Mint skrev 2022-08-28 15:18:10 följande:
Du röstar på C. C och S är ju helt överens om att inte släppa in V i regeringen.
En röst på L däremot, är en säker röst på SD, som mycket väl kan bli största parti i det blocket. Från att för fyra år sedan ha sagt sig vara stolta över att SD utsett liberalismen till sin största fiende till att nu krypa långt upp i SD:s knä? Bedrövligt. Har hört många f d aktiva liberaler som övergett sitt gamla parti.
Som sagt, jag litar inte på det. Eller iaf inte på att V inte får samma roll SD får åt andra hållet - tydligt budgetinflytande och saker att säga till om. Jag tycker att V är helt fel väg, jag tror inte på deras ideologi alls för samhället, jag tror för myclet på individen och på att företagande också är en bra väg framåt för utforskning, teknikframsteg och miljögenombrott.
Jag är också gravt besviken på MP, som jag tycker mest ägnar sig åt symbolpolitik allt som oftast och blivit tydligt vänster nu i åsikterna om det mesta.
Jag är liberal men kan inte förmå mig att rösta L pga just att jag inte gillar tanken på SD-inflytande. (Däremot har ju SD vägrat ha med L i något samarbete så ja...)
Så jag upplever mig stå utan parti.