-
Så länge ni som ska rösta Nyans tidigare har röstat S eller MP så ...Gullvivor skrev 2022-09-04 20:44:17 följande:Jag ska iallafall rösta på Partiet Nyans!
-
Det är absolut inget problem att MP och S tappar röster.Gullvivor skrev 2022-09-06 09:32:29 följande:Har aldrig röstat på dessa partier men många som ska rösta på PN har ju röstat på dem tidigare ja, men ser inte problemet.
-
Och det är där islam och västvärlden kolliderar. För islam är könssegregering naturligt. I västvärlden är det tabu.Gullvivor skrev 2022-09-06 14:12:00 följande:
Nu vet jag dock inte om detta skett utan jag tänkte främst på en skola t.ex där det handlar om en skolbuss, där man separerat barnen så ena könet suttit längst fram och det andra längst bak. Det är tydligen fruktansvärt enligt många.
Båda kulturer kan inte ha rätt i den frågan och samexistera. Någon av dem måste ge vika. -
Vilket vi självklart aldrig någonsin kommer att göra.Gullvivor skrev 2022-09-06 15:45:05 följande:Det går självklart att samexistera sålänge man respekterar varandras skillnader.
I Sverige ska inte muslimska barn behandlas annorlunda än svenska barn. Det finns inte en sport-kepa att det kommer att gå genom. -
Du får väl ta en sak taget. Om du blöder kraftigt från en arm samtidigt som du ser et behov av att rensa ogräs i grusgången på gården - vilket hanterar du först?Anonym (Egon) skrev 2022-09-06 17:15:08 följande:Jag tänker lite på samma sätt. Jag tycker inte att något parti är värd min röst.
Jag är för kärnkraft men också för att vi måste faktiskt på något sätt minska vår konsumtion av t.ex. flygresor. Men det finns inget parti som kan ta den bollen. MP vill värna naturen - men tyvärr behöver vi utnyttja naturen ganska hårt om vi ska få bort fossilberoendet. Och vilket parti vågar ta upp frågan om att antalet människor på planeten måste minska? Och vi håller på att tömma haven på fisk och utarma våra jordar - det bästa sättet att föda oss är en djurproduktion som ingår i ett naturligt kretslopp med naturen. Och som kan utnyttja betesmarker som inte duger att odla.
Mina åsikter hör tyvärr inte hemma i något parti. Om 50 år kommer man att ha insett vad som behöver göras - men det finns inget parti idag som har några långsiktiga lösningar.
Känns bara onödigt att åka till röstningslokalen bara för att lämna ett blankt papper. Jag tycker nog att en helt utlämnad röst på samma sätt visar vad man tycker.
Prio 1 - långt före att fokusera på att stoppa flygresor - måste vara att återställa samhällets basa funktioner som fungerande el till ett fungerande pris.
Nu måste prio vara att staten går in, med våra skattepengar, och hindrar elpriset från att krascha samhället det närmaste året.
Nästa steg är att ordna med mekanismer så att detta inte riskerar att hända igen.
Därefter säkerställa trygg och säker elproduktion i mängd som räcker till Sverige och svenskarna.
Flygresor och djurproduktion får komma efter det. -
Man kan ju förstås ändra regler och lagar om man har den politiska makten.Anonym (xx) skrev 2022-09-10 06:13:45 följande:Rent krasst vad är det som SD egentligen kan förändra? De måste ju precis som alla andra följa de regler och lagar som vi har i landet?
-
Antingen får man 51% i valet eller så får man samarbeta med andra om dessa förändringar. Klart att SD, liksom alla andra partier, kan göra skillnad.Anonym (U) skrev 2022-09-10 08:28:09 följande:Fast då behöver man ju minst enskild majoritet. Det är inte bara att wikiredigera dem.
-
Beror ju på hur man definierar "verkstad". Själv tror jag att en eventuell blå-gul regering skulle kunna åstadkomma rätt mycket.Anonym (U) skrev 2022-09-10 09:11:24 följande:
Så är det - men just när man ska samarbeta kommer ju kompromisserna in. Och sen lagkraven på förfarande hur man gör. Och så går det en bra tid.
Jag säger inte att SD inte kan göra skillnad - jag säger bara att det här sd är inte som andra partier, där skulle det bli verkstad och inte snack är överdrivet och en förhoppning hos sdväljare som skulle grusas fort.
-
Ingen som har det minsta kontakt med "dagens ungdomar" är förvånad över att M och SD dominerar bland dem.
Deras största fråga är "gängen" (ni vet vilka) och inte växthusgaserna
-
Tveksamt om det finns någon förstagångsväljare som inte har någon i sin närhet, i kompisgänget, på skolan, som har råkat ut för ett "gäng".
Någon som drabbats som de kan relatera till. Som de kan identifiera sig med.
"Det kunde ha varit jag"
-
Generation villebråd röstar
-
Jag tycker den här var lite intressant. SVT Valu
Talet "14"
SD är alltså näst största parti bland det vi kan kalla "utomeuropeiska invandrare"
.
Ordet "huvudsakligen" innebär alltså att utomeuropeiska invånare som kommit till Sverige i unga år kan hamna i vilken som helst av de övriga tre kategorierna. Där är SD också näst största part (utom i en)
.