Inlägg från: Anonym (Zyui) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zyui)

Vidrig svärmor?:(

Jag tycker att föregående skribent är lite hård, klart en 16 åring bor gratis, de jobbat ju liksom inte utan går i skolan. Jag tycker ni ska prata och försöka hitta en rimlig nivå, det är hans hem med och det finns många tonåringar som aldrig är hemma och som man inte alla vet vad allt de hittar på så för det hade jag ändå varit tacksam.
    Sen måste man ju ta hänsyn när man bor tillsammans och ungdomarna borde vara tysta vid en viss tid så andra kan sova, de får hjälpa till och inte bara slappa och stöka runt.
    Ta en diskussion med de båda men även ett du pappan och sonen. Kanske kan tre dagar i veckan vara rimligt? Kanske två eller fyra, det får ni komma fram till. 
    Om han vägrar lyssna och bara skiter i er så får ni ta till konsekvenser, vad brukar ni ha för konsekvenser? Inga extra pengar kanske eller nåt annat. Men man får ge och ta i en familj och det behöver han lära sig. Sen kan du ändå försöka göra saker som du mår bra av och för att få ner stressen, du kanske kan åka till dina föräldrar eller nån annanstans några dagar. Men ja tycker inte det är orimligt att hon får vara hos er om de visar respekt.

Svar på tråden Vidrig svärmor?:(