Vilket parti röstar du på i höstens val?
Men om jag besvarar deras viktigaste frågor:
Det är ju inte bara landets politik det handlar om utan ockupationen av Palestina. Det är en konflikt som varje parti har sin syn på och även Socialdemokraterna exempelvis tar ju upp det i partiprogrammet. Ser inte problemet med att lyfta frågan och poängtera tydligt att man är ett Palestinavänligt parti.
Ja, det är muslimska friskolor som partiet syftar på som andra bedriver häxjakt på. Man ska ha valfriheten att kunna sätta sina barn på en muslimsk friskola och att så många stängs ned pga "radikalisering" är intressant, eller pga löjliga anledningar som att man ibland separerar på flickor och pojkar. Och?
Även intressant att det många gånger i debatten dessutom inte alls handlar om religiösa friskolor i sig och att barn ska slippa gå i sådana, utan det handlar specifikt om muslimska. Det är riktigt vidrigt hur det görs skillnad beroende på vilken religion det handlar om.
Partiet vill förbjuda att man bränner Koranen med tanke på det senaste som skett, men annars är det inte bara Koranen det handlar om utan t.ex Bibeln också. Yttrandefrihet visst, men den är ju inte absolut idag heller och att bränna/skända andras heliga böcker borde inte räknas som yttrandefrihet.
Varför ska man inte få bränna en bok tänker du? Det är att traska ned en farlig väg. Ska man kunna hindra att böcker då läggs på ÅVC i brännbart? Att begränsa folks yttrandefrihet i sådana frågor kommer slå tillbaka. Sedan kan man ÄNDÅ anse att det är totalt förkastligt att bränna en religiös skrift eftersom det är något som man vet sårar.
Att förbjuda segregerade skolor är ju också en rimlig sak - hur ska man annars göra om ett bussbolag som upphandlas privat kräver segregerade bussar på olika basis tex? Jag är dock emot alla religiösa friskolor av skälet stt jag anser att barn ska ha rättigheten att själva välja religion utan att indoktrineras i någon från födsel.