Inlägg från: Anonym (Molo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molo)

Vidrig svärmor?:(

Igen?

Men sätt ner foten nån gång. Vråla i. Vägra laga mat, tvätta, handla göra något alls utöver det du absolut måste för dig och bebisen. Ta med den lilla och åk till dina föräldrar och stanna tills de börjar fatta. Ingen kommer att ta dig på allvar om du inte själv visar att du menar allvar. Vem fan tror 16-åringen att han är, som bor hemma gratis? Hur kan du acceptera att "han blir arg" som nån ursäkt. Så länge du låter dig behandlad som en mes kommer du aldrig få gehör. Säg åt tjejens morsa att hämta hem henne, punkt.

• Anonym (Molo)
    Anonym (Phuuu) skrev 2022-08-22 22:08:56 följande:
    Ja igen o jag bara önska att man kunde diskutera med mannen o ha någon slags rutin. Jag kommer inte ringa mamman o berätta. Tycker det är märkligt att hon bara låter henne vara här men samtidigt så tycker jag att vi som föräldrar borde ha någonting att säga till om. 
    Han går ju fortfarande i skolan så honom betalar vi ju för.
    Hade berättat att just idag så hade jag velat ha lugn o ro. Sa att de kan träffas på kvällen men spca därm ändå kommer hon o min man blir arg på mig för att man säger inte ifrån till sitt barn om sånt. Han är kär o då ska de ses när de vill
    Fast vem gjorde din man till ensam vårdnadshavare? Du har väl lika mycket att säga till om. Då får väl du också bli arg. Sluta mesa! Jag hade marcherat upp på rummet, slängt upp dörren och sagt att nu är det dags att gå hem, och ska ni umgås mer den här veckan gör ni det hemma hos tjejen. Nu har din man fått bestämma hela sommaren, nu är det din tur. Vad är du så rädd för?
  • Anonym (Molo)
    Anonym (Zyui) skrev 2022-08-22 22:16:23 följande:

Jag tycker att föregående skribent är lite hård, klart en 16 åring bor gratis, de jobbat ju liksom inte utan går i skolan. Jag tycker ni ska prata och försöka hitta en rimlig nivå, det är hans hem med och det finns många tonåringar som aldrig är hemma och som man inte alla vet vad allt de hittar på så för det hade jag ändå varit tacksam.
    Sen måste man ju ta hänsyn när man bor tillsammans och ungdomarna borde vara tysta vid en viss tid så andra kan sova, de får hjälpa till och inte bara slappa och stöka runt.
    Ta en diskussion med de båda men även ett du pappan och sonen. Kanske kan tre dagar i veckan vara rimligt? Kanske två eller fyra, det får ni komma fram till. 
    Om han vägrar lyssna och bara skiter i er så får ni ta till konsekvenser, vad brukar ni ha för konsekvenser? Inga extra pengar kanske eller nåt annat. Men man får ge och ta i en familj och det behöver han lära sig. Sen kan du ändå försöka göra saker som du mår bra av och för att få ner stressen, du kanske kan åka till dina föräldrar eller nån annanstans några dagar. Men ja tycker inte det är orimligt att hon får vara hos er om de visar respekt.

Fast har det gått en hel sommar och ts inte har blivit hörd en enda gång så får det väl vara slut på daltandet. Jag menar naturligtvis inte att sonen ska betala hemma vid 16 års ålder, men han får visa respekt. Vi är ju vid det här laget framme vid att både maken och sonen skiter i alla ts försök att komma överens (ts har skrivit en tråd om detta tidigare i somras också).
  • Anonym (Molo)
    Anonym (Phuuu) skrev 2022-08-22 22:27:19 följande:
    Känner för att skrika o gapa. Sätta ner foten just nu men vill lösa det åå annat sätt. Frustrerad som bara den. 
    Vet att jag är tjatig men behövde mer råd. O så skönt med utomstående. 
    Måste säga att jag beundrar ditt lugn, jag hade blivit topp tunnor rasande. Men eftersom de inte lyssnar när du försöker prata, så får du visa dem. Gör inget hemma. Villkora ditt hemarbete med att du ska bli respekterad som en fullvärdig medlem i familjen. Du måste visa dem att DU vet ditt värde, för annars kommer de inte se det heller.
  • Anonym (Molo)
    Anonym (Phuuu) skrev 2022-08-22 23:23:01 följande:
    Ja min son blir ju arg på mig för att hans pappa o jag inte har samma regler. Problemet hade inte funnits om vi kunde kompromissa. 
    Det är så frustrerande det är bara hans vilja..
    Frågan är ju varför du accepterar det? Och det är väl bara att säga att det inte är ditt problem om det tar slut för att de ska vara hos henne. Vad har du själv för lösning?
  • Anonym (Molo)
    Anonym (Phuuu) skrev 2022-08-22 23:33:07 följande:
    Han tycker att om man säger så kan hon ya åt sig o tro att jag inte gillar henne. Så är det inte hon är en go tjej men det kan vli för mycket ändå.m
    Det var inte det jag frågade. Varför accepterar du det, och vad är din egen lösning, eftersom ingen annan verkar ha nåt vettigt att tillföra?
  • Anonym (Molo)
    Anonym (Phuuu) skrev 2022-08-22 23:40:32 följande:
    För att alternativet är att leva själv. Jag vill inte det. Vårt liv har alltid varit så vi bor där han vill han ärvde pengar o byggde stuga där han vill bo. 

Gnäller jag så får jag bara höra då skiter vi i det o det vill jag inte . 
    Då tycker jag du ska syna hans bluff.
Svar på tråden Vidrig svärmor?:(