• Anonym (Kaffedraken)

Kvinnor över 60 som söker yngre män

Vad tycker ni om det?
    Jag ser många kvinnor i åldrarna 60-70, som söker män i min ålder (50)

• Svar på tråden Kvinnor över 60 som söker yngre män
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Grotesk) skrev 2022-09-02 14:38:54 följande:
    Ja, det blir lite komiskt. Gamla tanter är ju gamla tanter, hur mycket plastic fantastic operationer de än gör. Kolla bara in gamla russinet Madonna, 64 bast, som endast dejtar unga killar i 20 år åldern, hon har en ny bf igen nu. Tycker det är äckligt som fan, det är ju tydligt att hon utnyttjar dessa småkillar. Kärringen är verkligen desperat och vägrar inse att hon inte är i närheten av ungdomen dar längre. Lägger endast ut tungt fotoshoppade bilder av sig själv i diverse snuskposer. Så löjligt det blir. 
    www.expressen.se/noje/madonnas-kanga-till-exen-besatt-av-sex/

Lovande att hon vid 64 års ålder är besatt av sex och har mycket av det.
  • Anonym (Kaffedraken)

Hon svarar "sex" på de flesta frågorna. Hon har förstått vad som är viktigt här i livet.

• Anonym (Min farmor)

Min farmor (numera avliden) hade vid en ålder av 75 en relation med min kompis som då var 23. men hon dumpade honom med motivationen att hon tyckte han var lite omogen. Jag har alltid undrat om hon inte förstod på förhand att en 23årig man ofta är lite omogen och hur hon kan ha levt i 75 år och på något sätt missat det.

Men ack för sent att fråga. Finns några tanter av farmors kaliber i tråden? Hur ställer ni er till unga mäns ibland lite omogna beteende? kommer det som en total överraskning?

• Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 16:14:11 följande:
    Ok, en del kvinnor.
    Nån som vet hur vanligt det är?

Men varför spelar detta roll?
    om du finner en kvinna på en dejtingsida intressant, prata med henne. Se var det leder. Kanske hon inte är intresserad av dig, kanske du inte är intresserad efter lite samtal. 

Du verkar vilja tro att du kan ha en färdig färdplan på ev förhållande innan du ens snackat eller träffats med personen och att alla kvinnor följer samma mall.
    Vad är det värsta som kan hända, att det visar sig att hon var deprimerad eller inte ville ligga? Tja, då swipar du vidare till nästa.

• Anonym (Gurra)

Män har i alla tider sökt sig till unga kvinnor så varför skulle inte kvinnor få göra detsamma? 

• Anonym (Antonsson)
    Anonym (Sparven) skrev 2022-09-02 22:33:17 följande:

Men varför spelar detta roll?
    om du finner en kvinna på en dejtingsida intressant, prata med henne. Se var det leder. Kanske hon inte är intresserad av dig, kanske du inte är intresserad efter lite samtal. 

Du verkar vilja tro att du kan ha en färdig färdplan på ev förhållande innan du ens snackat eller träffats med personen och att alla kvinnor följer samma mall.
    Vad är det värsta som kan hända, att det visar sig att hon var deprimerad eller inte ville ligga? Tja, då swipar du vidare till nästa.

Skrev du verkligen vad jag trodde att du skrev? Jag var tvungen att läsa två gånger. Man tror inte sina ögon.
  • Anonym (Min farmor)
    Anonym (Gurra) skrev 2022-09-03 02:59:56 följande:

Män har i alla tider sökt sig till unga kvinnor så varför skulle inte kvinnor få göra detsamma? 

Tycker det är helt ok om kåta tanter gör det, men jag stör mig på när samma tanter även klagar på att deras unga pojkvänner/sambos/makar är omogna.

Skall en tant vara med en ung man måste hon acceptera att han är omogen och låta honom vara lite omogen.

Det upplever jag inte att äldre män som söker unga kvinnor gör alls i samma utsträckning, att de beklagar sig över hur omogen den mycket yngre partnern är.

Känner till flera sådana, det är kritik mot den unge mannens tv-spelande, mot hans humor, mot hans beteende, sexuella önskemål osv osv. Har även hört frasen "Är som att ha en unge till" No shit, han är nåt år äldre än dina barn. Ha så mycket sex med honom du orkar men låt honom få vara ung också. 
  • elin1989
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 16:07:16 följande:
    Ja, men man undrar hur det kan vara att ha ett förhållande med en kvinna på 60-70 år när man själv är 50.
    Antagligen roligare än vad det skulle vara för en kvinna i motsatt situation eftersom män i regel har sämre hälsa och dör tidigare. Om man tänker på att bli gamla tillsammans så är väl att kvinnan är typ 5 år äldre det ideala. 

Jag tycker 10-20 år är för mycket oberoende av vem som är äldst. 
  • Anonym (Skogsmulle)

Jag närmar mig 40-strecket och kan kanske i mångas ögon tyckas konstig. Då jag kan attraheras utav kvinnor i 60-70+
    Och hade absolut inte haft något emot att ha en älskarinna kring den åldern.

• Anonym (wtf?)

Är du den riktigas Kaffedraken ??? Och du är 50 år ?? 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (wtf?) skrev 2024-10-13 00:23:17 följande:

Är du den riktigas Kaffedraken ??? Och du är 50 år ?? 

Tråden är över 2 år gammal....
  • Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 16:28:43 följande:
    Det låter ju positivt.
    Teorier vet jag inte, mera funderingar, då jag läste lite om klimakteriet.
    Vad tycker du om kvinnor i din ålder och äldre som söker män på 50?

Ja, för vissa så kan klimakteriet ge depressions liknande symptom, men det är just i den fasen när hormonerna svajar som mest och inte något ihållande resten-av-livet tillstånd. Jisses alltså, vad mycket fördomar det finns om
    kvinnors åldrande, om man ska tro allt man läser här inne så verkar de flesta män anse att kvinnor över 50 är totalt otänkbara för sex o relationer. Så sjukt sorgligt!!!

Mår man dåligt så söker man hjälp och får hjälp med hormoner eller antidepp, Lika så i resten av livet, är man deprimerad så söker man hjälp hos sjukvården med mediciner, terapi, kostförändringar, motion osv för livet är för kort för att sitta år efter år och lida sig igenom.

mäns hormoner förändras också i medelåldern och allt fler har börjat söka hjälp för lågt testosteron.

• Anonym (45-åringen)

Vem bryr sig? I den åldern är individuella skillnader mer avgörande än ålder. Faktum är att jag tycker likadant om de i min egen ålder. 

Så länge båda är vuxna spelar det ingen roll. 

Svar på tråden Kvinnor över 60 som söker yngre män