Konstant överhettad av värmen nu
Jag har VÄLDIGT svårt för värmen med. Det brukar räcka med max 5 min i solen för att jag ska nästintill få fnatt. Solen värmer inte mig som de flesta brukar förklara det som, den bränner och det räcker med någon minut i den. Inte bränner som i att jag bli röd och flagnar, det känns som att jag har en öppen låga mot huden och det är så obehagligt.
Jag stannar inne i största möjliga mån, har en stor kyldyna (110x70cm) som jag kan sitta eller ligga på, har en sprayflaska med vatten jag kan duscha mig med samt en handduk i nåt speciellt tyg som jag blöter, vrider ut och har i nacken för svalkning. Den håller liksom inne vätan och trots att den är fuktig åt det våta håller droppar den inte. Har även en takfläkt över sängen för att kunna sova, en AC som tyvärr inte riktigt orkar med när det är som varmast och flera fläktar som är mobila om jag verkligen skulle behöva.
Sen brukar jag bada utomhus kvällstid då solen inte ligger på. Fungerar även att duscha så kallt man klarar av (någon minut räcker).
Dom jag har runtomkring mig har snällt fått vänja sig vid att jag är värmekänslig. Jag vägrar att lida och må dåligt bara för att dom gillar solen. Vi har lärt oss hitta lösningar som fungerar förr alla.