Anonym (John) skrev 2024-12-14 10:09:53 följande:
Träffade en tjej på ett jobb som var 1:96 Hon förklarade att långa tjejer har jättesvårt att hitta någon kille. Tror hon hade 45 i skostorlek.
Den längden är ju faktiskt mer än att bara vara lång tjej. Det är extremt långt, extremt ovanligt dessutom. Som tjej.
Jag har två kvinnliga vänner, och min flickvän som är den längsta på 180 cm. Ingen har någonsin haft problem hitta killar. Däremot kan dom klaga på att det finns för mycket korta killar. Och det har gemensamt att dom inte är intresserade av en kille som är kortare.
Dessutom är dom mindre brydda och kan röra sig fritt ute efter en viss tid på kvällen. Min flickvän känner sig i princip aldrig otrygg tack vare sin längd. Ska jag vara egoistisk är det jävligt skönt att inte ha en tjej som ringer on hon är ute sent och alltid ska bli hämtad. För att hon känner sig otrygg.
Många män gillar väl sånt, och det kanske är därför det föredrar små petita tjejer, som blir mer hjälplösa per automatik. Jag skulle kunna lyfta upp en sådan tjej på tre röda. Dessutom tycker jag att långa tjejer är mer kvinnliga. Har en systerdotter på 14 som är precis lika lång som min kusin, min kusin är 46 år. Det blir lite för flick aktigt för min egen smak.
Men jag är också 1.96, så jag föredrar lite motstånd. Dessutom är det underbart att slippa nackspärr när man kysser varandra, och sexet blir mindre problematiskt.
Men killar i Sverige är ju inte så långa on man tittar på statistiken. Det är väl främst länder som Nederländerna och Österrike eller Tyskland som har långa män.
Preferenser som med allt annat. Dessutom blir det fina gener på ungarna med en lång dam :)