Anonym (Teddy) skrev 2022-09-03 18:54:26 följande:
Helt rätt. Det är förvånansvärt många som hävdar att bara dom själv är lyckliga så blir barnen också lyckliga.
Även om man kanske inte gapar och skriker på varandra så kan man vara osunt olycklig och man behöver också ta i beaktande vad man vill lära sina barn om relationer osv.
Med 2 söner vägrade jag visa mina barn att det är ok att som man skita i hem, hushåll, barn och relation utan man som mansgris kan göra vad man vill och kvinnan fixar skivan liksom.
Äldsta som nu är 18 har definitivt ärvt sin fars syn på saken och kör med samma undanflykter för att slippa ta hand om sin egen disk, smutstvätt i sitt sovrum osv. Han jobbar ju. Precis pappans ord! Yngsta -15 är bättre på att ta hand som sig själv och tyvärr utnyttjar pappan det och yngsta får ta mer ansvar för hushållet pappaveckorna än vad äldsta behöver göra- äldsta jobbar ju...
Och nu pratar vi inte om att jag var hemma fru utan jag hade en en egen heltidstjänst och x-maken är arbetsnarkoman. En period jobbade jag 150% för vi umgicks ju ändå inte som familj så varför skulle inte jag också kunna vara hemifrån och slippa hushållet?
Nu slapp jag ju inte hushållet utan skulle hinna med det ändå...