Inlägg från: Anonym (.....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.....)

Överbeskyddande mamma

Anonym (Holly) skrev 2022-08-25 23:43:03 följande:
    Ja, exakt så!   Tack för att du delar med dig! 
    Jag kommer börja studera, så förhoppningsvis kommer det inte bli så långa dagar på förskolan i början.
    Min man ska först vara föräldraledig ett halvår, och trots att jag egentligen litar på honom, så vet jag att han inte är lika uppmärksam och överbeskyddande som jag är.
    Är orolig för att han tex ska släppa henne på skötbordet medan han tar fram kläder, det har redan hänt. 
    Jag har såklart sagt till på skarpen när jag såg det, men ändå.
    Jag älskar henne så oändligt mycket,  och bortsett från det så är hon mitt enda barn och jag kommer inte få fler barn.
    Jag visste inte att man kunde känna de känslorna som jag känner för henne,  och de känslorna överväldigar mig! 
    Vilken tur din dotter har som fått dig till mamma! Det är allt jag tänker på när jag läser dina ord. Å vilken gåva att få ge och känna sån kärlek, därför blir ju "priset" själva oron....tror du kommer slappna av när hon blir lite äldre och mer självständig, vanligt :)
  • Anonym (.....)
    Anonym (Nja) skrev 2022-08-26 08:49:55 följande:

Håller inte helt med er andra , det är inte sunt att vara för överbeskyddande och detta kan lätt eskalera. Min mamma var/är väldigt överbeskyddande och det gick konsekvenser för oss alla tre barn kan jag säga! 

Är ju skillnad att vara medveten om det och ha sitt barns bästa i åtanke hela tiden. Skulle snarare säga att det är ett friskhetstecken på att anknytningen fungerat,... Det är fortfarande en väldigt liten bebis vi pratar om här också, säger inget om framtiden. 

Så underbart att du fick ditt barn till sist ts, njut och skäms inte för din oro. Jag var oxå helt uppslukad av mina i den åldern...
  • Anonym (.....)

Hon är ju fortfarande så liten.. och du hade som sagt väntat 22 (!!) år. Tycker inte det är nåt konstigt nu heller och håller med ovanstående, om det är exakt samma känsla när hon är tre-fyra, då kanske det är bra ta tag i det.. 

Fint med sån kärlek iaf, få uppleva det! Låter helt fatastiskt och blir ju bara ännu roligare ju mer man kan kommunicera med varandra. 

Svar på tråden Överbeskyddande mamma