Inlägg från: Anonym (Sparven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sparven)

Kvinnor över 60 som söker yngre män

kanske bättre och fråga några av de kvinnorna varför dom bara söker yngre, om du undrar! tror dock inte det är speciellt vanligt och inte i närheten så vanligt som män som söker yngre.

Skaffa dig ett konto på happy pankake där du är kvinna 50år och spana in de manliga profilerna i samma ålder. I mitt område är det säkert 80% av männen som söker 18-45 eller 20-48 och liknande (dvs dom täcker inte ens in sin egen ålder i söket)

• Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 13:15:22 följande:

Läser att hos dom flesta kvinnorna så upphör menstruationen runt 51 års ålder.
    Många kvinnor upplever humörsvängningar i klimakteriet, och kan bli deprimerade, nedstämda.

Det är långt från alla som får dom problemen och åldern kan variera. Men varför skulle detta ha med ditt ämne i trådstarten att göra? Är kvinnor inte attraktiva efter klimakteriet, eller vill ha närhet, sex, kärlek, sällskap?
  • Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 13:33:17 följande:
    Kanske det, men nu frågar jag här.
    Det är vanligt. Kanske att det är vanligare att män söker yngre, det vet jag inte.
    Men min fråga handlar om kvinnor 60-70 år.
    Söker dom bara den åldern eller från 50-70? Viss skillnad isåfall.

kanske dom söker något specifikt, kanske någon som är tillräckligt pigg för och spela paddel och ro kanot, kanske deras erfarenhet har varit att de i samma ålder inte vill det. Kanske de har stort behov av sex och tänker att potensen är bättre än hos en 70åring. Kanske de gjorde fel i inställningarna? Kanske de egentligen inte letar partner utan "stalkar" en yngre kollega av nyfikenhet.

finns många kanske som vanligt på den typen av frågor

jag är 48 och får skrämmande många meddelanden från 60-75 år gamla män. Vad är det dom vill?
  • Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 13:36:34 följande:
    Det kan ha stor betydelse för samlivet. En man på 50 har ofta sexlust (som kvinnor också har).
    Och om kvinnor ofta är deprimerade i åldrarna 60-70, så kanske det blir jobbigt för en man att leva ihop med kvinnan.

Men herre gud kaffedraken, snacka om fördomar mot äldre kvinnor!! Om du är intresserad av dom får du väl fråga hur dom ser på samliv och om dom är deprimerade. 

men det matchar ju med männens sviktande potensförmåga då om vi nu ska ha fördomar...ironi

• Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 14:03:03 följande:
    Aha, det är på den nivån.
    Ok.
    Du nämnde män som söker yngre kvinnor.
    Tror du att män på 50 har större chans att få det bra med en kvinna som är 10-20 yngre, jämfört med 10-20 år äldre?
    Tror inte det är någon större skillnad faktiskt. Om du kan leta 20 år ner så borde du kunna vara öppen nog för 20 år äldre. Om mannens potens sviker så kan han ta ett blått piller, om kvinnans slemhinnor sviker så finns det glidmedel.

För att ha en chans behöver du faktiskt prata med någon och inte stirra dig blind på deras ålder (som du alltid gör i dessa trådar). Varför måste du fråga här inne vad "vi" tror? Prata med dom och bilda dig en uppfattning från erfarenhet istället för att sitta hemma försöka analysera allt och ändå inte bli klokare.
  • Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 16:14:11 följande:
    Ok, en del kvinnor.
    Nån som vet hur vanligt det är?

Men varför spelar detta roll?
    om du finner en kvinna på en dejtingsida intressant, prata med henne. Se var det leder. Kanske hon inte är intresserad av dig, kanske du inte är intresserad efter lite samtal. 

Du verkar vilja tro att du kan ha en färdig färdplan på ev förhållande innan du ens snackat eller träffats med personen och att alla kvinnor följer samma mall.
    Vad är det värsta som kan hända, att det visar sig att hon var deprimerad eller inte ville ligga? Tja, då swipar du vidare till nästa.

• Anonym (Sparven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-02 16:28:43 följande:
    Det låter ju positivt.
    Teorier vet jag inte, mera funderingar, då jag läste lite om klimakteriet.
    Vad tycker du om kvinnor i din ålder och äldre som söker män på 50?

Ja, för vissa så kan klimakteriet ge depressions liknande symptom, men det är just i den fasen när hormonerna svajar som mest och inte något ihållande resten-av-livet tillstånd. Jisses alltså, vad mycket fördomar det finns om
    kvinnors åldrande, om man ska tro allt man läser här inne så verkar de flesta män anse att kvinnor över 50 är totalt otänkbara för sex o relationer. Så sjukt sorgligt!!!

Mår man dåligt så söker man hjälp och får hjälp med hormoner eller antidepp, Lika så i resten av livet, är man deprimerad så söker man hjälp hos sjukvården med mediciner, terapi, kostförändringar, motion osv för livet är för kort för att sitta år efter år och lida sig igenom.

mäns hormoner förändras också i medelåldern och allt fler har börjat söka hjälp för lågt testosteron.

Svar på tråden Kvinnor över 60 som söker yngre män