• klyban

Dimor

Anonym (....) skrev 2022-09-09 14:25:32 följande:
    Kanske hade du sluppit det om du faktiskt skrev relevanta, korrekta och rätt saker som hade kunnat hjälpa istället för allt osammanhängande svammel du ALLTID kommer med i ALLA trådar. 

DU missar varje gång och sakligt beskriva vad som är fel och vad som inte skulle vara relevant.
    Jag finner TS som rätt klok och förstående vad som sker, så råden verkar ha varit utmärkta.
    Men vad du vill vet ingen mer än att du är hör för mig, då sakligt deltar du inte i en diskussion som TS vill ha.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-09 14:41:17 följande:
    Ja håller helt med. Att de orkar lägga energi ens..

Jag har minskat på antalet ja de har jag men enbart en liten mängd. Jag tar alla på samma gång på morgonen eller vid lunch . Så ja minskar en i taget från den mängden. Ska ja börja sprida ut de istället och minska eller spelar de ingen roll tro? 

Det är lugnt, jag låter deras saklighet tala, så tröttar de till slut, men att de aldrig lär sig att jag tvingar dom att vara sakliga och berätta vad som är fel och relevant.

Hur som helst, låt inte min svans störa oss.
    Nä, tror inte du ska börja sprida ut det nu, fortsätt med nedtrappningen och att den känns okey.
    Att ta bort en tablett är mer psykiskt än fysiskt, men det är bra ta den mentala biten ändå.
    Det är svårt och avgöra när du känner det börjar bli jobbigt att ta bort, men 1-3 till och i långsam nedtrappning tror jag det tar innan du känner av det.
    Enda är att mot slutet så kanske ta dom senare på dagen istället, så är inte problemen med AT lika stor för sömnen som annars(är min gissning, är lite osäker på vart all problematik sitter helt på denna loperamid, tagit upp de som jag tror du får.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-09 15:53:37 följande:
    Behövs ingen mer saklig beskrivning av vad som är fel än att allt du skriver är fel och inkorrekt. Osammanngande svammel är vad det är.

Du glömde av att påvisa detta igen, och per automatik så kvarstår min information som korrekt.
    Och svammel, ja, kanske jag ska trycka visa endast nästa gång och citera alla dina inlägg och fråga varför du förstör TS tråd med nonsens du inte kan påvisa.

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 00:47:27 följande:
    Finns de någon arbetsplats som använder sig utav HR tester ? Eller är de bara blod och urin ?

Vad är ett HR-test?

Tror aldrig man drar blod på en arbetsplats, urin var vanligt och det enda nästa innan, men nu på senare år har salivdrogtest ökat, och det är nog pga ett urinprov ALDRIG NÅGONSIN kan påvisa en onykterhet, bara att droger har konsumerats.
    Men även salivdrogtesten har sina problem, då jag har för mig vissa droger kan fastna i ett salivtest men att man inte är onykter.

Men oroa dig inte över drogtester nu, du vet vad du ska göra om ett sådant sker och att det är svårt och se några problem där.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-01 16:52:57 följande:
    Nej, man blir inte hög på Dimor! Det fungerar inte på samma sätt som andra opiater då inte tas upp av blodbanan. Måste alltid skriva en massa felaktigheter?!
    DU fått fakta om på detta, ska vi se vad som sakligt som följs upp efteråt? Flört
    Anonym (....) skrev 2022-09-03 17:17:54 följande:
    Ja, skillnaden mellan oss två är att jag har ett liv utan för fl. Och jag inser att du inte är en person som det går att diskutera med och att du aldrig kommer inse, förstå eller erkänna dina fel. 
    Okey, osaklighet med ad hominem och just för jag HAR ett liv utanför FL, är anledningen till jag vet mer än dig.
    Anonym (....) skrev 2022-09-05 14:36:57 följande:
    Klyban: Och ändå så får du aldrig till det rätt....

Per automatik också och pga min källa berättade hur fel du hade.
    Osakligt dock.

Anonym (....) skrev 2022-09-05 19:15:29 följande:
    Som jag sa, och ändå så får du aldrig till det rätt... 

Samma som ovan, osakligt och bara berättar att jag har rätt då du inte påvisat något annat sakligt.

Anonym (....) skrev 2022-09-06 08:51:11 följande:
    Mitt inlägg är inte menat som sakligt. 

