Inlägg från: Anonym (Teamis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teamis)

Gravid och nytt jobb :(

Som sagt, ni som läst mig förr förstår nog ännu mer nu.

• Anonym (Teamis)
    EpicF skrev 2022-08-30 19:48:50 följande:

Anställer man kvinnor i fertil ålder, även om de närmar sig 40 år så får man vara beredd på att kvinnorna kan bli gravida. 

Precis, det är därför jag inte anställer dem.
  • Anonym (Teamis)
    EpicF skrev 2022-08-30 20:06:57 följande:
    Så du anställer enbart kvinnor i 60-65 års ålder som är i klimakteriet? 

Du vet att det är diskriminerande....

Nej, så gamla behöver de inte vara.
    Jodå, jag vet det. Men det går att komma förbi.
  • Anonym (Teamis)
    Anonym (Mia) skrev 2022-08-30 20:13:04 följande:

Du framstår bara mer och mer som en usel arbetsgivare och en människa med värdelös människosyn. 

Att du tycker det förvånar mig inte.
    Mina anställda håller inte med. Naturligtvis, den bästa personalen med den högsta närvaron man kan önska.
  • Anonym (Teamis)
    Anonym (Aurora) skrev 2022-08-30 23:48:55 följande:
    Om man inte kan acceptera att ens anställda har ett liv och att de kanske bildar familj eller gör andra saker som betyder att de måste ta en paus från jobbet är man ärligt talat inte lämpad att vara arbetsgivare.
    Det kan du ju fråga mina anställda om, som alltid har sin ordinarie stab på plats.
  • Anonym (Teamis)
    Anonym (Mia) skrev 2022-08-31 11:24:51 följande:
    Så din personal är aldrig sjuk? De drabbas aldrig av vare sig vanliga kräksjukor eller cancer?
    Såklart att man kan bli sjuk, det är inte det som diskuteras.

• Anonym (Teamis)
    EpicF skrev 2022-08-31 12:08:36 följande:

Anonym (Treamis): Jaha, och hur gör du om en kvinnlig anatölld som lovat dig att hon inte ska ha barn helt plötsligt blir gravid och bestämmer sig att behålla? Sparkar och stämmer? 

Kvinnor i 50-årsåldern brukar inte bli gravida, hittitlls har det inte hänt. Men visst, skulle det göra det så är det som det är.
    Jag avkräver inga löften, jag tänker logiskt.
  • Anonym (Teamis)
    EpicF skrev 2022-08-31 16:56:34 följande:

Anonym (Teamis): Många 50-åringar har blitt gravida och många kommer säker att bli det i fortsättningen. 

Du tänker logiskt? Finns inget logiskt tänkande över det du säger eller hur du beter dig som arbetsgivare. 

Nåja, det är väldigt ovanligt. Så nej, det är inte många 50-åringar som blir gravida. Även om det kan hända.

Det är klart att det är logiskt. Vill du inte ha personal som ska vara lediga för barnafödande, sedan missbrukar FL och vabba i tid och otid så är det logiskt att göra som jag.
    Funkar väldigt bra.
  • Anonym (Teamis)
    Anonym (singelutanbarn) skrev 2022-09-01 12:22:25 följande:
    Hade du inte gett mig en chans? Om jag vid 37 och singel söker jobb och jag bedyrar att jag inte vill ha barn? Hade du litat på det eller hade jag inte ens fått komma på intervju för att jag har ett kvinnligt namn?

Tycker du att man som kvinna som ej har eller vill ha barn ska skriva det redan i ansökan för att ha bättre chans?
    Nej, jag hade inte vågat chansa. Så det hade högst troligt inte blivit någon intervju.

Hos mig har en person som skriver det större chans om de ligger i gränslandet åldersmässigt. Dock chansar jag oerhört sällan.

Vår arbetsplats är inte ett småföretag men inte heller en stor arbetsplats. Tillräckligt liten för att det är viktigt att personal inte rätt som det är ska vara först barnlediga, sedan lägga in om FL som jag inte ens får lov att neka, köra över kollegor med dessa ledigheter så att andras semestrar blir lidande och utöver det vabba i tid och otid.
    Sånt har jag inte behov av. Eller lust att rodda med.
Svar på tråden Gravid och nytt jobb :(