• amazonia

Ni som är långa har det påverkat er mycket?

Är bara lite nyfiken så här på söndagsmorgonen då jag själv är lång tjej och har tänkt mycket på det och gör det fortfarande. Jag antar att det är få här som är lika långa som jag (nästan 196 cm). Är det ovanligt att fundera på sådant och ha komplex för sådant?  

Det som är/har varit dåligt är att hitta kläder och att sticka ut från kompisar speciellt under skoltiden och att jag tycker det är svårt med träning och fysiska aktiviteter. Man måste läsa på mycket för att få det att fungera. 

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Ni som är långa har det påverkat er mycket?
  • Anonym (Långbent)

Jag är bara 175 men har ofta klackar på det och blir uppåt 183. Ser längre ut är smal och rak i ryggen

Aldrig haft problem med det älskar att vara lång.

Gillar långa män som gillar långa ben och mig.

Jag syns och jag gillar det. Ingen som bett mig ta av mig skorna.

Bär din längd med stolthet. 

• Anonym (Kort)

Herregud, var glad för att du är lång. Hade hellre haft din längd än min egen 162 cm

• amazonia
    Anonym (Långbent) skrev 2022-08-21 09:43:08 följande:

Jag är bara 175 men har ofta klackar på det och blir uppåt 183. Ser längre ut är smal och rak i ryggen

Aldrig haft problem med det älskar att vara lång.

Gillar långa män som gillar långa ben och mig.

Jag syns och jag gillar det. Ingen som bett mig ta av mig skorna.

Bär din längd med stolthet. 

Tack och kul att höra, jag försöker tänka som du och det har blivit bättre med tiden. Det finns ju lösningar på det mesta. Det är väl mest vid praktiska saker som det märks och blir bökigt som träning. 
  • amazonia
    Anonym (Kort) skrev 2022-08-21 10:56:36 följande:

Herregud, var glad för att du är lång. Hade hellre haft din längd än min egen 162 cm

Jag försöker, men jag upplever att de som har din längd har många fler fördelar exempelvis vid träning och fysisk aktivitet. Men kanske är så att men vill ha det man inte har, men istället borde man tänka att alla längder och kroppar har sina olika fördelar och nackdelar och i slutändan lika bra.
  • Anonym (171)

Varför är det en nackdel vid träning? 

• Anonym (Lix)
    amazonia skrev 2022-08-21 11:24:34 följande:
    Jag försöker, men jag upplever att de som har din längd har många fler fördelar exempelvis vid träning och fysisk aktivitet. Men kanske är så att men vill ha det man inte har, men istället borde man tänka att alla längder och kroppar har sina olika fördelar och nackdelar och i slutändan lika bra.
    Tror inte du har rätt ang sport o längd.
    Ta bara världens starkaste män 207 cm dom fimpar en kille som är normala 175cm.
    Ta sedan basket osv, höjdhoppare, 100 m snabbaste man oftast närmare 2 meter.

Chanser till bra arbeten ökar med längden, många kvinnor dras till längre män osv. läng är = power inom det mesta.
  • amazonia
    Anonym (Lix) skrev 2022-08-21 11:47:26 följande:
    Tror inte du har rätt ang sport o längd.
    Ta bara världens starkaste män 207 cm dom fimpar en kille som är normala 175cm.
    Ta sedan basket osv, höjdhoppare, 100 m snabbaste man oftast närmare 2 meter.

Chanser till bra arbeten ökar med längden, många kvinnor dras till längre män osv. läng är = power inom det mesta.
    Det är möjligt att du har rätt fast jag antar att det gäller att hitta rätt sport. Jag har aldrig tränat tidigare men började med kampsport för att få bättre form.
    När jag tränar Bjj som så har jag inte haft någon chans mot de som har tränat ett tag och de nya blir snabbt bättre.  De på klubben har sagt att i tidiga kampsportsgalor var det den minsta Bjj utövaren som vann turneringarna (kommer inte ihåg namnet) Har nu provat Thaiboxning och där upplever jag att längden är mer till fördel.
  • amazonia
    Anonym (171) skrev 2022-08-21 11:41:12 följande:

Varför är det en nackdel vid träning? 

Det gäller att vara försiktig i att undvika skador och det kan vara svårt att få ordning på kroppen men tränar man rätt så ska det nog gå bra.
  • Anonym (Lix)
    amazonia skrev 2022-08-21 12:09:29 följande:
    Det är möjligt att du har rätt fast jag antar att det gäller att hitta rätt sport. Jag har aldrig tränat tidigare men började med kampsport för att få bättre form.
    När jag tränar Bjj som så har jag inte haft någon chans mot de som har tränat ett tag och de nya blir snabbt bättre.  De på klubben har sagt att i tidiga kampsportsgalor var det den minsta Bjj utövaren som vann turneringarna (kommer inte ihåg namnet) Har nu provat Thaiboxning och där upplever jag att längden är mer till fördel.
    Du behöver inte vara orolig, ta kampsport, ta brottaren Alexsandr Karelin, 130 kg o 191cm han kallades för lyftkranen, lite oklart är huruvida det är sant att han kunde jag björn med bara händerna, men han gick obesegrad i 13 år, ingen fick ens en poäng under hela hans karriär, han har gått ner i idrottshistorien som mest fascinerande profiler genom tiderna.
  • amazonia
    Anonym (Lix) skrev 2022-08-21 12:57:33 följande:
    Du behöver inte vara orolig, ta kampsport, ta brottaren Alexsandr Karelin, 130 kg o 191cm han kallades för lyftkranen, lite oklart är huruvida det är sant att han kunde jag björn med bara händerna, men han gick obesegrad i 13 år, ingen fick ens en poäng under hela hans karriär, han har gått ner i idrottshistorien som mest fascinerande profiler genom tiderna.
    Jag har hört namnet men han är inte aktiv nu va, men tack det är bra med förebilder. Vet dock inte hur han skulle fungera i Bjj som som innehåller andra grepp och sådant än i Brottning.
Svar på tråden Ni som är långa har det påverkat er mycket?