Drömmenom3 skrev 2022-08-25 23:40:29 följande:
Åh vad roligt! Då är vi två iallafall
Jag får mens inom de närmsta dagarna och då kör vi igång med sprutor ? Känns riktigt nervöst nu när det är så nära. Har ju gjort detta förr men det var 8 år sen sist.
Kör ni också med Menopur?
Hur har det gått de tidigare behandlingarna? Antal befruktade ägg osv?
Åhh hoppas allt går bra för er!!
För oss har det inte gått lika bra
Sep 21 menopur. Blev överstimulerad men de fick ut ca 20 ägg endast ett fåtal befruktade. Tyvärr överlevde endast en till totalfrys. Insättning en månad senare som misslyckades
Dec21 tro menopur igen svagare dos. Fick ut runt 20 ägg igen endast ett fåtal befruktade , 2 sattes in men misslyckades, inget till frysen.
Feb22 gonalf + menopur . Hade inget ont och behandlingen gick så bra. Fick ut ca 20 ägg , 17 befruktade. En överlevde till frysen och 1 sattes in som misslyckades.
Mars22 skulle sätta in frysta embryot men den överlevde inte upptining :(
Maj 22 rekovelle. Ca 20 ägg igen ut men inget överlevde till frysen. En sattes in som misslyckades.
Vi testar nu en sista gång I sep. Jag tror det kommer att gå mycket bättre. Jag har bytt jobb där jag mår mycket bättra av och vi har dessutom ätit en hel del tillskott i 3 månader som ska hjälpa fertiliteten och främst för mig gällande åldersrelaterat. Så nu hoppas vi att det tar sig! Jag startar sannolikt 7 sep och då med gonal f + menopur eftersom det resulterade iaf i fler befruktade ägg och jag hade inte ont under behandlingen
Uppdatera gärna hur det går för dig