Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Otrogna män och deras egenheter

Anonym (FruL) skrev 2022-08-20 21:51:01 följande:

Jag tror inte min man är otrogen och vore han det skulle jag inte vilja veta det heller. Så nej, du behöver inte börja ringa samtal till höger och vänster.

De pratar om sitt liv av flera anledningar - för som så mycket annat finns det ju inte bara ett skäl till varför det ena eller det andra sker. En anledning är att det är rätt ointressant att ligga med någon (vecka in och vecka ut) utan att få någon form av djupare kontakt. Och på samma sätt som vänner måste ge och och få information om varandra behöver detta också ske i en en sexuell relation om den ska fortgå. Ok att ha sex ett fåtal gånger med någon där man inte klickar med kommunikatornsmässigt, men efter ett tag behövs något mer. Jag antar att du inte har haft längre relationer med män vars liv du funnit ointressant, eller?  

De vill också visa dig vilka de är och hur deras relation ser ut - eftersom relationen är en stor del av vilka de är. Jag menar många har säkert varit tillsammans med sin fru i 15-20 år. De pratar därför om sitt liv för ibland är det enklare att anförtro sig till någon som inte är så innästlad i ens liv. Man kanske inte vill att de man umgås med som par ska veta en massa (dåliga) saker om ens relation. Det kan bli för jobbigt för alla inblandade. Tro mig - det är ganska jobbigt att sitta på den där middagen och veta att han/hon gör si eller så och låtsas att allt är som vanligt. Men så vet man att han ibland är en riktig mupp.   

Dessutom tror jag att den flesta otroheter startar för att man klickar i kommunikationen och sen går vidare till sex. Det är nog sällan man hoppar i säng med någon så där vips. Den spärren har nog de flesta. För att otrohet ska ske måste nog ens spärrar nötas ner under längre tid. 

Vad jag inte fattar är hur du inte har kunnat räkna ut dessa saker själv. 

Och jo många hoppar i säng med någon vips men det är min erfarenhet. Oavsett om de är gifta eller singelmän. Men sen vill de prata.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-23 17:16:22 följande:
    Nej tråden handlar lika mycket om dig för om du inte medvetet valde att ligga med såna män skulle ju problemet inte existera. Det existerar för att du medvetet väljer att ligga med just såna män.

Och ja ditt beteende är precis lika egoistiskt som deras.
    Frågeställningen som tråden ska handla om står i TS.

Att du tycker att det ett problem förändrar ju inte diskussionen kring hur dessa män fungerar.

Har heller aldrig sagt att mitt beteende inte är egoistisk så det är inte så mycket att diskutera.

Hade du något att bidra med till topic eller?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-22 15:10:35 följande:
    Problemet är bara att när den väl nöts ner så blir blir spärren obefintlig och personen i fråga har väldigt lätt för att ljuga och leva dubbelliv om och om igen.

Det resonemanget utgår ifrån att männen TS ligger med gör det för första gången men det kan ju lika väl vara så att de gjort det 150 ggr tidigare med 150 olika kvinnor och TS är bara en av många de ligger med och dessa "spärrar" du talar om kan ha nöts ner för länge sen, kanske till och med i ett tidigare förhållande.

Personligen tycker jag man ska ta ALLT en person som bevisligen inte har några som helst problem med att svika och ljuga med en stor skopa salt. Varför tror älskarinnor alltid att samma man som utan problem ljuger för sin familj talar sanning för just dem?
    Så de ljuger om att de har fru och barn och allt annat de berättar för mig? Det kan jag ju såklart inte veta förstås.
  • Anonym (Maria)
    Tukt skrev 2022-08-23 17:24:57 följande:
    Nja, trådstarten börjar ju med frågan om varför otrogna män pratar om vissa saker. Inte att TS själv är otrogen.
    Sedan att nästan alla trådar på Familjeliv spårar ur åt det hållet, är en annan sak.
    Jag är inte otrogen?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-23 17:30:22 följande:
    Det kan vara sant eller falskt, poängen är att en person som utan problem ljuger för andra kan absolut ljuga för dig med och det är väldigt dumt att utgå ifrån att de talar sanning för just dig.
    Jo det har du ju såklart rätt i. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Maria) skrev 2022-08-23 17:14:11 följande:
    Och jo många hoppar i säng med någon vips men det är min erfarenhet. Oavsett om de är gifta eller singelmän. Men sen vill de prata.
    Och det gör de förresten när vi inte har setts också. Skickar meddelanden eller ibland ringer och berättar om sin dag och livet därhemma.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-23 17:38:55 följande:
    Sant, men du deltar i andras otroheter för det är ju dig de är otrogna med.
    Jag har dock inte lovat någon trohet till någon av de inblandade, heller inte att jag ska hindra någon av dem ifrån att vara otrogen. För att vara delaktig i någon otrohet så måste jag själv vara bunden till en trohet, vilket jag inte är. Utan jag är fri att göra vad jag vill. Men nu är vi utanför ämnet.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-23 17:55:34 följande:
    Japp men deltar gör du eftersom det är dig de är otrogna med... Observera att jag inte sagt att du är otrogen utan att du DELTAR i deras otrohet.

Ja du är fri att ligga med vem du vill med dina val och handlingar ansvarar du för själv inte andra och att välja att ligga med en upptagen man och därmed delta i hans otrohet och allt det innebär mot hans familj är något du själv val och därmed DITT ansvar. 
    Nej, delta tycker jag är fel ord, för att delta måste jag själv behöva vara trogen någonting. Möjliggör kan jag godta. Han var ju inte upptagen utan jag hade ju honom helt för mig själv en stund. Ja, du kan hålla mig ansvarig om du vill, inget ansvar kommer drabba mig ändå och jag måste inte hjälpa någon av dem med deras familj.
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2022-08-23 21:11:38 följande:
     så de ska få ligga mer.
    De får ju redan ligga så mycket de vill så hur menar du nu?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (undrar) skrev 2022-08-24 11:45:18 följande:
    Att ni ligger med varandra är handlingen som innebär en otrohet så är det väl ganska solklart att du deltar eftersom det är dig han utför handlingen med. Att du sen inte gärna vill se det så för att du inte riktigt vill se dig själv i det ljuset och helst hitta sätt att rationalisera ditt ansvar i det är väl inte förvånande.

Men faktum är att du faktiskt är precis lika egoistisk som han eftersom ni vet båda två att era handlingar innebär att en annan människa kommer bli sårad och förnedrad men väljer att skita i det för er egen njutnings skull.

Det handlar inte om att hjälpa någon annan, det handlar om att låta bli att delta i att såra och förnedra andra. Det är en viss skillnad mellan dessa två.
    Jag är inte otrogen så jag kan inte delta i någon otrohet. Otroheten står han för. Jag deltar inte i den heller eftersom det är omöjligt när jag inte har någonting att vara trogen emot från början. Och varken hans fru eller deras förhållande är viktigt för mig så jag behöver inte rationalisera något, och jag har redan sagt till dig att jag är egoistisk när det gäller det här så du slår in öppna dörrar. Vem som blir sårad eller förnedrad har du förresten ingen aning om så sluta försöka bestämma vad andra ska känna. Men jag kanske blir sårad och förnedrad om jag inte får ligga med mannen i fråga då så enligt din logik så borde kvinnan inte vara så egoistisk utan unna mig detta, haha.
Svar på tråden Otrogna män och deras egenheter