• KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Igår kunde vi läsa i tidningen att Liberalernas partiledare Johan Pehrson gick ut i media och förklarade att Sverigedemokraterna, ett parti med rötterna i nazism, kan lita på Liberalerna. Idag kan vi läsa att Kristdemokraterna vill hindra Liberalerna från att sitta i en M och KD regering men hon öppnar upp för att Sverigedemokraterna kan få göra detta.

Finns det någon äkta liberal kvar som avser att rösta på Liberalerna och som kan förklara hur det är möjligt med tanke på Johan Pehrsons garantier till Sverigedemokraterna och Ebba Busch uttalanden om att Liberalerna inte ska få sitta i regeringen?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/busch-bussbr%C3%A5ket-visar-att-l-inte-h%C3%B6r-hemma-i-regering-1.79660397

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler
  • Flash Gordon
    Martinetto skrev 2022-10-16 21:48:32 följande:
    En fråga bara, vad Tor vissa debattörer de kan vinna på med cherrypicking från tidningar/skribenter som speglar deras egna åsikter? Det blir ju inte riktigt mer sant bara för att någon tjomme tycker likadant.
    Lyckas ni övertyga någon meningsmotståndare eller är det bara en variant av självbefläckelse?
    Sedan tycker jag ni dra för höga växlar på Ls löften. Är det något sossarna är duktiga på så är det ju att bryta vallöften.
    Syftet är inte att övertyga någon enskild utan att sätta en ton, skapa en "sanning". Det är det socialdemokraterna håller på med nu. Från Anders på Bladets ledarsida till aktiva på nätforum.

Och de lyckas.

Borgerliga känner att de behöver sitta och försvara Liberalerna mot den bild S försöker skapa av verkligheten.

För allt handlar om att få enskilda L-ledamöter att rösta emot Ulf vid statsministeromröstningen.

Om detta misslyckas och Ulf ändå blir vald till statsminister som kommer sossarna att tystna och överge denna fråga.

Allt som involverar S handlar bara om att S ska kunna ta, eller behålla, makten. Alltid.

Det är inte svårare än så.
    Blå och gul
  • Flash Gordon

Lösningen är förstås, som skrivet innan, att bara ignorera de sossar som ägnar sig åt detta.

Blå och gul
  • Flash Gordon

Det finns faktiskt rimliga socialdemokrater.

Widar Andersson beskriver precis det jag skrev ovan. Han hoppas på en "bättre ton" när väl hoppet om liberala överlöpare i statsminister-omröstningen har dött.

Blå och gul
  • KillBill

Det är nog bara "liberala" riksdagsledamöter som har missat detta. Snart får vi se dem beklaga att de har varit naiva..

• KillBill

Det här är en bra fråga. Jag ser fram mot att de som försvarar L här i tråden förklarar vad det är som L har stoppat. På vilket sätt har Johan Pehrson varit en liberal väktare?

• Martinetto
    Flash Gordon skrev 2022-10-17 07:14:41 följande:

Det finns faktiskt rimliga socialdemokrater.

Widar Andersson beskriver precis det jag skrev ovan. Han hoppas på en "bättre ton" när väl hoppet om liberala överlöpare i statsminister-omröstningen har dött.

Widar har ju länge varit en sansad röst.
    Det var ju han som tog upp den nya Sosse-adeln någon gång kring slutet av 80-talet.
    Faktiskt något jag fick uppleva på mycket nära håll då.
  • Martinetto
    KillBill skrev 2022-10-17 08:09:49 följande:

Det här är en bra fråga. Jag ser fram mot att de som försvarar L här i tråden förklarar vad det är som L har stoppat. På vilket sätt har Johan Pehrson varit en liberal väktare?

Åh, någon tycker att någon ser besvärad ut och någon måste försvara det?
    Är du nöjd med inlägget?
    Säg, hur ser du knäckande av kriminella och murar?
    Ser du någon som ser besvärad ut?
    Inte?
    Borde de inte vara jävligt besvärade?
  • Flash Gordon

Snart fd Twitterminister Strandhäll jobbar i alal fall på in i det sista, som sina kollegor på diverse nätforum

En kavalkad av stora ord från hennes sida

Blå och gul
  • Flash Gordon

Hahaha!

Hon har en bror också!

Han jobbar lika hårt han för Partiets sak.
    Blå och gul
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler