Inlägg från: HSOF |Visa alla inlägg
  • HSOF

Vilket parti röstar du på i höstens val?

Egentligen skulle jag nog rösta på ett parti utanför riksdagen då SD, har börjat bli för slipade och politiskt korrekta. Men som alla svenskar med fler än två hjärnceller vet så måste vi bli av med denna rödgröna destruktiva regeringen vi nu haft i 8 års tid. 

• HSOF
    Postman skrev 2022-09-04 00:12:14 följande:

Lutar åt att INTE rösta.

Man ska alltid använda sin rösträtt, så länge vi får ha kvar den. Vet man inte på vad så kan man rösta blankt för att visa sitt missnöje.
  • HSOF
    Gullvivor skrev 2022-09-04 20:44:17 följande:
    Tror det snarare är SDare med flera konton som röstar, är inte första valet siffrorna ser ut såhär och SD har majoritet trots att det inte ser ut så i verkligheten. Man får nog ta det med en nypa salt.

Svar till TS - Synd att det inte fanns något alternativ för övriga partier. Jag ska iallafall rösta på Partiet Nyans! 
    Så du är för Sharialagar och ett totalitärt samhälle då?
  • HSOF
    Anonym (H) skrev 2022-09-04 22:56:48 följande:

Har inte bestämt mig förutom att det med säkerhet inte blir något som behöver stöd av SD.
    Visst, de skriker högt om gängbrottsligheten samtidigt som flera av deras partiföreträdare supporterar HA. Dessutom vill de dölja varifrån partistödet kommer. Att en del pengar kommer från kriminella kretsar som vill få bort konkurrenter är uppenbart. Dessutom får de stöd av M som inte tycker det är viktigt att nöjesknarkandet bryts som i huvudsak finansierar den organiserade brottsligheten.
    Orden är vackra ibland men inte värda vatten när man ser vad som döljer sig under ytan.

Så det är bara i Sverige det nöjesknarkas då? För inga andra länder har sådana problem med grov kriminalitet som Sverige..

Sedan om du tror att SD får stöd från suspekta organisationer sådär det helt garanterat så i alla partier. S tex har dubbelt så stor kassa som alla övriga partier tillsammans och får även pengar från bla din fackavgift även om du inte röstar på dem, postkodslotteriet, svenska spel mm. SD är det partiet där aktiva medlar som stödjer partiet ökar mest. Sossarna tappar konstant och bryr sig inte om det för de vet att medlemmarna för dem är ganska oviktiga för ekonomin.
  • HSOF
    Gullvivor skrev 2022-09-04 22:49:09 följande:
    PN vill inte införa några sharialagar i Sverige. 
    Jo det kan jag lova dig att de vill, men inget de skyltar med rakt ut, förens de tar makten på riktigt. De skyltar däremot med att begränsa yttrandefriheten och bl a göra det förbjudet att kritisera ideologin islam samt göra muslimer till en minoritetsbefolkning med särskilda särrättigheter precis som samer och Judar (det innebär att deras parallellsamhällen kan fortsätta att växa ännu mer obemärkt och helt utan att någon kommer att kritisera det). De vill även skriva in kritik av islam som ett hatbrott och göra det extra straffbart. Nyans är ett Totalitärt parti som har en partiledare som har samröre med den naziztiska islamistiska rörelsen grå vargarna.

Det du får om Nyans får makten är ett Erdogans Turkiet i Sverige.
  • HSOF
    Anonym (H) skrev 2022-09-05 18:10:15 följande:
    Förstod du ens ett enda ord av vad jag skrev? Du missade kärnpunkten rätt ordentligt grovt.
    Anonym (H) skrev 2022-09-04 22:56:48 följande:

Har inte bestämt mig förutom att det med säkerhet inte blir något som behöver stöd av SD.
    Visst, de skriker högt om gängbrottsligheten samtidigt som flera av deras partiföreträdare supporterar HA. Dessutom vill de dölja varifrån partistödet kommer. Att en del pengar kommer från kriminella kretsar som vill få bort konkurrenter är uppenbart. Dessutom får de stöd av M som inte tycker det är viktigt att nöjesknarkandet bryts som i huvudsak finansierar den organiserade brottsligheten.
    Orden är vackra ibland men inte värda vatten när man ser vad som döljer sig under ytan.

Du skrev följande 

"Dessutom får de stöd av M som inte tycker det är viktigt att nöjesknarkandet bryts som i huvudsak finansierar den organiserade brottsligheten."

Då var min följdfråga, om det inte nöjesknarkades i andra länder, för de har ju inte de problemen med denna grova och hänsynslösa kriminalitet som vi har..

Detta är bara ett av sossarnas dåliga ursäkter, så skrattretande och dålig bortförklaring så att det skans motstycke. De flesta droger som rör sig i Sverige, används och brukas inom dessa problemområderna. Endast en liten del konsumeras av vanliga svenssons.
  • HSOF
    Gullvivor skrev 2022-09-05 19:04:02 följande:
    Just det här är en del av problemet som leder till att folk röstar på Partiet Nyans. Muslimer kan inte ens engagera sig politiskt utan att andra ska börja få tankar om muslimernas "sanna intentioner om att ta över Sverige med sina sharialagar". 

