Inlägg från: Anonym (Ice fairy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ice fairy)

Konstant överhettad av värmen nu

Anonym (Varm) skrev 2022-08-13 17:58:10 följande:
    Du är som jag.

Jag har dock en oföstående omgivning som älskar värme. Har försökt vara med och pressa mig vid några tillfällen i sommar för husfridens skull vilket slutat i pulserande huvudvärk och att jag kräkts och somnat av utmattning/värme. Och då ses jag som lite jobbig som inte klarar av det.

Så det är ju svårt med ett normalt liv en sån här varm sommar.
    Samma här!  Jag tål inte värme men min familj älskar värme.  De retar mig för att jag inte klara av det,  jag till och med kräks om det blir för varmt, de kallar mig fånig. Jag sparade till och med till en egen portabel ac för 3 år sen som jag har i mitt rum.  Jag är 18 btw. 
  • Anonym (Ice fairy)
    Anonym (Jag vill tacka livet!) skrev 2022-08-14 15:26:49 följande:
    Vi gnäller inte och startar inte trådar här där vi klagar för att det är 0 grader ute första dagen det händer. Vi inser att man vänjer sig vid vädret. Men så fort det blir en dag av 25 grader varmt gnälls det här första och enda soldagen och ni missunsammar alla att ha det varmt och skönt.
    Vet du vad skillnaden är? När det är kallt så kan du klä på dig mer kläder. En som mår dåligt av värmen kan inte blir mer än naken. Nej, man ska inte vara naken...
  • Anonym (Ice fairy)
    Anonym (Jag vill tacka livet!) skrev 2022-08-14 17:52:36 följande:
    Lol.

Om man lider av värme ska man aldrig gå naken eller vara bar om huden för träffar solen huden så blir man varmare. Man ska ha heltäckande vita kläder i naturmaterial som linne för att skyla och svalka sig. 

Du ska alltså gå omkring så som männen i öknen går i öknen: I långärmade stora, vida, vita långklänningar som täcker exakt hela kroppen för det svalkar huden genom att solen då inte träffar huden och klänningarna fladdrar så att det blir svalka i plagget + huvudbonad så jässan och ansiktet också skyddasfrån direkt sol.

Ni är överhättade för ni är lite korkade eller?
    Du,  jag skrev själv att man inte ska vara naken.  Men poängen var tydligen för krånglig för dig. 
Svar på tråden Konstant överhettad av värmen nu