Jag vet redan ingen SAKLIGHET av dig, och det berättar vem som har rätt då ingen nu information kommit.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 16:49:03 följande:
    I själva ursprungsfrågan har du fortfarande inte rätt. Kommer aldrig få rätt heller. 
    JO, loperamid går ut i blodbanan, men den klarar inte av att passera blod-->hjärnbarriören så bra eller alls på vissa.
    Och du inte påvisat detta är fel, så då har jag rätt per automatik då ingen ny information har kommit som berättar annat Solig
    Anonym (....) skrev 2022-09-06 19:39:23 följande:
    Kom ut i The real World så kanske du lär dig något

Mmm, den har lärt mig detta och den där verkligheten du pratar om, så du säger du inte är i den riktiga världen och med tanke på ditt fel du skrev om att loperamid inte når blodbanan?

För kanske du ska hävda att loperamid inte når blodbanan igen? Skrattande

Anonym (....) skrev 2022-09-07 12:44:02 följande:
    Och ändå så får du till det fel. 

Jaså, varför väntar du med sakligt påvisa det också.
    Som du ser ovan så saknas detta påstående av dig fortfarande.

Anonym (....) skrev 2022-09-08 07:32:48 följande:
    Dåligaste rådet av dig på länge. 

Självklart ska ts berätta hur många tabletter hon tar. 

Det är ett utmärkt råd initialt och om TS löser detta, sen i ett senare läge sure, då kanske man får söka för det.
    Men på arbetsplatsen fyller det ingen funktion alls, utan kan bara skapa problem.

Anonym (....) skrev 2022-09-08 14:08:09 följande:
    Klyban: Nej, jag glömde inte att berätta det. Vad rådet är har du själv skrivit i inlägget jag signerade. Har du glömt vad du själv skriver? 

Jo, och det är lite lustigt då vi väntar fortfarande på att du ska påvisa annat.

Men du fallerar varje inlägg, komemr det ta lång tid till?

Anonym (....) skrev 2022-09-08 19:34:06 följande:
    Klyban: Ser det ut som att jag ville ha ett svar? Svaret på kin fråga framgår tydligt. Du har glömt vad du själv har skrivit. 

Svar?

Nja, jag väntar på att du ska påvisa annat, men du fallerar varje gång.
    Se ovan så saklig du är
    = Inte saklig alls.

Anonym (....) skrev 2022-09-09 14:25:32 följande:
    Kanske hade du sluppit det om du faktiskt skrev relevanta, korrekta och rätt saker som hade kunnat hjälpa istället för allt osammanhängande svammel du ALLTID kommer med i ALLA trådar. 

Vad skriver du för relevant, för vi lärde oss redan vid ditt första inlägg till mig, att loperamid visst når blodbanan och du fick en utmärkt källa som bevisade det också.

Anonym (....) skrev 2022-09-09 15:53:37 följande:
    Behövs ingen mer saklig beskrivning av vad som är fel än att allt du skriver är fel och inkorrekt. Osammanngande svammel är vad det är.

Någon saklig beskrivning alls då?
    För nu har jag rätt och du skriver inget sakligt.
    Och då på tal om svammel då!

Anonym (....) skrev 2022-09-10 10:31:41 följande:
    Nej, jag glömde inte att påvisa det. Du däremot glömde vad du själv skrivit och vad du tidigare svarat på. Precis som vanligt. 

Vanligt att även ta blodprover för drogtestning på arbetsplatser. 

Med drogtestning så är poängen att testa om mam använder droger. Inte testa om man är onykter. 

Vi väntar fortfarande på du ska påvisa att jag har fel, men du har än inte ens försökt, och det berättar du bara en sak och att du inget har.

Nej, här är det inte alls vanligt med blodprov för drogtestning på arbetsplatsen.
    Och vi har slutat med urinprover, då dessa berättar inte det man verkligen vill veta och om den anställde är nykter på arbetstid.
    Och varför en arbetsgivare vill äga din fritid, det är en gåta, men mer och mer ger upp den tokiga idén att äga den anställdes fritid, då det innebär 10-20% av arbetsstyrkan försvinner.

Så vart tar man alla dessa blodprover på anställda?
    Eller är det något du inte kan beskriva sakligt heller?

Dock inser jag att ingen saklighet kom om loperamid som du sade var fel, det innebär per automatik jag är korrekt i min information och styrks av sjukvården också.

Det är jobbigt att alltid ha rätt.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 10:54:05 följande:
    Har du så svårt att komma ihåg vad du själv skriver att du inte ens kan förstå ett svar utan att vilja ha en beskrivelse? Allvarligt?!

DU har fel när du påstår att loperamid inte går ut i blodbanan och när fakta är att det gör, men har problem att passera blod-->hjärnbarriären.

