Inlägg från: Anonym (Hjälpinöd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälpinöd)

Dimor

Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-04 16:58:27 följande:
    Tack
    Jag ska ge mej fan på de.. Ja vill så gärna leva ett helt rent Liv utan massa piller och kostnader. Vill inte att mitt liv ska  kretsa runt massa piller. 
    I ett år ungefär konstant knaprande. Men inte överdrivet stora mängder meb fortfarande en stor mängd.
    Som mest 32 tabletter och minst 16
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 17:27:43 följande:

Då blir det nog runt 5-10 dagar du har det riktigt jobbigt, och sen ytterligare 5-10 dagar mer hanterbar abstinens och min gissning och hopas på mindre.

Jag har en massa råd i andra trådar, men ledigt, sluta fredagen före ledigheten/sjukskrivningen och sysselsätt hjärnan med film och TV är bra, även ta en promenad, men en promenad funkar bara så länge du promenerar.
    Sen sova varje gång kroppen signalerar nu ska jag sova, kan ske multipla ggr per dygn, och det troligaste är att du bara sover typ 30min för vara klarvaken igen, så ta varje chans du får.

Okej ska verkligen ta till mej dina råd. Har dock precis börjat på nytt jobb så vill helst inte sjukskriva mej de första jag gör så jag tänker försöka arbeta in i de sista men märker ja att de inte går så kommer ja självklart fp hem. Ja tänker de kanske är en bra sysselsättning och få hjärnan att verkligen fokusera på annat om man försöker jobba. 
    Men krypningarna är de värsta? Eller va anser du är de värsta med atn?
  • Anonym (Hjälpinöd)

Ska försöka uppdatera här hur de går. Kanske blir lite lättare att ta sej igenom när man kan skriva av sej och utbyta tankar med andra som vet va man pratar om.

• Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-04 19:28:29 följande:

Passa på att dra ned antalet med ett par då och då och tills du känner du kan sjukskriva dig utan att skämmas över det.

För mig oron i kroppen, tröttheten och krypningarna som du säger, de är de som är svårast att ignorera och de som störde mig mest.

Och kom ihåg om du får smärtor att du bör inte överskrida 6-8 veckors varaktig ordination av opiater/opioder, för det är vid den punkten problemen startar och ger AT när man slutar.
    Men AT är då typ halvdag till en dag och låggradig AT.

Okej
    Ja jag får väl börja så. Köra en nedtrappning så långt som möjligt sen sluta helt o va hemma de dagar som är allra värst. 
    Längtar tills allt detta är över. Då kommer ja aldrig stoppa i mej något mer som är de minsta beroendeframkallande. 
    Har man väl varit där är de väl super lätt att trilla tillbaka igen antar jag. Och de är inget ja vill riskera sen.
  • Anonym (Hjälpinöd)

Jag läste runt lite på nätet och såg om en person som åt loperamid dagligen. Och det visade aldrig något på piss prov. Förutom en gång när denna tog loperamid på morgonen samma dag och lämnade prov efter ett par timmar. Då skrev denna att det hade påvisat fentanyl. Även fast han aldrig varit i närheten utav det? Så ja blir lite nojig att de ska ske något liknande i min situation.. va tror ni?

• Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Anon) skrev 2022-09-07 15:22:10 följande:

Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig, jag har tagit både urin och salivprov och jag har aldrig varit positiv på fentany. om du mot förmodan skulle vara positiv på något så skickad provet på analys, om de där ser loperamid så spelar det ingen roll, det är varken förbjudet eller omoraliskt att ta. om någon undrar så säger du bara att du hade diarré och tog receptfria läkemedel. Ingen arbetsgivare kommer ifrågasätta detta. Du kan vara helt lugn, jag lovar. 

det hela har blivit uppförstorat för dig, du tänker att alla vet att man kan överanvända dimor, men för de flesta är det en vanlig och helt ofarlig magmedicin. Du kommer inte vara positiv, och är du det så är det ingen fara alls heller!

Okej kan känna mej lite lugnare nu då. Är jätte nervös. Men de är väl som du säger att om de skulle visa för loperamid så är de ju inte olagligt. Men kan dom se hur stor mängd man har i kroppen. Och ska man uppge innan prover vilka mediciner man tar och ska jag då säga att ja tagit loperamid för magen? Eller ska jag strunta i det ?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    klyban skrev 2022-09-07 16:15:22 följande:
    Det kan du inte påvisa sakligt = per automatik har jag rätt då källan också ger mig rätt.
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-07 13:54:48 följande:
    Jag läste runt lite på nätet och såg om en person som åt loperamid dagligen. Och det visade aldrig något på piss prov. Förutom en gång när denna tog loperamid på morgonen samma dag och lämnade prov efter ett par timmar. Då skrev denna att det hade påvisat fentanyl. Även fast han aldrig varit i närheten utav det? Så ja blir lite nojig att de ska ske något liknande i min situation.. va tror ni?

Nej, du behöver nog inte vara nojig, du berättar bara jag äter Loperamid och om det visar något så bör de veta.
    Jag vet inte om det syns eller inte, det har jag inte stött på innan, det i sig betyder varken eller.
    Har du börjat lägga upp en plan än hur du ska tackla detta.

(Bry dig inte om min svans, jag har såna som förföljer mig och tror sig veta bättre ibland, men de klarar aldrig av att påvisa det sakligt.)

Okej va skönt och veta. Ska ja uppge innan att ja äter loperamid så dom vet om de ? Undrar dom något om dom ser mängden . Om dom misstänker missbruk då menar jag?
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-07 19:44:22 följande:
    Ja, det är bäst att vara ärlig. Är inget drogrelaterat missbruk. 
    Ja då berättar Ja de för dom. Så vet dom ifall att. Känner mej så mycket lugnare nu! Litar på era åsikter här att de kommer gå vägen till veckan 
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (Jag) skrev 2022-09-08 09:00:03 följande:
    *Sämsta

Och hon bör definitivt inte berätta hur många hon tar.
    Nej jag håller nog med dej Ja tror inte de äe en bra idé att tala om hur mycket jag äter. Utan bara nämna innan att ja tagit dessa tabletter. Sen borde de ju kvitta hur mycket ja tagit av dom egentligen eftersom de inte är ett olagligt preparat .
  • Anonym (Hjälpinöd)
    Anonym (....) skrev 2022-09-08 09:12:01 följande:
    Eller dåligaste. 

Det bör hon definitivt göra om frågan kommer upp. Dumt att ljuga om en sådan sak. 

Arbetsgivaren har rehabasvar även för missbruk. 
    De känns onödigt att sägs till dom att ja har stoppat i min 32 tabletter av loperamid. Även om de ej är olagligt så kommer de säkert fatta misstanke och undra varför i hela friden ja äter så stora mängder 
Svar på tråden Dimor