• Idapida2022

Bli gravid med start sommar/höst 2022

Här kommer en tråd för oss som försöker bli gravid med start sommar/höst 2022. Jag tänker att man får hänga här och dela sin upplevelse och tankar kring att lyckas bli gravid fram tills att man äntligen kan delge det efterlängtade pluset. 

Jag själv är 22 år och inne på tredje försöket för första barnet. Detta försök använder jag mig utav följande metoder: 

+Clear Blue ägglossningstest (lila)
    +folsyratabletter
    +regelbunden och varierad kost
    +promenad varje dag

Jag hoppas att flera vill delta i denna tråd oavsett ålder, kön eller antal tidigare barn. 

• Svar på tråden Bli gravid med start sommar/höst 2022
  • Idapida2022
    Hannis1983 skrev 2022-09-02 10:47:23 följande:

åh vad härligt! Håller tummarna! 

jag väntar på min mens som ska komma i nästa vecka, är lite osäker på när ÄL varit eftersom jag har haft långa cykler med p-piller så är appen jag använder lite missvisande. Den sa att jag hade ÄL förra helgen men jag misstänker att det var en vecka innan. Då min förra mens kom som vanligt dag 27 och inte 35-40 som med piller. Har molvärk i både mage och Rygg och har haft hela veckan så vill bara att mensen ska dra igång nu så man kan börja om Glad

Jag förstår precis, de gånger man känner att det inte blivit något vill man bara att mensen kommer så att man får starta om igen. Väntan känns sååå låång mellan varven. 
  • Idapida2022
    Start1708 skrev 2022-09-02 10:52:42 följande:

Hellooo!

Jag hoppar gärna in hos er!

Första försöket med barn nummer 2 hade ägglossning för en vecka sen!

Förra gången fick jag svaaagt positivt på bim -1, och det var 2018  

Jag är 28 år, använde ägglossningstest, tar folsyra och motionerar!

Spännande, då bör du kunna få tydligt svar om ca en vecka i sådana fall:)
  • Hannis1983

Idapida2022: Tror inte på resultat så fort så är säker på att mensen kommer. Glad Så den kan lika gärna komma idag som att vänta till tisdag haha

• SigneSE

Jag är gärna med och följs åt. Har bim -5 idag, hoppas så på ett plus lite fem dagar.

• Idapida2022
    SigneSE skrev 2022-09-03 22:04:57 följande:

Jag är gärna med och följs åt. Har bim -5 idag, hoppas så på ett plus lite fem dagar.

Hur har det gått?:) varit utloggad ett tag för att inte bli så stissig men nu är jag tillbaka. 
  • Idapida2022
    Start1708 skrev 2022-09-10 22:06:35 följande:

Här kom mensen igår..

Attans då:( det enda positiva med det är att man får börja om igen och försöka pricka in ägglossningen bättre än förra.
  • Start1708

Hur går det för er? Själv ska jag snart ha ägglossning igen och håller tummar och tår för att det går vägen den här gången 🤗

• Hannis1983
    Start1708 skrev 2022-09-24 20:11:28 följande:

Hur går det för er? Själv ska jag snart ha ägglossning igen och håller tummar och tår för att det går vägen den här gången 🤗

ägglossning idag så jobbar på det 😂

• Start1708
    Hannis1983 skrev 2022-09-24 20:39:38 följande:

ägglossning idag så jobbar på det 😂

Wohoo!! Lycka till! 😎🤩
  • Hannis1983
    Start1708 skrev 2022-10-19 09:55:18 följande:

Hur har det gått för er? Här kom ett plus för snart 2 veckor sen!

Inne på tredje försöket nu😀

Svar på tråden Bli gravid med start sommar/höst 2022