Sonja123 skrev 2022-08-24 08:57:47 följande:
Hur ofta är era tonåringar sjuka?
Kan ju vara sa att hon inte hunnit aterhamta sig ordentligt efter varje sjukdomstillfalle och darfor latt blir sjuk igen.
Tycker mig minnas att jag sjalv var mer eller mindre snuvig under hela vinterhalvaret nar jag sjalv gick i gymnasiet. Var bara hemma om jag fick feber (arliga influensan) eller halsfluss, men annars sa var inte grov forkylning en giltig anledning att stanna hemma fran skolan. Man gick helt enkelt anda (vilket i dagens pandemitider inte hade gatt).
Hade en kompis som ofta hade ont i magen under hogstadiet & gymnasiet. Hennes foraldrar lag i skilsmassa, sa det var nog tyvarr oro och stress pga det som gjorde att hon allt som oftast hade ont (aven efter skilsmassan). Sjalv kunde man fa ont i magen infor viktiga prov eller vid mensvark.
Idag kan unga fa for sig att kora vissa dieter, bli veganer osv. (fanns inte sa mycket pa min tid) och sant paverkar ju ocksa magen och vissa kanske inte ar sa vidare palasta innan det borjar, sa det kan sakert ocksa orsaka magont eller gaser.
Jag gissar helt enkelt att din bonusdotter inte hinner aterhamta sig efter varje sjuktillfalle (forkylning) och att magontet kan vara allt fran mensvark, stress infor prov, oro infor framtiden eller nagot som hant i skolan, sa det ar helt normalt (och ibland kanske matrelaterat om man atit ute).