Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Anonym (Jag) skrev 2024-10-19 09:57:49 följande:
    Att tro att nåt som kommer från bl a Aftonbladet är nyanserat, sant och inte extremt politiskt färgat är ett skämt.
    Vad svamlar du om?

Den första länken gick till en debattartikel skriven av Svenska kommittén mot antisemitism (SKMA).

Den andra debattartikeln var skriven av journalisten, författaren och debattörer Göran Rosenberg. Göran är jude och hans far var förintelseöverlevare från ett av nazisternas koncentrationsläger. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 10:21:35 följande:
    Göran Rosenberg är en gammal tungt troende kommunist. Maoistlinjen och KPML(r). Han har alltid följt det som varit lagom lämpligt i tiden mot det svenska samhället. Kultursverige tycker han varit duktig och gett honom plats. Men det har inte blivit så väldigt mycket mer. En duktigt skrivande på lämpligt avstånd hållen kommunist som med lite bidrag fått fortsätta sina tirader.
    Det är helt ofarligt att ha tillhört ett kommunistparti som haft som mål att ta Makten med våld och införa proletariatets diktatur.  Man kan till och med nå toppositioner inom såsseriet, som Marita Ulvskog och Ulf Bjereld gjort. 
    Att ha judisk bakgrund innebär inte per automatik att det man säger är vettigt. Jo, när det passar lortvänstern plockas man fram.som sanningssägare.
    Lasse Wilhelmson var också jude, men han gick och blev nazist...
    Du ska inte tro på allt som du läser på Flashback...

Göran Rosenberg har de senaste 40 åren befunnits sig i mitten av politiken och företrätt en socialliberal linje. Göran Rosenberg står upp för mänskliga rättigheter, demokratins värde, och vikten av ett öppet och pluralistiskt samhälle.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 11:20:08 följande:
    Så Rosenberg var aldrig maoist? Inte heller redaktör för Clarte? Han var aldrig revolutionärt troende?

Stackare...

Det är så typiskt såssar, kommunistförsyndelser kan ni alltid ursäkta med något kryptiskt försvar. Om någon däremot fikade med en NRP:are samma år som Marita Ulvskog gick i KPML(r) tåget är denne för alltid stämplad som nazimedlöpare.

Ni är trots allt ganska underhållande i ert kommunistkramande.

Jag minns väl hur du med näbbar och klor försvarade Henry Ascher, som "den judiske barnläkaren" medlem i Kommunistiska partiet, (KPMLr )

Det är faktiskt ganska roligt.
    Göran Rosenberg lämnade kommunismen på 70 talet dvs mer än 20 innan Jimmie Åkesson gick med i SD som då leddes av Anders Klarström, en övertygad nazist som tidigare varit medlem i nazistiska Nordiska rikspartiet.   

När Jimmie Åkesson och flera andra SD toppar gick med i SD präglades partiet av extremt nationalistiska åsikter, och många av medlemmarna hade bakgrund i vit makt-rörelsen och andra högerextrema grupper.

Om du inte har förmåga att bortse från vad Göran Rosenberg pysslade med för 50 år sedan bör du om du är konsekvent på inget sätt acceptera att Sverige har en regering som i praktiken styrs av ett gäng personer som för bara 30 år sedan hade tydliga kopplingar till nazism. 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 11:20:08 följande:
    Det är för övrigt beklämmande att så många högersympatisörer bara respekterar judar som också sympatiserar med högern. Judar  som tycker annorlunda än er försöker ni smutskasta så mycket ni kan.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2024-10-19 12:32:46 följande:
    Visst är det typiskt, vi judar duger bara när vi kan vara alibi för vänstern. Är vi höger så är vi bara onda sionister.
    För övrigt så står inte SKMA på alla judars sida, det representerra inte mig och jag vill inte förknippas med dem. Det är alldeles för många stollar i den föreningen.
    Är det din kommentar när någon tydligt visat att judar som inte sympatiserar med högern inte duger? 

Lika konsekvent som vanligt ser jag..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 13:53:43 följande:
    Det handlar inte om att de är judar med "fel" åsikter, det handlar bara om att jag föraktar vänsterexkrementer som t.ex. Henry Ascher, på samma sätt som jag föraktar nazister som Lasse Wilhelmson. 
    Som du utrycker dig så skapar det intryck av att det handlar om m judar med fel åsikter. Göran Rosenberg har exempelvis hyst socialliberala åsikter de senaste 50 åren så varför denna aversion mot honom?

Hur ser du på  på att regeringen i princip styrs av personer som gick in sverigedemokraterna för ett 30-tal år sedan när partiet hade en partiledare med nazistisk sympatier och när partiet hade nära band till vit makt, nazism och fascism?
  • KillBill
    Anonym (Jag) skrev 2024-10-19 14:46:36 följande:
    Det här "med 30 år sedan" är verkligen din favoritkommentar nr 1. Vet inte i hur många trådar du nämnt exakt samma sak som en gammal skiva som hakat upp sig. Tyder på att du börjar få svårare och svårare att komma på aktuella problem med SD som du avskyr så mycket medan aktuella stora problem just nu haglar över sossarna med deras skrupelfria lotteriverksamhet och vänsterns direkta judehat hos många av deras anhängare. 
    Du förstår alltså inte att min kommentar är kopplad till att Rataxes fäster vikt vid politiskt engagemang för 50 år sedan? Prova att läsa mitt inlägg igen så kanske du förstår..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 16:59:46 följande:

Hur kan en person som stödjer det judehatande Shit to hamas bli ordförande i en organisation mot antisemitism?

Jag förbluffas över din låga nivå på din argumentation.

Ship to Gaza var inget antisemitiskt projekt. Det fanns många judar och judiska organisationer som stöttade projektet exempelvis den välkände judiske fredsaktivisten Hedy Epstein, en överlevare från förintelsen och den amerikanska organisationen Jewish Voice for Peace (JVP). 
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-10-19 16:59:46 följande:

Hur kan en person som stödjer det judehatande Shit to hamas bli ordförande i en organisation mot antisemitism?

Dessutom har har Ulrika Knutsson redan kommenterat kopplingen till Ship to Gaza och hon valde att sluta att stödja projektet när det kom fram att IHM var inblandat. IHM som har anklagats för antisemitism har nära band till Moderaternas och Ulf Kristerssons turkiska systerparti AKP och dess ledare Erdogan. 
Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler