Hur ofta är era tonåringar sjuka?
Undrar, hur ofta är era tonåringar sjuka?
har ni tid och lust får ni gärna också spec:a om det är förkylningar, mage eller annat. Eller kanske lite av varje.
Ni som har tonåringar som är sjuka ofta undrar jag också om ni gör/har gjort/ska göra några vidare undersökningar.
Det är ofta förkylningar, men mitt ena barn har haft bekymmer med magen, främst illamående på grund av stress. Ett av barnen tyckte också att pandemin var ett bra tillfälle att slippa skolan lite mer och var ofta "sjuk" under en period, så vi misstänkte att hen fejkade. Vi satte lite mer gränser kring det och då blev det mer normalt. Jag gjorde detsamma några gånger under min tonårstid, som ett slags skolk fast man låtsades vara sjuk... Om det händer då och då är det väl ingen grej, men börjar det hända ofta kanske man ska dels komma upp hur barnet har det i skolan, och sen försöka hantera det så att det blir bättre.
Är ju svårt att svara på vilka undersökningar eller utredningar som skulle behövas, beror ju helt på vad det handlar om för sjukdomar och hur barnet som är sjuk har det i övrigt.