• KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Igår kunde vi läsa i tidningen att Liberalernas partiledare Johan Pehrson gick ut i media och förklarade att Sverigedemokraterna, ett parti med rötterna i nazism, kan lita på Liberalerna. Idag kan vi läsa att Kristdemokraterna vill hindra Liberalerna från att sitta i en M och KD regering men hon öppnar upp för att Sverigedemokraterna kan få göra detta.

Finns det någon äkta liberal kvar som avser att rösta på Liberalerna och som kan förklara hur det är möjligt med tanke på Johan Pehrsons garantier till Sverigedemokraterna och Ebba Busch uttalanden om att Liberalerna inte ska få sitta i regeringen?

https://www.gp.se/nyheter/sverige/busch-bussbr%C3%A5ket-visar-att-l-inte-h%C3%B6r-hemma-i-regering-1.79660397

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler
  • KillBill

Snart har de sista liberalerna lämnat Liberalerna..

• KillBill

Mårten Schultz, professor i civilrätt: 

"Det här är förslag som uppenbarligen riskerar att hamna i konflikt med mänskliga fri- och rättigheter. Dessa fri- och rättigheter skyddas i våra grundlagar, men även genom internationella konventioner som Sverige skrivit under."

www.svd.se/a/dwwmgA/forslag-i-tidoavtalet-kan-hamna-i-konflikt-med-manskliga-rattigheter

Hur tusan har Liberalerna kunnat gå med på detta avtal?  Att de har gjort det är ett tydligt bevis på att Liberalerna inte längre kan betraktas som ett liberalt parti. 
  • mari123
    KillBill skrev 2022-10-15 11:21:25 följande:

Mårten Schultz, professor i civilrätt: 

"Det här är förslag som uppenbarligen riskerar att hamna i konflikt med mänskliga fri- och rättigheter. Dessa fri- och rättigheter skyddas i våra grundlagar, men även genom internationella konventioner som Sverige skrivit under."

www.svd.se/a/dwwmgA/forslag-i-tidoavtalet-kan-hamna-i-konflikt-med-manskliga-rattigheter

Hur tusan har Liberalerna kunnat gå med på detta avtal?  Att de har gjort det är ett tydligt bevis på att Liberalerna inte längre kan betraktas som ett liberalt parti. 
    OH NOO Mårten som har all sanning i sitt knä......! Ibland stannar tiden.
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 11:26:26 följande:
    OH NOO Mårten som har all sanning i sitt knä......! Ibland stannar tiden.
     Varför förlöjligar du en professor i juridik? Du gör dig själv till åtlöje.
  • mari123
    KillBill skrev 2022-10-15 11:52:34 följande:
     Varför förlöjligar du en professor i juridik? Du gör dig själv till åtlöje.
    Jag säger att han har all sanning! Det är väl respekt?
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 12:00:42 följande:
    Jag säger att han har all sanning! Det är väl respekt?
    Kanske om du inte utryckt dig annorlunda. Ett tips. Ironi bör framföras med finess annars uppfattas man som en pajas.
  • mari123
    KillBill skrev 2022-10-15 12:14:06 följande:
    Kanske om du inte utryckt dig annorlunda. Ett tips. Ironi bör framföras med finess annars uppfattas man som en pajas.
    "Inte uttryckt dig annorlunda" Ja vem vet hur jag uttryckt mig då!
  • KillBill
    mari123 skrev 2022-10-15 12:20:42 följande:
    "Inte uttryckt dig annorlunda" Ja vem vet hur jag uttryckt mig då!
    Ja det kom med ett ord för mycket där och och självklart såg du ett tillfälle att fortsatta med dina "konster"..
  • mari123
    KillBill skrev 2022-10-15 12:37:31 följande:
    Ja det kom med ett ord för mycket där och och självklart såg du ett tillfälle att fortsatta med dina "konster"..
    Din tråd och Dina villkor. Jag går vidare. Ha en fortsatt bra dag
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler