Överbeskyddande mamma
Först stort GRATTIS till er lilla bebis
Dina känslor är helt normala..du har väntat i 22 år, gett upp hoppet o så kommer detta lilla mirakel !
Det som är bra här är att du är medveten om att du riskerar att bli överbeskyddande, det innebär att du kommer jobba med att överkomma dessa rädslor och aktivt jobba med dig själv för att inte vara för överbeskyddande
Nu är hon bara fem månader o det kommer bli lättare…nej pappan - hur bra pappa han är o hur mycket han också älskar henne så kommer han inte vaka över henne varje sekund på samma sätt som du gör, han kommer inte behandla henne på samma sätt som du gör eftersom han är en annan person än vad du är men ..trots det kommer hon klara sig alldeles utmärkt
Att börja plugga o försöka lägga mycket av ditt pluggande på kvällstid / helger när pappan är hemma början så att hon får en lugn start med kortare daga på förskolan är en bra idé..risken är,dessutom stor att du kommer få vabba massor första året hon går på förskolan…förkylningarna brukar avlösa varandra ..o så lite feber för tänder, o lite feber efter vaccin….
( sedan vad det gäller skötbordet…det är en av om inte den största orsaken till fallolyckor för spädbarn..eftersom de ena dagen ligger still o nästa dag lärt sig vända sig o rullar av…. Jag har själv varit med om det..då jag var trebarnsmamma mamma, varit utbildad förskollärare i 10 år….. ett av barnen låg på skötbordet..var nog runt halvåret , ett av de andra kom o ville något så jag vände mig om för att svara..o bebisen vänder sig o rullar av…ner i klinkergolvet.. bebisen verkade ok men självklart åkte jag in för att kolla upp precis som för 99%av alla dessa barn som trillar av skötbordet var det ingen fara med henne..…den ungen är i dag en frisk och hälsosam tjej på 18 år som just nu sätter mammas nerver på spel varje gången hon som nybliven körkortsinnehavare ger sig ut i trafiken )