Lullesmamma skrev 2022-08-21 06:50:43 följande:
Anonym (Gamble) skrev 2022-08-21 05:09:57 följande:
Varför skulle det någonsin vara positivt? Att det finns en fin person bakom innebär inte att diagnosen är till någon fördel.
Man kan absolut arbeta och lära sig hantera sin diagnos men det är fortfarande ett gamble. Jag som vill ha barn hade aldrig velat gambla om deras trygghet om jag tedan i ett tidigt skede kan välja bort det. Har en Nära släkting med liknande diagnos och skulle aldrig någonsin vilja att mina barn växer upp med en sådan om jag kan välja bort det. Och det samma gäller en missbrukare, alkoholist eller någon annan hård diagnos. Visst kan det bli bra men det innebär ofta mer jobb än med någon utan, och det står var och en fritt att välja personer de vill leva med, så jag hade valt bort det. Detta kommer säkert sticka i ögonen på folk men så tänker jag.
Aså gud lever såna människor med den insikten du har? Jag blir rädd.
Du vet att jag har en son på snart 12 år och jag får höra av så många vilken underbar mamma jag e till honom, lite komiskt men denna killen jag precis skrivit om är nog det enda positiva han sagt om mig?att jag är världens bästa mamma till min son, att han är imponerad av hur jag är mot min son och jag uppfostrar honom, världens goaste kille som är glad och skolan ser en pigg och alert kille som har så mycket att ge och jag har alltid uppfostrat honom att gå sin egen väg och aldrig lyssna på människor som försöker trycka ner honom. Aså alla som har borderline är långt ifrån att ha den starka varianten och då kan jag tänka mig det blir tufft om man har det. Jag tror faktiskt många bör läsa på om det för det är skrämmande hur du och många andra i princip död förklarar människor med borderline. Vi e inte mindre värda än va alla andra e. Har du barn och du har den inställningen så är jag ledsen för deras skull, för de får växa upp med en förälder som har dålig inställning och dömmer nog lätt folk tyvärr.
Jag tycker din diagnos lyser igenom hur du skriver snarare, hur mild du än påstår att den är, så jag hade inte behövt veta att du har en diagnos för att utesluta dig som partner. Du skriver dessutom själv om andra som har den hårdare varianten (vilket enligt dig är helt annorlunda). Hade någon sagt till mig att jag hade ett personlighetsdrag som inte passar med deras bild av en partner hade jag inte gått i taket som du verkar göra, utan tänkt att vi nog hade varit en dålig match helt enkelt.
Det heter "Alltså" dessutom, finns inget ord "aså". Varför tog det slut med ditt ex då? Var det pga dina humörsväningar?