Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Skulder

Anonym (1234555) skrev 2022-08-16 05:54:04 följande:
    Skulder

Skulle ni flyttat ihop med någon som har skulder? Och om du själv har det? Ni bor på varsitt håll ca.30 min ifrån varann. Jag kämpar själv, är ensamstående med 2 barn. Vi har varit tillsammans i 3 månader. Och enligt honom så kommer det gå bättre eftersom vi bara kommer betala en hyra. Snälla någon som har koll? 

Så han föreslår att ni flyttar ihop av ekonomiska skäl, efter bara tre månader? Det låter tyvärr inte som att han har hittat den stora kärleken. Det låter som att han har hittat ett sätt att minska sina utgifter och betala av snabbare på sina lån, alternativt hittat någon som han kan övertala att ta nya lån osv i sitt namn.

Svaret på din fråga är alltså Nej. Jag skulle inte ha gjort det och jag skulle inte råda någon annan att göra det. Ni kan fortsätta vara sambo och ha det fint tillsammans när ni träffas. 
  • Mrs Moneybags
    Mrs Moneybags skrev 2022-08-16 13:59:18 följande:
    Så han föreslår att ni flyttar ihop av ekonomiska skäl, efter bara tre månader? Det låter tyvärr inte som att han har hittat den stora kärleken. Det låter som att han har hittat ett sätt att minska sina utgifter och betala av snabbare på sina lån, alternativt hittat någon som han kan övertala att ta nya lån osv i sitt namn.

Svaret på din fråga är alltså Nej. Jag skulle inte ha gjort det och jag skulle inte råda någon annan att göra det. Ni kan fortsätta vara sambo och ha det fint tillsammans när ni träffas. 
    fortsätta vara SÄRBO skulle det stå.
Svar på tråden Skulder