Har du en buffert på 50k för el?
Idag på nyheterna gick de ut med att man bör ha en buffert för 50k för el. Har du det?
Idag på nyheterna gick de ut med att man bör ha en buffert för 50k för el. Har du det?
Det är ju helt fantastiskt hur rika folk här är på familjeliv! Alla har en jättebuffert och får -kanske- offra lite semesterpengar.
Vi har exakt 50000 kr sparat så i så fall ryker hela vår buffert- och då är vi nog lyckligt lottade som ens har pengar att ta till.
Hur länge ska bufferten räcka anser dom? Är det månadsvis är det rätt kört långsiktigt, är det över ett år är det inga problem.
Jodå, men det är inte vad vi planerat att använda pengarna till.
Dessutom känner vi människor som redan nu har det knapert. Sådana elräkningar kommer att driva dem till konkurs och exekutiva auktioner.
(Ingen av dem kommer att rösta rödgrönbrunt)
Ja, självklart har vi en buffert på betydligt mer än 50 000kr. Tanken var ju dock inte att den skulle gå till el, som ju är en löpande kostnad, utan snarare takreparation eller liknande engångskostnad.
Nej. Jag bor i lägenhet det el ingår. Borde ha en buffert för andra orsaker men tyvärr är det 0.
Ja, självklart har vi en buffert på betydligt mer än 50 000kr. Tanken var ju dock inte att den skulle gå till el, som ju är en löpande kostnad, utan snarare takreparation eller liknande engångskostnad.
Vad är det som folk tycker är konstigt med att inte lopp-leva upp alla pengar hela tiden? Bor man i hus och har en hyggligt normal lön på typ 45 kkr så har man ju åtminstone 10-12 kkr över varje månad, och kan ändå vara lite slarvig. Det dubbla om man är två.
Sen i alla fall någon halvmille i säljbara tillgångar, minst. Det är väl knappast onormalt eller något man skulle behöva ljuga ihop. Mest ett normalt svenskt villaliv.
Ja, det har jag. Men bor i lägenhet så har ingen förbrukning just. Är mer fundersam över var räntorna tar vägen.
Nej, vi har inte den bufferten. Vi har haft oplanerade utgifter på huset som har tömt vår buffert så jag har ångest inför vintern. Vi kommer kunna låna pengar om det behövs, men det är verkligen det sista jag vill.