Manlig barnmorska
Skulle ni kunna tänka er att ha en manlig barnmorska när ni föder barn?
Skulle ni kunna tänka er att ha en manlig barnmorska när ni föder barn?
Tråden blir bara roligare och roligare
Har haft en manlig utländsk barnmorska vid båda mina förlossningar. Bor i en mindre stad och här finns typ bara tre barnmorskor varav han är den enda manliga.
Han var superbra och har aldrig hört ett ont ord om honom ever.
Ser att vissa varit inne på jämförelsen gynekolog vs. urolog, men det stämmer inte. En som jobbar med mäns sjukdomar i och på könet kallas androlog.
Även kvinnor besöker urolog som jobbar med urinvägar och sjukdomar kopplade till urinblåsan.
Ser att vissa varit inne på jämförelsen gynekolog vs. urolog, men det stämmer inte. En som jobbar med mäns sjukdomar i och på könet kallas androlog.
Även kvinnor besöker urolog som jobbar med urinvägar och sjukdomar kopplade till urinblåsan.
Har haft en manlig utländsk barnmorska vid båda mina förlossningar. Bor i en mindre stad och här finns typ bara tre barnmorskor varav han är den enda manliga.
Han var superbra och har aldrig hört ett ont ord om honom ever.
Vet ärligt talat inte. Min spontana tanke är nej, men å andra sidan har jag haft många manliga gynekologer och fertilitetsläkare.
Sveriges mest populära barnmorska är väl Gudrun Abascal och hon har inga egna barn.
Innan jag födde barn själv hade jag sagt nej. Man hade så många föreställningar om allt skulle och inte skulle vara på ett visst sätt då. Nu efter barnen tänker jag att det skulle kvitta. Det mesta kvittar när det väl gäller.