• Madida

Dimor

Soryu skrev 2022-09-10 11:10:36 följande:
    Det har varit svårt att följa ert tjafs, mestadels för att personen som tjafsar med dig bara har sagt att du har fel i otaliga inlägg och man orkar inte leta upp vad det ursprungligen handlade om. Men nu förtydligade du det.

Så här är det: loperamid tas såklart upp i blodet och precis som du säger är det svårt för substansen att passera blod-hjärn-barriären. I höga doser passerar det dock blod-hjärn-barriären, och det är ju då det utövar sina effekter på centrala nervsystemet vilket då ger upphov till en lite euforiserande (säger patienterna, jag vet inte av egen erfarenhet) och beroendeframkallande effekt.

Jag är läkare (psykiater) och möter emellanåt patienter med loperamidberoende och här är en artikel som diskuterar problematiken: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32530885/
    Äntligen ett vettigt ininlägg. Tack!

Jag lider med TS som fått sin tråd, och fråga, helt förstörd. 
  • Madida

TS, oroa dig inte för testet hos AG. Det du behöver fokusera på nu är att trappa ut loperamiden. Hur går det för dig?

• Madida
    Anonym (Hjälpinöd) skrev 2022-09-11 21:58:55 följande:
    Okej ja är super nervös att de ska visa något eller att de blir nån misstanke .. Ja har tagit nån lyrica för några månader sen när ja mådde dåligt innan ja började på antidepp tabletter. Då tänker ja att de kommer dom ju se i ett hår prov och de äe de ju kört.
    Hatar de här.. vill ha de gjort..
    Vill inte bli av med jobbet. Men om dom ser stt man tagit något för månader sen spelar de nån roll? Ja tänker är inte huvudsaken att man är nykter nu?
    Men alltså, de lär ta ett vanligt urinprov och då syns det inte. Lyrican pratar jag om nu. 
    Jag tycker ärligt att du lägger fokus på fel saker här. Fokusera på att sluta med Dimor. Hur går det med det?
  • Madida
    Soryu skrev 2022-09-12 23:31:03 följande:
    Bra jobbat, fortsätt så!