• amazonia

Ni som är långa har det påverkat er mycket?

Är bara lite nyfiken så här på söndagsmorgonen då jag själv är lång tjej och har tänkt mycket på det och gör det fortfarande. Jag antar att det är få här som är lika långa som jag (nästan 196 cm). Är det ovanligt att fundera på sådant och ha komplex för sådant?  

Det som är/har varit dåligt är att hitta kläder och att sticka ut från kompisar speciellt under skoltiden och att jag tycker det är svårt med träning och fysiska aktiviteter. Man måste läsa på mycket för att få det att fungera. 

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Ni som är långa har det påverkat er mycket?
  • Anonym (Maja)

Jag är 180 cm. Jag är okej med min längd men har 43 i skor. DET har jag haft komplex för. Vilken storlek har du i skor? 

• amazonia
    Anonym (Maja) skrev 2022-08-24 21:41:01 följande:

Jag är 180 cm. Jag är okej med min längd men har 43 i skor. DET har jag haft komplex för. Vilken storlek har du i skor? 

Har 45-46 vilket kan vara besvärligt i bland. 
  • Anonym (Maja)
    amazonia skrev 2022-08-24 22:25:06 följande:
    Har 45-46 vilket kan vara besvärligt i bland. 
    Ok. Ja det låter som att det är svårt att tag på. antar att du beställer på nätbutiker. jag hittar ju knappt min storlek i vanliga skoaffärer
  • Hallonpaj83

Ska tillägga att jag menar finare tjejskor, inte vanliga jympaskor osv. De flesta i damstorlek är ju till 41-42 max 

• amazonia
    Anonym (Maja) skrev 2022-08-24 23:22:45 följande:
    Ok. Ja det låter som att det är svårt att tag på. antar att du beställer på nätbutiker. jag hittar ju knappt min storlek i vanliga skoaffärer
    Ja väldigt svårt i vanliga butiker men på nätet finns ju några som tur är:)
  • amazonia
    Hallonpaj83 skrev 2022-08-24 23:25:52 följande:

Ska tillägga att jag menar finare tjejskor, inte vanliga jympaskor osv. De flesta i damstorlek är ju till 41-42 max 

Vet inte om det var av mig du undrade något din text verkar ha fallit bort.
  • amazonia

Zalando hade ballerina i min storlek, titta in på Sizes-for-you för bra länkar.

Annars funkar ju Converse och gympaskor för det mesta:)

• stallet90
    amazonia skrev 2022-08-21 09:38:32 följande:
    Ni som är långa har det påverkat er mycket?

Är bara lite nyfiken så här på söndagsmorgonen då jag själv är lång tjej och har tänkt mycket på det och gör det fortfarande. Jag antar att det är få här som är lika långa som jag (nästan 196 cm). Är det ovanligt att fundera på sådant och ha komplex för sådant?  

Det som är/har varit dåligt är att hitta kläder och att sticka ut från kompisar speciellt under skoltiden och att jag tycker det är svårt med träning och fysiska aktiviteter. Man måste läsa på mycket för att få det att fungera. 

Någon som känner igen sig?

Så vacker och ståtlig längd :) Långa tjejer är snyggast!
  • Anonym (crawl)

Börja simma, crawling. Har stora fördelar om man är lång.

• Anonym (John)
    Träffade en tjej på ett jobb som var 1:96 Hon förklarade att långa tjejer har jättesvårt att hitta någon kille. Tror hon hade 45 i skostorlek.
  • stallet90
    Anonym (John) skrev 2024-12-14 10:09:53 följande:
    Träffade en tjej på ett jobb som var 1:96 Hon förklarade att långa tjejer har jättesvårt att hitta någon kille. Tror hon hade 45 i skostorlek.
    Jag hade inte tackat nej
  • Anonym (Extremt ovanligt)
    Anonym (John) skrev 2024-12-14 10:09:53 följande:
     Den längden är ju faktiskt mer än att bara vara lång tjej. Det är extremt långt, extremt ovanligt dessutom. Som tjej. 

