Körkort, läraren kör bilen. Normlalt?
Kommer se så fucking psycho ut när jag byter körskola och klagar återigen men vad ska jag göra. Jag säger ju att lärarna är bra och det är de! Men se ut som nån jävla rättshaverist lär jag göra ändå.Men den lilla lilla grejen som är STOR ör mig knäpper mig rakt in i hjärnkontoret. Gått ut ett paket med körlektioner utan tatt ens å köra bilen själv är ju bara PATETISKT. Håller ni inte med om det? Första lektionerna kan jag förstå, då snackar vi 1,2 ,3 lektioner och läraren kör bilen men sen får det faktiskt vara. Läraren kan bromsa, gasa och ratta i bilen om eleven gör fel och klarar de inte detta bör de inte bedriva körskola... Det är så enkelt.
Sen varför ska alla körskolor ha den här macho stilen, lite nonchalanta stilen? Finns en lärare på skolan som borde lära sig hantera människor. Kommer man till skolan låter det att mn "är där igen". jag förstår jag förstår det är ett skämt!! men pedagogiskt kan sådana små saker fucka upp.
Kanske ska starta en körskola för torrbollar eller diagnosmänniskor.
Mitt x hade med stoora problem med att ta sitt körkort. Så jag pratade med henne och fick henne att både ta körlektioner i en liten stad samt uppkörningen. Det var inga problem för henne då.
Centrala körskolor i storstäder gör allt för att maximera vinster oftast. (Inte alla kanske) men i många fall.
Förstår din frustration och ilska. Självklart känner du som du gör när du inte får handhava själv. Handlar nog egentligen inte om pengarna i detta fallet egentligen. Även om konsekvenserna får dig att prata om just pengar.
Tycker inte att du ska ge upp. Byt körskola eller skaffa dig någon att köra privat med. Det kommer att lösa sig, men ge inte upp och lämna körskolan i stan. Lika dant så kan du ju kanske höra med "konsument ombudsmannen" ? eller något liknande i och med att du känner dig lurad på pengar då de har framfört fordonet mer än vad som ev kan anses skäligt alt utnyttjat din pengar och inte ger dig den tiden du har rätt till att få sitta bakom ratten.