det med sitt dubbelkommando. Jag trodde alltså att jag gjorde en massa framsteg, men jag körde inte bilen alls. Helt galet! (Det var en annan lärare på körskolan som jag kände lite privat från en annan verksamhet, som berättade för mig att denna lärare brukade göra så.)

...och samtidigt som det inte var jag som körde bilen, så rann pengarna iväg. Jag blev så besviken, så jag hoppade av alltihop. Och sedan blev det aldrig av att ta körkortet. Jag har klarat mig bra ändå i livet! Och nu är det ju inne att åka kommunalt eller cykla också, för miljöns skull. Bilen har tappat i status sedan jag var ung, vilket passar mig! :)

Trafikskolorna är ett par vidriga jävla säljare och vet du vad jag tycker om säljare? 

Hatar allt vad äckligt körkort heter, jag gick in i det här med tanken om att vara trafiksäker och att jag vill bli en bra förare, nu känner jag bara äckligt hat gentemot allt och kommer 100% köra som en fucking idiot när jag har körkort. Det är vad trafikskolor skapar. INGEN jävla elev ha rätt att få varenda jävla äcklig variant av parkering rätt, man går på en skola för att bli så bra att man klarar av att övningsköra själv. Men det fattar inte äcklena för de tänker bara pengar pengar pengar eller så är de helt körda i huvet och tror att allt måste vara exakt så jävla perfekt. Har inte råd med perfekt.

Ja det är snuskigt dyrt med körkort.
    Jag tog körkort för typ 22 år sedan, så jag är en gammal man, men jag tog nytt körkort för MC för typ 3 år sedan.

Så fick så klart ta allt på nytt igen, teorri och uppkörning osv.
    Kostade mig en arm och halva benet typ. Svindyrt verkligen. Att ta bilkort är billigt i jämförelse, men MC kort är fruktansvärt dyrt.

De där jävla lektionerna för MC är snordyra.
    Sen ska man köpa en MC också, men nåja,nu är det över, jag tog kortet 
  • Bejje
    LusenMusen skrev 2022-10-08 14:23:26 följande:

Vi har tusen jävla äckliga myndigheter i det här landet och en biljett på museut kostar en tjuga eller nåt annat äckligt. MEN att ta körkort får kosta hur jävla mycket som helst i detta socialitsiak skitland. Det är helt enkelt förstört tänkande. 

Tanten som ville bli min psykolog missar att jag kan känna PRECIS VAD SOM HELST men om försörjning är PRIO 1 har jag inte ård att köpa hennes självhjälpsbok. Spyr ärligt talat på dessa batikmänniskor som hela jävla tiden bara vet bäst om hur man ska känna. De kan ingenting. 

Jag vill bara få körkortet så att jag kan be trafikverksgubben att dra åt helvete, det är en annan fråga jag har, hur mycket får man kränka den personen om man klarar uppkörningen UTAN att bli av med körkortet?

Jag gjorde verkligen ALLT för att hitta en bra utsugare innan jag valde körskola, men de har så otroligt många jävla får som kommer till dem att de inte behvöer bry sig, skickade mejl till säkert 10 och 2-3 svarade. De är bra äsljare på den här äckliga körskolan och luras har de inget emot. Gav mig en praktikant ochc sedan "gav de mig körlektioner", kan ni föreställa min häpnad när jag ser att det är en kampanj de har just nu.... 

Jag vill ha ett körkort och helst vill jag ha en så bra jävla lärare som möjligt, ingen tantpsykolog eller äcklig trafiklärare. Kuksugarna suger fortfarande ut mig fast jag har gått över till automat. Må de brinna i helvetet.

Det kostar att ta körkort, men sen hur många lektioner du behöver beror ju på dig själv. Suger du så behöver du fler.

Jag tog 12 körlektioner när jag tog bilkort. Tog typ 10 när jag tog MC kort.

Vissa andra tar 30 lektioner. Men jag skulle säg att allt över 20 så har man nån form av problem personligen. De allra flesta ska klara att ta körkort på mindre än 20 lektioner.

Svar på tråden Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?