Jag har två kvinnliga vänner, och min flickvän som är den längsta på 180 cm. Ingen har någonsin haft problem hitta killar. Däremot kan dom klaga på att det finns för mycket korta killar. Och det har gemensamt att dom inte är intresserade av en kille som är kortare. 

Dessutom är dom mindre brydda och kan röra sig fritt ute efter en viss tid på kvällen. Min flickvän känner sig i princip aldrig otrygg tack vare sin längd. Ska jag vara egoistisk är det jävligt skönt att inte ha en tjej som ringer on hon är ute sent och alltid ska bli hämtad. För att hon känner sig otrygg.

Många män gillar väl sånt, och det kanske är därför det föredrar små petita tjejer, som blir mer hjälplösa per automatik. Jag skulle kunna lyfta upp en sådan tjej på tre röda. Dessutom tycker jag att långa tjejer är mer kvinnliga. Har en systerdotter på 14 som är precis lika lång som min kusin, min kusin är 46 år. Det blir lite för flick aktigt för min egen smak.

Men jag är också 1.96, så jag föredrar lite motstånd. Dessutom är det underbart att slippa nackspärr när man kysser varandra, och sexet blir mindre problematiskt. 
    Men killar i Sverige är ju inte så långa on man tittar på statistiken. Det är väl främst länder som Nederländerna och Österrike eller Tyskland som har långa män. 

Preferenser som med allt annat. Dessutom blir det fina gener på ungarna med en lång dam :)
  • Anonym (180)
    Madde085 skrev 2022-08-21 17:14:31 följande:
    Jag är också lång 1,60 och brukar bära klackar med stolthet blir då ca 1,68 lång men är stolt över de. Jag skäms inte över att vara lång och de tycker inte jag att du ska vara heller.

Gå rak i ryggen du är fin som du är. Tror killarna gillar oss långisar bättre????
    Jag trodde verkligen att du hade skrivit fel först och det skulle stå typ 180 kanske men att döma av flera inlägg du har skrivit verkar du verkligen vara 160cm och anse det långt. Som någon ovan skrev här så är meddellängden för kvinnor i Sverige 166cm långt. Så oavsett vad någon har för personliga åsikter så klassas du hur du än vänder och vrider på det som kort. Du ligger flera cm under medel. Jag har väldigt svårt att se att du träffar många som du känner dig lång gentemot. Min svärmor är 160cm och hon når upp till min axel, knappt. Jag kan räta ut min arm och lägga den på hennes huvud när hon står bredvid mig. Jag är 180cm lång och det är en jävla bra bit över medel. Det är väldigt sällan jag får böja på huvudet för att kolla upp på någon om vi säger så. Nästan så jag blir chockad när det händer. 
    Möter jag någon som är 160cm så känner jag mig som en jätte i jämförelse. Så oavsett vad du känner Så ser garanterat ingen annan dig som en "långis". Och det är nästan lite skrattretande när du skriver "oss långisar" när du pratar med någon dom är 196 cm lång alltså 36cm en hel linjal och lite till längre än mig och dessutom 30cm över medel. Du är ju inte direkt i samma liga.
  • Anonym (.)

Oj, jag som trodde jag var lång som är 180 cm lång. 

• Anonym (Bert)
    Anonym (crawl) skrev 2024-12-14 09:22:40 följande:

Börja simma, crawling. Har stora fördelar om man är lång.

eller Basket
  • Anonym (J)
    Anonym (Kort) skrev 2022-08-21 10:56:36 följande:

Herregud, var glad för att du är lång. Hade hellre haft din längd än min egen 162 cm

162 är väl inte så extremt kort direkt .. Jag är längre men inte jättemycket längre , 166 cm, det är precis medellängd i Sverige och jag känner mig oftast varken lång eller kort (lite beroende på vem jag är med såklart). Att säga att 162 cm är väldigt kort skulle ju vara som att säga att 170 cm är väldigt långt.. Både 162 cm och 170 cm tycker jag räknas som väldigt normal längd. 

Och till TS , jag känner några tjejer som är över 180 iallafall och jag tycker det är fint, de har verkligen inte haft problem att träffa killar heller , både långt och kortare. 

Svar på tråden Ni som är långa har det påverkat er mycket?