Att rösta på Liberalerna har blivit ett omöjligt val för liberaler
Det beror ju på vad man ser som den viktigaste frågan i politiken. Ser man på vilka samarbetspartier man kommer ha som den viktigaste och tycker SD är värre än V så får man rösta på C och om man tycker V är värre än SD så får man rösta L.
Om man ser på sakfrågor istället så får man väl fråga sig om man tror att C får igenom mest liberal politik i samarbete med S, V och MP eller om L får igenom mest liberal politik i samarbete med M, KD och SD.
Personligen skulle jag röstat på L om de inte var så naivt positiva i EU-samarbetet och till och med förespråkade skuldpaketet. Nu kommer jag inte att rösta på något av partierna i riksdagen.
Tidigare har jag hoppat mellan C, L och M beroende på vilka som känts som mest liberala. Övergav C för gott när de slutade med sakpolitik för att istället bara ägna sig åt att fokusera på vilka man kan och inte kan prata med. Och M och L som sagt i och med skuldpaketet.
Nyfiken fråga - om du vill svara, vad röstar du på? Eller vilka andra alternativ till C, L och M har du sett?