• klyban

Dimor

Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:
    Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!

Varför skulle TS det för?
    Inte ETT ENDA ORD h*n sagt tyder på nått sånt, bara en oro att det ska medföra problem och drogtest.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-12 14:57:21 följande:
    Ja precis... Ja ska ju oavsett göra testet. Ja är bara sjukt orolig. Så min undran nu är om don skickar blod och urin på analys kollar dom allt då eller enbart vissa droger ?

Du kan sluta oroa dig över detta har vi berättat för dig ett par ggr nu.

Lyrica är det på recept?
    För då har du inget att frukta där heller.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 15:43:29 följande:
    Klyban: Finns många människor som nekar att ta drogtester på arbetsplatsen, även om de inte sagt något innan. Varför skulle de ens mna något innan? 

Märklig och udda fråga av dig... Inte ovanligt dock. 

Konstigt svar då TS precis före berättade det inte var en sak ens att vägra ett drogtest..
    Utan oron är över vad som sker efteråt, hur kan du ens ha missat det?

Vad är en märklig fråga?
    För du glömde av att berätta detta.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 15:55:31 följande:
    Svaret var inge där när mitt inlägg kom.... 

Mitt svar till dig var generell basis. Hur kan DU missa det? 

Och hur kan DU missa att den märkliga och udda frågan är DIN egna?! Om du inte kommer ihåg vad du själv skrivit så får du gå tillbaka och läsa dina egna inlägg. JAG ska inte behöva berätta för dig vad DU har skrivit! 
    Och sen kom du och prata om och efter:
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 15:43:29 följande:
    Klyban: Finns många människor som nekar att ta drogtester på arbetsplatsen, även om de inte sagt något innan. Varför skulle de ens mna något innan? 

Märklig och udda fråga av dig... Inte ovanligt dock. 

TS har inte en enda gång sagt den ska vägra drogtest5, utan varje gång berättat att denna är orolig att det fastnar i ett sådant och ger problem.

Detta hade du kunnat läsa till dig själv, men du struntade i detta inser vi alla.

Du glömde igen att berätta vilken fråga som var märklig för dig, som du förstår kan jag inte läsa av din hjärna över internet, inte heller i verkligheten har jag denna förmåga.

Men okey, ingen fråga var märklig då visade det sig.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 22:16:01 följande:
    Har jag påstått att ts har sagt att hon skulle vägra? 

Inlägg 110: "Varför skulle TS det för?" Det är DIN märkliga och udda fråga. 

Du kan uppenbarligen inte heller läsa dina egna inlägg över internet... 
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 13:27:04 följande:
    Ja, du kan väl inte neka att ta dem?!

Som sagt vad, TS har bara uppvisat oro över drogtestet och aldrig varit en sak med annat.

Och du har även facit att så är fallet också, så vad är det du vill, för det enda vi ser är din besatthet av mig.
    Och min person är helt irrelevant för ämnet.

Och varför förstör du TS tråd?
    Och om du tror du ska svara inte, så kan jag alltid citera dina inlägg igen och se all ad hominem och denna besatthet av min person.
    Jag måste gett saklighet i nått annat ämne som fått dig tappa fattningen och att du uppvisar detta beteende, och det är därför du är anonymiserad.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 17:17:54 följande:
    Ja, skillnaden mellan oss två är att jag har ett liv utan för fl. Och jag inser att du inte är en person som det går att diskutera med och att du aldrig kommer inse, förstå eller erkänna dina fel. 
    Anonym (....) skrev 2022-09-05 19:15:29 följande:
    Som jag sa, och ändå så får du aldrig till det rätt... 
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 08:51:11 följande:
    Mitt inlägg är inte menat som sakligt. 
    Hmm, bara om mig och sen berättar du inte vill vara saklig.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 16:49:03 följande:
    I själva ursprungsfrågan har du fortfarande inte rätt. Kommer aldrig få rätt heller. 
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 19:39:23 följande:
    Kom ut i The real World så kanske du lär dig något
    Anonym (....) skrev 2022-09-07 12:44:02 följande:
    Och ändå så får du till det fel. 
    Anonym (....) skrev 2022-09-08 07:32:48 följande:
    Dåligaste rådet av dig på länge. 

Självklart ska ts berätta hur många tabletter hon tar. 
    Anonym (....) skrev 2022-09-09 14:25:32 följande:
    Kanske hade du sluppit det om du faktiskt skrev relevanta, korrekta och rätt saker som hade kunnat hjälpa istället för allt osammanhängande svammel du ALLTID kommer med i ALLA trådar. 
    Hmmm, verkar som jag har rätt med ad hominem och MYCKET frekvent sådan.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-09 15:53:37 följande:
    Behövs ingen mer saklig beskrivning av vad som är fel än att allt du skriver är fel och inkorrekt. Osammanngande svammel är vad det är.
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 10:54:05 följande:
    Har du så svårt att komma ihåg vad du själv skriver att du inte ens kan förstå ett svar utan att vilja ha en beskrivelse? Allvarligt?!
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 10:54:38 följande:
    Har du så svårt att komma ihåg vad du själv skriver att du inte ens kan förstå ett svar utan att vilja ha en beskrivelse? Allvarligt?!
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:02:48 följande:
    Läs dina egn inlägg. Där står tydligt vad som är rätt (ytterst lite) och fel (98%)
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:08:54 följande:
    Mina inlägg är inte menat att vara sakliga, då det inte behövs saklighet i inläggen. Ledsen om du trodde det. 
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 22:41:57 följande:
    Det med att sakligt svara på inlägget är inget för dig va.... 

Och ad hominem-snacket kan du sluta med. Är bara töntigt att slänga sig med uttryck man inte förstår eller behärskar. 
    Hmmm, det blev ett gäng ad hominem du gav där, jag är irrelevant för TS och varför är du här och förstör h*ns tråd?
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-12 22:48:16 följande:
    Ja tackar för alla fina råd och lugnande kommentarer ja fått av de som verkligen gett . Om ett par dagar är det dags. Ja känner mej rätt så lugn .
    Har trappat ner ytligare två tabletter idag.

Låter underbart att det går bra och nedtrappningen fortskrider.
    Ta det piano så ska du se det tar ett litet tag till innan du när abstinens som blir jobbig.

Och har du redan planerat in när du ska avsluta det helt, nu menar jag inte riktigt tidsmässigt och antal veckor.
    Utan jag menar att du har det med det klara hur du ska göra och har allt du behöver och ledighet/sjukskrivning.
    Och sen slutar du fredagen före ledigheten/sjukskrivningen, så om någon abstinens finns kvar så har den börjat redan på helgen.

Och tankar som jag inte orkar mer, detta är något du måste stålsätta dig och se ljuset inte mörkret.
    För detta kan bli otrevligt som jag förstått det, som på andra opioider.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-12 23:06:56 följande:
    Har du fått slag?

Mer ad hominem och osaklighet, vad ska TS göra med den  ad hominem i sin strävan att sluta med loperamid?

Soryu skrev 2022-09-12 23:31:03 följande:
    Bra jobbat, fortsätt så!

Klyban: tror du frågade någonting om hur jag tänker. Jag tänker med nedtrappning att man kan ta det lite snabbare i början och lite mer långsamt på slutet, och som jag tror du skrev är det ju bra att ta bort kvällsdoser sist med tanke på sömn.

Angående metadon eller buprenorfin så tycker jag inte att det är ett alternativ eftersom man ersätter ett ändå ganska lindrigt missbruk med betydligt mer potenta substanser i en behandling som tenderar att bli livslång. Tyvärr finns det mindre nogräknade kollegor som ägnar sig åt att behandla på det sättet och det är klart, det funkar ju jättebra på det sättet att man lyckas sluta med loperamid. Men till ett väldigt högt pris.

Låter helt galet att de går upp i stegen och helt plötsligt lägger en berusande opioid med samma problematik.
    Hoppas dessa läkare som har den metoden är få, men jag kan kanske se det som en sista desperat åtgärd, för loperamid i dessa mängder blir väldigt dyrt.

Det vart nog en satans tur att jag aldrig blev beroende av loperamid när jag åt en massa av dom och när gallblåsan krånglade.(Massa var typ 6-12 på en dag när jag tog)
    Sen vet att jag inte tog överdrivet, då effekten av loperamiden var inte nog att stilla magen.
    Utan det var 8-10 tillfällen på toan och diarré ofta ändå.

• klyban
    Soryu skrev 2022-09-13 22:16:22 följande:
    Hehe. Jo, jag brukar uttrycka mig försiktigt. Jag tycker också det är total idioti men formellt sett går det att göra utan att det utgör tjänstefel eller så. Tyvärr.
    Låter helt galet helt klart., men vet det skett och det ar med i min initiala källa om att loperamid faktiskt går in i blodet, men har stora svårigheter att passerar blod-->hjärnbarriären.
    janusinfo.se/nyheter/nyheter/2019/loperamidanvandsimissbrukssyfte.5.3cfa3d2a168e0fe850998f50.html
    Anonym (....) skrev 2022-09-13 07:31:38 följande:
    Jag vet vad jag har skrivit, så för min del behöver du inte citera varje inlägg. Du däremot verkar inte komma igåh vad du själv skrivit, svart på eller vad andra svarar dig på. Du bör istället läsa dina egna inlägg noga. 

Och nej, det var inget ad hominem. Släng dig inte med uttryck du inte behärskar. Det är vara töntigt. 

Det ts ska göra är att ta kontakt med vården och få hjälp med nedtrappning, om hon* inte klarar det själv. 

*han

13 stycken ad hominem räknar jag till om jag är snäll, är jag inte snäll så kommer det upp i runt 20 ad hominem..

Men det är du du du du du du du du du du du du du och åter du, och det kallar du inte ad hominem när DU diskuterar min person över ämnet?
    Och ad hominem är när du fokuserar på min person och inte ämnet, och vem har undvikt saklighet mer än du i denna tråd?

Anonym (....) skrev 2022-09-13 22:22:39 följande:
    Finns ingen seriös läkare som behandlar loperamidmissbruk med metadon eller buprenorfin. 

Du verkar inte veta något ting ämnbet, länken kom tidigt i tråden, här har du den igen och denna gången är det inte om att loperamid har stora svårigheter att passera blod-->hjärnbarriären, utan denna gång metadonbehandling. för loperamidmissbruk.

Man inser du bara är här för mig och alla ad hominem, och sen hur lite du vet om ämnet är beklämmande.
    Så jag antar en ad hominem till istället för diskutera sak?

Vi andra håller på med saklighet och stöttar och hjälper TS, varför du förstör TS tråd är en gåta, tycker du så illa om mig att trampa över andra människors problem rör dig inte i ryggen?

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-13 22:41:48 följande:
    Och i verkligen är det ingen ad hominem. Enbart saker du tror är ad hominem. Men så varken behärskar eller förstår du ordet heller. 

Man behandlar inte loperamidmissbruk med metadon eller buprenorfin. Var det något du faktiskt inte förstod? Trodde du på allvar att man gjorde det? Förvånad

Nu kom du du och du igen.
    Så tre stycken ad hominem i detta inlägget, du verkar besatt av mig.
    Men problemet jag är irrelevant för ämnet, varför är du här och förstör TS tråd?

Och läs fakta, metadon används och är väldokumenterat som du ser.
    Jag har inte svårt och förstå metadonbehandling längre, och när en person äter så mycket som 20 kartonger loperamid dagligen.
    janusinfo.se/nyheter/nyheter/2019/loperamidanvandsimissbrukssyfte.5.3cfa3d2a168e0fe850998f50.html

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-13 23:01:43 följande:
    Och fortfarande inget ad hominem. Och du som person har aldrig varit relevant för ts och kommer aldrig att bli det heller. Dags för dig att kliva ner från de höga hästarna. 

Ingen seriös läkare rekommenderar metadon eller buprenorfin mot loperamidmissbruk. (Om du inte förstår vad den meningen betyder så läs igen, och igen, och igen osv osv osv osv tills du kanske förstår vad det betyder) 

DU, dig och mer ad homimen, min person är irrelevant för ämnet och TS.
    Och ändå är det ditt primära argument min person, MIN PERSON
    Saklighet, ja den är nästan icke existerande, för du du du du du är det viktiga för ditt argument i ämnet, och min person är irrelevant för ämne och TS.
    Bara en sådan sak Solig

Och extremt enkelt förstå när någon drar i sig 20 paket loperamid att det krävs andra annat.
    Och detta var extremt seriöst, då det generera en fallrapport om loperamidmissbruk.
    Du verkar missa all saklighet som berättar något, verkar som du inte ens tittat i faktan som är given.
    Här får du en gång till.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-13 23:23:58 följande:
    Ja, din perso har aldrig varit relevant för ts och kommer aldrig att bli det. Var det något du inte förstod?

Igen så blir det en ad hominem till även detta inlägg, kanske du skulle läst länken istället och insett detta är inte oansvariga läkare som gör fallrapporter av ett annorlunda problem.
    Och exakt MIN person är irrelevant för TS sakfråga, ändå är det nästan det enda du vill prata om, rätt komiskt att du håller med mig, och ändå fortsätter prata om mig, hur mår du?

Och jag tar tillbaka detta med metadon och inser att en del kanske bör få detta som ersättning och tack vare en del av metadonets effekt.
    För när man tar 20 askar loperamid dagligen, så är man svårt SVÅRT beroende.

Varför är saklighet om ämnet som utmanande för dig?
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-14 07:45:23 följande:
    Nu är det ännu mer uppenbart att du inte vet vad "ad hominem" betyder och du vet inte hur det ska användas. Mao så behärskar du inte ordet. Sluta använda det innan du gör bort dig ännu mera. 
    Mer osaklig ad hominem, är ämnet så jobbigt för dig?
  • klyban

Tittat runt lite i världen, och ett som är EXTREMT återkommande om loperamid och det är hur man kallar det för fattigmans metadon.

Men var svårare att hitta hur man tackla de med extrem användning av loperamid, dvs mycket mer än dig då.
    Vi har jude två i  fallrapporten ifrån janus, men vi pratar om 20 paket loperamid dagligen.

SÅ TS när är det dax för nästa nedtrappning, och hur har det gått så här långt?
    För antar att du oroar dig för AT, har du sett några såna?

• klyban

Hur går det för dig?

Svar på tråden Dimor