• Noelani

Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?

fs456 skrev 2023-08-17 20:32:04 följande:
    Tack. Har egentligen massor av frågor!
    var på VUL idag för samtidigt som vi fått ok till en provstimulering så förbereder jag mig på ÄD utomlands. VUL skedde cykeldag 7 och hon såg 3 folliklar på ena sidan, den andra var svår hitta. Tänker att 3 folliklar är dåligt men jag vet ju att mitt AMH är 0,15 och FSH 17 så förväntar mig ingenting. Hur har ditt utgångsläge varit vid stimulering? Ska ta enanton 1/9 sen börja med Fostimon Set. Hur har din upplevelse varit och vad har funkat mindre bra då det blivit så många försök?
    Jag har alltid 3 på den ena och 5-7 på den andra men det verkar som den med färre är den som gett flest mogna nu efter 3 stimuleringar :) Ville bara ge lite solsken! 
  • Noelani

Drömmenom3, 

Vad fint att att du fick med gubben på ett till försök ❤️

• Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-21 20:22:28 följande:
    Tack jag hoppas det. Men tyvärr har jag redan återfört 8 stycken blastocyster (som bara resulterade i 3 missfalll). 
    Åh vad jobbigt det måste kännas! Har ni fått någon förklaring från läkarna? Embryogradering? 

Någon förklaring till missfallen? 
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-22 20:29:51 följande:

Nja.. Jag har hypotyreos och en MTHFR mutation. Eventuell koagulering som behandlades med Fragmin utomlands men det vill man inte ge i Sverige. 

Men jag har aldrig fått en missfallsutredning i Sverige trots 14 missfall pga har barn sedan tidigare. 

Så jäkla sjukt! Alla dessa regler..
    Vad spelar de för roll om man har barn sen tidigare - man bör väl ändå får utredning och vård??

Skrev precis i en annan tråd att de är ungefär som att man nekar en man med dåliga spermier IVF ifall hans partner är för ung/ för gammal/ för högt bmi etc.. Tänk om man gjorde likadant vid andra sjukdomar?
    Nej tyvärr du får inte vård för din diabetes för din tjej är för överviktig.. Som ett skämt men faktiskt exakt samma sak! 
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-22 20:33:24 följande:

Förresten Noleani visst hade du testdag i helgen? Jag håller tummarna!! 

Ja på måndag :) Men blir kanske någon tjuvtestning i helgen.. 

• Noelani

Vi plussade idag 😱 🙏
    Är så glad att jag spricker och förvirrad om det verkligen är på riktigt. Nu är ju frågan också om det är en eller två 😅 Tacksam för vår klinik som redan efter en återföring lät oss föra tillbaka två. Det är ju precis som ni skriver helt sinnessjukt dyrt... 

• Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-08-26 09:46:06 följande:

Wow! Stort stort grattis{#emotions_dlg.flower} Så underbart . 
    Kände du det på dig eller total överraskning? 

Så spännande on det är en eller två. Njut och fira nu Skäms

Nej totalt chock! Jag tog ett test mest på skoj och när jag fick upp ett svagt streck trodde jag faktiskt att jag såg i syne. Fick väcka mannen som sa att han också såg det och ungefär där trodde vi nog att vi båda fått en stroke samtidigt 🤣

Strecken har blivit något starkare dag för dag nu men läst att just rfsus test kanske inte är de mest tillförlitliga så ska köpa cb idag! 

Om ni bestämmer er för att göra fler försök så rekommenderar jag varmt Copenhagen fertility center - där får man köpa 3 pack även om man är äldre.  Vi betalade ca 77.000 för tre försök. Det räcker också att öka dit enbart för plock och återföring, resterande scanning kan du göra i din hemstad... 

Vi plussade på 2 insättningar! 

Hoppas så mkt för er skull nu nästa plock! ❤️
  • Noelani
    Anonym (Försöker också) skrev 2023-08-27 16:57:55 följande:
    Jag fick till svar att de faktiskt ser kvinnor i min ålder som får tvillingar. Jag undrar då om de tänker på kvinnor över 40, måste vara väldigt väldigt ovanligt för 43-åringar. 
    Ja men man kan väl ändå få bestämma själv över sin kropp? Om man vill ha tvillingar och fått info om ev risker så borde man få sätta in två... 

Min klinik sa de vill testa en gång med ett och tar inte det sig så är det fritt fram typ.. Schysst med tanke på pengarna man lägger! 
  • Noelani
    Försökmednr3 skrev 2023-08-28 14:32:14 följande:

Hej, 
    har någon fått positivt på gravtestet på ruvardag 10? Har testdag på fredag. 

Jag fick det med en 2 dagars - tack vare Orkidé8181 som peppade mig att tjuvtesta 😅

Men min klinik sa idag att det är så himla individuellt och från cykel till cykel... försökte luska ut om tidigt plus kunde betyda tvillingar men icke 🙈
  • Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-08-29 20:22:57 följande:
    Fick mens nu på em så börjar spruta imorgon eller på torsdag?
    Tack snälla för tummarna Hjärta

Kommer heja och hoppas på era frysförsök också. Måsta kännas bra att ha så många ? på lager? . Och det att slippa sprutor och äggplock. Gud vad skönt! 
    Nu jäklar är det din tur!! Måste de bli det denna gång ❤️❤️❤️ 
  • Noelani
    Drömmenom3 skrev 2023-08-30 15:38:31 följande:
    Åh , tänk  om det kunde vara det . Hoppas på det så innerligt .Hjärta
    Har du testat assisted hatching? Vi gjorde det nu på sista omgången och det verkar ju onekligen ha lyckats. Verkar vara bra då man haft många försök innan som inte lyckats... 
Svar på tråden Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?