LindaKarolin skrev 2022-08-22 16:21:32 följande:
Frågor om spontant idrottande!
Hej alla!
Jag har en önskan att kunna utöva idrott i form av fotboll och innebandy på ett flexibelt och prestigelöst sätt. Jag vill inte gå med i en förening och behöva boka upp mig för ett helt halvår framöver! Det går inte att få ihop! Enda alternativet verkar vara att gå till tråkiga gym och springa på rullbandet om man vill ha en träningslösning som är flexibel och anpassad till ett vanligt liv.
Har ni erfarenhet av spontant idrottande i erat liv? Hur lyckades ni hitta ett gäng i lämplig nivå som ville sporta med er? Eller vill ni också hitta en lösning för att idrotta mer flexibelt och pretentionslöst??
Hur ska du kunna få tillgång till en innebandyhall utan att boka den i förväg? Samma sak med fotboll, du måste hitta en plan som är ledig.
Spontanidrott i lag är svårt, eftersom man ofta behöver man lokal osv. Dessutom har ju vuxna människor andra åtaganden, de kan inte bara släppa allt för att spela lite fotboll på gröningen samma dag du ringer och frågar.
Jag vet folk som idrottar utan att vara med i föreningar, men de har det ändå uppstyrt och bokar i förväg. Många arbetsplatser har tider för olika aktiviteter, men det är också uppstyrt på vissa tider.
Vill du idrotta spontant, så satsa på individuella sporter. Löpning, cykling, gymträning t ex.