Anonym (Shiny) skrev 2022-09-28 09:07:56 följande:
Lilleplutt, grattis till din lilla eskimå! Måste kännas skönt att ha en på lut. Förstår också att du hade hoppats på fler. Jag går själv och undrar hur många jag kan få till frysen. Har ju ett gott utgångsläge visserligen men har förstått att allt kan hända så just nu är jag mest orolig att det inte blir någon alls!
Tycker att det låter så spännande att få ruva! Längtar tills jag kommer dit.
Ja boken gav mig hopp om att man kanske ändå kan påverka äggkvaliteten något i alla fall. Och eftersom just äggkvaliteten är så viktig så tänker jag testa att följa råden. Hade redan tidigare varit inne på detta spåret men fick mer tips nu och särskilt om dosering. Själv har jag tidigare doserat alldeles för lågt med tex Q10.
Har du kört den dosering som hon rekommenderar?
Pratade förresten med min läkare om preimplantorisk genetisk screening, PGS. Det är tydligen inte tillåtet i Sverige förutom vid forskning. Tycker det är väldigt synd att inte Sverige börjat med det ännu. I vissa länder gör man detta rutinmässigt vid IVF, alternativt för äldre kvinnor, för att öka graviditetschanserna och minska risk för kromosomavvikelser. Min läkare trodde att det kommer att tillåtas i Sverige på sikt.
Tack! ❤ ja är tacksam för att det ändå blev ett kvar. Borde inte du få besked nu hur många av dina son klarade sig till frysen?
Vette tusan om jag kan hålla med om att det är spännande att ruva 😂😂 första gångerna mådde jag otroligt dåligt både psykiskt och fysiskt.
Nu är det något bättre. Ex så får jag liknande symtom som när man är gravid men nu vet jag att det kan bero på progesteronet och är min mens sen så vet jag också att det kan bero på medicinerna. Detta hade jag inre riktigt fattat den första gången och hoppet var ju högt när mensen sen var flera dagar sen.
Det är också så skumt vad olika symtom man har. I förregår drabbades jag hela dagen av lätt yrsel. Igår hade jag istället problem med illamående och huvudvärk. Och idag känner jag ingenting alls. Oavsett så är det inte många dagar kvar till tesydagen nu och helgen är jag bortrest med mitt tjejgäng så dagarna kommer att flyga förbi snabbt 😊
Japp jag körde doseringen enligt boken inför IVF 😁
Jag frågade också min läkare om pgd men CvL kliniken är lite restriktiva gentemot metoden då det finns risk att man sållar bort ägg som i slutänden kan leda till en graviditet iaf. Så ja vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ivf branschen är en lukrativ affär för bolagen och kan man sälja in en massa extra tillägg som kunden ka köpa så är det ju bra pengar in för klinikerna 😒