Partiet Nyans vill inte införa några sharialagar och det är inte ens möjligt, inget att vara rädd för alltså. 

Partiet är inte heller emot kritik av Islam, har inte läst någonstans om det faktiskt. Antingen har jag missat det eller så har du blandat ihop att kritisera Islam med att förolämpa muslimer genom att bränna Koranen. Det sistnämnda har partiet nämligen tagit upp. 

Sedan värnar partiet om alla minoriteter och det är inte bara islamofobi man vill bekämpa utan antisemitism, kristofobi, afrofobi osv. Ett parti för alla minoriteter helt enkelt, inte enbart för muslimer. 

Angående partiledarens kopplingar till Grå Vargarna så är det rätt uttjatat nu. Hans kopplingar via hans pappa har han redan pratat om och Centerpartiet visste även om detta innan han blev utesluten, det är ingenting han har någon koppling till idag. 
    Anonym (.m,l,., m) skrev 2022-09-05 18:15:49 följande:

Kanske är det olika på andra ställen, men här kan man inte rösta på Nyans. Totalt okunniga och naiva och försökte sist gå till val med att alla ungdomar skulle få en lgh. Sen blev det alla ungdomar som bott här i 5 år, sen alla som gått hela grundskolan här osv. 

Till slut blev det ingen kvar, för givetvis kan de inte lova en sådan sak. I år hade de också stora planer, ingen av dem genomförbar dock. 

Partiet Nyans har funnits sedan 2019, vilket val tänker du på då?
    Att de kan införa Sharia är väl inte omöjligt, det beror ju på hur stora de blir, det kommer ju inte ske efter detta valet såklart. Men kommer de in så kommer de förmodligen att växa i framtiden och ju större de blir, desto mer eftergifter får övriga partier göra. Ismal har flytta fram sina portioner hela tiden i Sverige och kommer fortsätta att göra så pga att den befolkningen ständigt ökar i paritet till övriga befolkningen. När de väl blir så stora så de kan ta över makten (om det nu går så långt, risken för revolution innan är stor). Så kan de avskaffa demokratin på ett helt demokratiskt sätt. Om majoriteten av samhället vill ha Sharia så är det demokrati.

Nyans är ett islamistisk parti som jobbar för islam och att exempelvis förbjuda att elda kornen är ett sätt att begränsa yttrandefriheten. (det är inte en förolämpning mot muslimer) yttrandefrihet innebär att du kan bränna och kritisera precis vad som helst även om det är osmakligt. Begränsningar av detta är rent antidemokratiska.

De har en enda agenda och det är att göra Sverige till ett islamiskt land i framtiden även om de såklart går njut fram nu. Luras inte av deras dimridåer om att exempelvis de vill värna andra trosuppfattningar eller minoriteter, detta, det är bara naivt. Islam är ingen religion utan en fasansfull ideologi, likt kommunisms och nazism.
  • HSOF
    nihka skrev 2022-09-11 12:37:54 följande:
    Ganska hög procent föräldrar till gängkriminella där, men de är förstås fortfarande föräldrar till sina barn med allt vad det innebär.
    Vad är det för goja du sprider, påstår du att SD-politiker hög grad är gängkriminella?
  • HSOF
    Padirac skrev 2022-09-11 14:43:41 följande:
    om jag inte missminner mig så är SDs politiker överrepresenterade i fråga om brottslighet, i fråga om nazism, i fråga om organiserad brottslighet, kopplingat till Kreml . osv osv.. överrepresernerade i jämförelse med befolkningen, andra partier, invandrargrupper.osv osv.

SDs politiker är helt enkelt som kohort de värsta av de värsta.   med statistisk säkerhet.

men jag kan missminna mig. Drömmer
    Det är bara propaganda från msn och socialdemokraterna. SD var det parti som röstat mest negativt mot Ryssland i EU. Detta skiten biter inte på väljarna längre. Men det är det ända vapnet S och vänsterkanten har kvar, då det vet att de förlorar debatten i sakpolitiken.

För mig kvittar det vem som tillhör ett partis svans, för mig är poltiken viktigast. SD står i mångt och mycket för den bästa politiken och är mer ärliga med sina ståndpunkter, till skillnad till de gamla partierna. Sedan har SD tyvärr börjat svika i fråga efter fråga de också, allt eftersom de blir mer PK för att försöka passa in.

Men raw end of the day så skiter jag i vem som säger vad så länge de säger rätt saker och är beredda att genomföra det. Så trött på ljugande karriärssossar, kappvändare som Annie Lööf, eller verklighetsfrånvända UFOn som Per Bolund Tovats mm..
Svar på tråden Vilket parti röstar du på i höstens val?