• Idapida2022

Bli gravid med start sommar/höst 2022

Här kommer en tråd för oss som försöker bli gravid med start sommar/höst 2022. Jag tänker att man får hänga här och dela sin upplevelse och tankar kring att lyckas bli gravid fram tills att man äntligen kan delge det efterlängtade pluset. 

Jag själv är 22 år och inne på tredje försöket för första barnet. Detta försök använder jag mig utav följande metoder: 

+Clear Blue ägglossningstest (lila)
    +folsyratabletter
    +regelbunden och varierad kost
    +promenad varje dag

Jag hoppas att flera vill delta i denna tråd oavsett ålder, kön eller antal tidigare barn. 

• Svar på tråden Bli gravid med start sommar/höst 2022
  • Idapida2022
    Hannis1983 skrev 2022-08-30 14:57:59 följande:

Jag hänger gärna på!

Härligt! Tänkte att jag skulle bli ensam i den här tråden:)
  • Hannis1983
    Idapida2022 skrev 2022-08-30 15:43:42 följande:
    Härligt! Tänkte att jag skulle bli ensam i den här tråden:)
    Nej då, men jag är mycket äldre än du hoppas det är okej Skrattande
  • Idapida2022
    Hannis1983 skrev 2022-08-30 16:13:00 följande:
    Nej då, men jag är mycket äldre än du hoppas det är okej Skrattande
    Absolut, alla åldrar är välkomna. Roligare och intressantare med olika åldrar:)
  • Hannis1983
    Idapida2022 skrev 2022-08-30 17:30:28 följande:
    Absolut, alla åldrar är välkomna. Roligare och intressantare med olika åldrar:)

Kul att du känner så, kanske dyker in fler här till slut. Glad
    Vi är på vårt första seriösa försök då jag slutade med p-piller för drygt två månader sen.

Jag har tre barn sedan innan, tre grabbar på 15, 9 och 6 år.
    Har träffat en Ny partner som också har två barn på 8 och 6 år en av varje. Så nu önskar vi en gemensam om det går Nalle

• Idapida2022
    Hannis1983 skrev 2022-08-30 19:59:51 följande:

Kul att du känner så, kanske dyker in fler här till slut. Glad
    Vi är på vårt första seriösa försök då jag slutade med p-piller för drygt två månader sen.

Jag har tre barn sedan innan, tre grabbar på 15, 9 och 6 år.
    Har träffat en Ny partner som också har två barn på 8 och 6 år en av varje. Så nu önskar vi en gemensam om det går Nalle

Vad spännande med en ny och då har ni båda erfarenhet sedan tidigare. Jag slutade med p-piller på midsommar så har inte försökt så intensivt förens nu heller. Hoppas allt går vägen för oss båda. 
  • Hannis1983
    Idapida2022 skrev 2022-08-30 22:35:56 följande:
    Vad spännande med en ny och då har ni båda erfarenhet sedan tidigare. Jag slutade med p-piller på midsommar så har inte försökt så intensivt förens nu heller. Hoppas allt går vägen för oss båda. 

Kan ju ta ett tag innan hormonet från pillren lämnar kroppen så det gör ju att det kan lite extra tid. Det hoppas jag med Glad

• Idapida2022

Kända av molvärkar igår kväll och fick bekräftat i morse med en blinkande smiley på ägglossningstestet. Nu börjar verkstan fram till maximal smiley;) Blev så glad att jag gjorde en liten dans i badrummet, haha. 

• Hannis1983
    Idapida2022 skrev 2022-09-02 10:27:06 följande:

Kända av molvärkar igår kväll och fick bekräftat i morse med en blinkande smiley på ägglossningstestet. Nu börjar verkstan fram till maximal smiley;) Blev så glad att jag gjorde en liten dans i badrummet, haha. 

åh vad härligt! Håller tummarna! 

jag väntar på min mens som ska komma i nästa vecka, är lite osäker på när ÄL varit eftersom jag har haft långa cykler med p-piller så är appen jag använder lite missvisande. Den sa att jag hade ÄL förra helgen men jag misstänker att det var en vecka innan. Då min förra mens kom som vanligt dag 27 och inte 35-40 som med piller. Har molvärk i både mage och Rygg och har haft hela veckan så vill bara att mensen ska dra igång nu så man kan börja om Glad

• Start1708

Hellooo!

Jag hoppar gärna in hos er!

Första försöket med barn nummer 2 hade ägglossning för en vecka sen!

Förra gången fick jag svaaagt positivt på bim -1, och det var 2018  

Jag är 28 år, använde ägglossningstest, tar folsyra och motionerar!

Svar på tråden Bli gravid med start sommar/höst 2022