Inlägg från: Hannis1983 |Visa alla inlägg
  • Hannis1983

39 och planera barn

1Ellis1 skrev 2022-11-18 21:19:36 följande:
    Åh det hade ju varit nåt att överraska med! Håller tummarna! Hjärta

Själv kommer jag stå över att försöka denna månad. Ska genomgå en medicinsk undersökning precis innan BIM, och den kommer innebära att jag måste ta starka mediciner innan, samt lugnande och smärtstillande under själva undersökningen. 

Läkaren sa att vi kunde försöka bli gravida även denna månad, att det hade varit så tidigt i graviditeten så det hade inte spelat någon roll. Men det känns ändå som jag kommer få ångest om jag skulle bli gravid nu. Så vi kommer inte aktivt försöka bli gravida denna månad, men inte skydda oss heller. Vad hade ni andra gjort?

Jag hade nog tänkt som du, inte aktivt försökt men heller inte skyddat mig utan blir det så blir det. Lycka till ♥️

• Hannis1983
    1Ellis1 skrev 2022-11-30 09:42:44 följande:
    Är i väntrummet nu och väntar på att göra undersökningen. Blev inte gravid denna månad och på sätt och vis känns det skönt att det inte blev nu. Har tagit starka mediciner och kommer få lugnande och smärtstillande idag. Hoppas allt går bra och att de inte hittar nåt farligt! 
    Håller tummarna för dig ❤️
  • Hannis1983
    Anonym (35) skrev 2022-12-09 21:17:24 följande:
    Oh vad kul! Hur gammal är yngsta?
    har det gått lätt för er de andra gångerna? 

Min yngsta är 6. Beror på hur man ser det, första blev till på p-piller men det är ju 16 år sen. 

Andra gick på första försöket, tredje tog 2,5 år men då försökte inte aktivt och ett missfall månanden innan han blev till. 

• Hannis1983

Anonym82; om man ska vänta eller inte finns många åsikter om, när jag fick mitt så var det okej att köra på direkt, blev också gravid direkt efter. Då sa läkaren till mig att det bara var att köra på eftersom min kropp till slut tog hand om det själv. Beklagar och hoppas att du snart får ett nytt plus.

Princessdalia: stort grattis! Tror inte det visar fel 😃

• Hannis1983
    Anonym (Anonym82) skrev 2022-12-17 18:38:46 följande:
    Ja, det var supertufft! Å andra sidan var det första försöket så har lite tålamod kvar ☺️ Å får ju lite hopp när du berättar om dina vänner! Var de också lite äldre? Jag kände en hemsk PMS innan mitt plus! hade typ PMS i två veckor innan och det hade jag inte med mina två döttrar så än finns det chans!

Hannis1983: Tack för ditt svar. Tror jag försöker ändå isåfall och inte väntar! Blir det så blir det. Lite otålig börjar jag bli också Orkar inte vänta på mens 😂

Nej den här väntan på allt kan vara riktigt jobbig. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag hade kört på direkt. Kroppen känner ju ändå själv om den är redo tänker jag 😃

• Hannis1983

Har tagit en paus från FL ett tag, känner mig väldigt negativ med känslan av att det aldrig kommer bli någon 4a för min del. Så valde att börja plugga och fokusera på något annat. 
    Känslan av att jag kanske är för gammal är tung men jag har mina tre och det får kanske räcka 

Svar på tråden 39 och planera barn