Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler

Rataxes skrev 2023-09-19 08:09:21 följande:
    Då är det väl lämpligt att man fortsätter med dessa och istället tar ut full kostnadstäckning av deltagarna för studiecirklar i julmat och korvprovning?
    Har du fler intressanta killgissningar som du kan dela med dig av?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2023-09-23 17:43:57 följande:
    Wolods kräkheter numera lika med ETC, Arbetet o Flamman och Amanda Sokolnicki är en ond kvinna.  Jag tycker det är dags nu för DN:s chefredaktör avgå (utan hög fallskärm) och tycker Amanda följer med ut genom porten. DN är numer röd 💩 tidning. Hur kunde DN krackelera på detta sätt?
    Ja du skulle förstås helst se att det bara fanns media som var vänlig mot den nuvarande regimen..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2023-09-23 19:33:17 följande:
    Nej absolut inte. Det är roande på gränsen till lyteskomik att läsa er media ibland. 

Synd bara att jag måste vara med och bekosta ETC, Arbetet och annan lort. 

(Ja allt presstöd ska bort, även det som går till borgerlig media)

Presstödet syftar till att stärka demokratin genom att säkerställa att medborgarna har tillgång till en bred och kvalitativ information och olika perspektiv på aktuella frågor vilket är till nytta när man vill delta aktivt i samhällsdebatten och fatta informerade beslut men det där med demokrati kanske inte är så viktigt för dig.

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-09-23 23:53:35 följande:
    Presstödet är ett socialdemokratiskt påfund för att desperat försöka rädda A-pressens tidningar som alldeles för få ville betala för.
    Din påstådda vurm för demokrati gäller bara om ordet "social" finns före demokrati.

Demokrati existerar tydligen inte i länder utan presstöd?

🤡

Du är okunnig och behöver läsa på (eller så behöver du ta av dig dina ideologiska skygglappar). Mediestödet (som det numer heter) finns i de flesta europeiska demokratier och syftet är alltså att stödja demokratin.  De svenska tidningar som får mest är moderata, centerpartiska eller liberalkonservativa och ingen högerregering som suttit vid makten har rört detta stöd.

• KillBill

Rataxes skrev 2023-09-24 10:24:41 följande:
    Inbillar Du dig att jag tycker det är ok för att så kallade borgerliga tidningar också får presstöd?
    Då tar du fel.
    Det ska bort, liksom partistödet.

Ja det är tydligt. Åtgärder för att stärka demokratin verkar inte vara din grej..

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-09-24 11:28:56 följande:
    Varför är skattefinansierade bidrag ett villkor för demokrati?
    Det har jag inte påstått. Prova att läsa vad jag skrev igen så får du se..
  • KillBill
    Rataxes skrev 2023-09-24 12:22:37 följande:
    "Stödja demokratin "

Försvinner den om staten inte delar ut mina pengar till ETC och Vänsterpartiet?

Du verkar inte begripa så det är slöseri med tid att fortsätta denna diskussion. 

Svar på tråden Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler