Inlägg från: Anonym (Jag vill tacka livet!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag vill tacka livet!)

Konstant överhettad av värmen nu

Älskar sommaren! Det är aldrig tillräckligt varmt tillräckligt länge! Underbart sådana här dagar, livet känns enkelt, alla ser vackrare ut sådana här sköna underbara dagar. Kvällen var fantastisk fin! Jag älskar livet när det är så här! Är otroligt tacksam för denna sköna, härliga, fantastiska, underbara dag! Tack!

Ni som klagar får ju det hela resten av året så ni kan väl stå ut någon dag utan att klaga direkt det blir 25 grader? Det är ju så kort i det här landet.

Efter det här varma härliga här åker jag till Cypern till varmare väder. So long, suckers!

Anonym (Fia) skrev 2022-08-13 21:48:02 följande:

Läs inlägget av Jonnynilsson här ovan, så ser du att det är fullt möjligt att njuta av värmen och samtidigt känna medlidande med människor som får huvudvärk och kräks av den. Ha det så trevligt på Cypern!
    Men de har ju inte medlindande för oss som lider när det är mindre än 16 grader hela resten av året. 

De som lider kan ju flytta till norra sverige, till Island där det aldrig är mer än 12 grader eller till Svalbard. De kan ju resa dit på semester varje sommar. Men de gör de inte, de bara gnäller för att det i max en månad om året är över 25 grader! Så empatilöst.
    Mortiscia80 skrev 2022-08-13 23:25:05 följande:
    Någon dag?? Jag har haft 28-30 grader inomhus hela jävla sommaren!!

Försök respektera att vi är ganska många som blir dåliga, rentav farligt dåliga, av värmen!
    Men det är ju också många som mår bra av det. Varför åker ni inte utomlands på sommaren t ex till Svalbard eller Island där man går i vinterjackor hela sommaren och där det blir som max 12 grader en månad om året (juli), vi andra som inte gillar kyla reser ju bort från den. Varför åker ni inte till norrland eller så på semester då om ni tycker 28 grader är för varmt?
    Anonym (Fia) skrev 2022-08-14 05:38:16 följande:

Inte? Tycker de att du är en stoppkloss när du inte vill gå ut? Brukar de kalla dig för fånig när kölden ger dig huvudvärk och får dig att kräkas? Kallar de dig för "sucker" och säger åt dig att flytta till Dubai? I så fall tycker jag att du ska byta umgänge.
    Vi gnäller inte och startar inte trådar här där vi klagar för att det är 0 grader ute första dagen det händer. Vi inser att man vänjer sig vid vädret. Men så fort det blir en dag av 25 grader varmt gnälls det här första och enda soldagen och ni missunsammar alla att ha det varmt och skönt.
    Anonym (Varm) skrev 2022-08-14 06:19:18 följande:
    Driver du?

1. Jag har inte råd att åka till Svalbard eller Island.
    2. Norrland sommartid är varmt.
    1. Skaffa en anställning. Då har du semester och kommer kunna resa
    2. Gå ner i vikt, fetman du har gör dig överhettad
    3. Motionera
    4. På morgonar, kvällar och nätter är det svalt.
    5. Sitt i skugga
    6. Ha på dig solhatt och solfaktor 50
    7. Bada, i havet är det kallt. Alla andra gör så och det finns naturligtvis en anledning till att alla badar när det är varmt. Ligg kvar i vattnet hela dagen om du tycker solen är för varm
    8 i skogen är det svalt, vistas ute i skogen hela dagarna
    9. Ha fördragan gardiner hemma och persienner mot solen alltid
    7. Drick och ät kallt, drycker med is, isglassar, kylskåpskall vattenmelon. Undvik fet mat för du blir varmare av fett
    8. Skydda huvudet från all sol utomhus, dvs bär keps eller solhatr
    9. Gör tvärdrag i hemmet och håll dig borta från hemmet eftersom det är svalare utomhus än i ditt hem uppenbarligen
    Anonym (Ice fairy) skrev 2022-08-14 17:13:21 följande:
    Vet du vad skillnaden är? När det är kallt så kan du klä på dig mer kläder. En som mår dåligt av värmen kan inte blir mer än naken. Nej, man ska inte vara naken...
    Lol.

Om man lider av värme ska man aldrig gå naken eller vara bar om huden för träffar solen huden så blir man varmare. Man ska ha heltäckande vita kläder i naturmaterial som linne för att skyla och svalka sig. 

Du ska alltså gå omkring så som männen i öknen går i öknen: I långärmade stora, vida, vita långklänningar som täcker exakt hela kroppen för det svalkar huden genom att solen då inte träffar huden och klänningarna fladdrar så att det blir svalka i plagget + huvudbonad så jässan och ansiktet också skyddasfrån direkt sol.

Ni är överhättade för ni är lite korkade eller?
    Anonym (Varm) skrev 2022-08-14 18:16:58 följande:
    Ursäkta men har jag missunnat dig värmen eller?

Och mår du fysiskt dåligt och kräks och får migrän? Jag vänjer mig inte vid värmen. 2017 led jag lika mkt sista som första soldagen. Så även denna sommar.
    Vilken värme?
    Vart går din gräns? Det är ju inte ens någon värme här i Sverige. Det är ju cirka 22 grader inomhus i bostäderna året om. Så när det är 22, w5 grader så är det ju måttlig värme. Allt under 35 grader är ingen värme att tala om. Hur klarar du vara inomhus på vintern i 22 grader?

Vad säger din läkare? Om man har sådana problem att man kallar lite måttlig värme för total överhättning så får du väl kontakta läkare för det? 
    Anonym (Varm) skrev 2022-08-14 18:25:28 följande:
    Jag undrar också om du faktiskt varit på de stllen du hänvisar till på skämt. Tror du Norrland (menar du förreaten Gävle, Sundsvall, Piteå eller Kebnekaise - norrland är stort) är tävkt av snö året om? Sommartid är det ljust och varmt ärven i våra norra delar.
    Visst, kallar du 23 grader och sol för total överhättning finns ingen lösning för dig ens här i detta kyliga land annat än att söka läkarhjälp eller flytta till Svalbard men det har du ju inte råd med. Du kanske lider av något du kan få hjälp för, något medicinskt.
Svar på tråden Konstant överhettad av värmen nu