Och du har inte påvisat annat heller, så det innebär du skriver saker som är inkorrekt och jag skriver korrekta saker.

Anonym (....) skrev 2022-09-10 10:54:38 följande:
    Har du så svårt att komma ihåg vad du själv skriver att du inte ens kan förstå ett svar utan att vilja ha en beskrivelse? Allvarligt?!

Det är lugnt, utan att du påvisar annat, så har jag per automatik rätt.
    Men såg du alla dessa osakliga och substanslösa inläggen med ad hominem som argument för sak?

För ingen annan har missat detta kan jag lova dig och ar de, så räcker en tryck visa endast som visar att jag har rätt och du har ett påstående att lopermaid inte när blodbanan och som är helt fel.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:02:48 följande:
    Läs dina egn inlägg. Där står tydligt vad som är rätt (ytterst lite) och fel (98%)

Eftersom din saklighet saknas eller ens ett försök att påvisa, så är det fortfarande inkorrekt påstående av dig att loperamid inte når blodbanan.

Varför skriver du något som är fel?
    Och sen låtsas att du inte sade detta felet?

Kolla substanslösheten i dina inlägg efter jag berättade för du hade fel om att loperamid inte skulle nå blodbanan.

• klyban
    Anonym (....) skrev 2022-09-10 11:08:54 följande:
    Mina inlägg är inte menat att vara sakliga, då det inte behövs saklighet i inläggen. Ledsen om du trodde det. 
    Mer osaklighet.
    Soryu skrev 2022-09-10 11:10:36 följande:
    Det har varit svårt att följa ert tjafs, mestadels för att personen som tjafsar med dig bara har sagt att du har fel i otaliga inlägg och man orkar inte leta upp vad det ursprungligen handlade om. Men nu förtydligade du det.

Så här är det: loperamid tas såklart upp i blodet och precis som du säger är det svårt för substansen att passera blod-hjärn-barriären. I höga doser passerar det dock blod-hjärn-barriären, och det är ju då det utövar sina effekter på centrala nervsystemet vilket då ger upphov till en lite euforiserande (säger patienterna, jag vet inte av egen erfarenhet) och beroendeframkallande effekt.

Jag är läkare (psykiater) och möter emellanåt patienter med loperamidberoende och här är en artikel som diskuterar problematiken: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/325 30885/

DU får ursäkta min svans, jag skulle klippa av den om det vore möjligt, då den är trådförstörande.
    Jag bara antar att besattheten av min person är viktigare än en TS i en viss nöd med en läkemedel som gjort h*n ovetandes beroende.

Hur resonerar du när du möter detta själv som läkare?
    Och för AT verkar ju vara svåra även när berusningen saknas som med loperamid.(Har aldrig testat heller, men tog en hel del när jag hade problem med gallblåsa, dock ej varaktigt så fick aldrig uppleva några problem.)
    Och om man har riktigt svåra fall, så tyckte jag hörde nått om metadon, vilket i mina öron låter att stega upp ett steg ifrån loperramid.
    Stämmer det att metadon kan vara en behandling?

Min erfarenhet och främst av andra, det är när man söker till sjukvården för beroendeproblem med ett läkemedel, så är tyvärr svaret nästan alltid att de har för bråttom, då beroendet inte försvinner så snabbt.
    Och att det i sig kan skapa nya problem för vissa, som sen inte vågar försöka sluta igen pga upplevelsen var för smärtssam och jobbig.

• klyban
    Madida skrev 2022-09-10 11:28:09 följande:
    Äntligen ett vettigt ininlägg. Tack!

Jag lider med TS som fått sin tråd, och fråga, helt förstörd. 
    Håller med, vi kunde diskuterat TS enbart, men sen kom en och sade att det inte ens gick ut i blodet.
  • klyban
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-10 14:33:56 följande:
    Oj ja menade hår prov .. Nej ja ska försöka inte slösa massa energi på de nu och tänka att de kommer gå bra oavsett vad.

Ahh, dum jag är, det borde jag fattat. Tyst
    De arbetsplatser som har nykterhet som krav och inte absoluthet, de kanske har hårprov, men de som riktat in sig på nykterhet, de kör idag oftare och oftare salivprov.

Dock inget som jag se kan gälla dig och ett receptfritt läkemedel.

• klyban
    Madida skrev 2022-09-11 07:00:31 följande:
    TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?
    1-2 tabletter mindre per dag uppfattar jag det som och med att "...minskat en liten mängd.".
Svar på tråden Dimor