Någon som ör 40+ och gör/ska göra IVF?
Låter jättebra! Bra skörd! 👍
Jag har bara överfört frysta embryon och med all sannolikhet har det ej tagit sig denna gången heller. Inget påminner om tidigare graviditeter. Känner mig helt tom och har inget symptom alls. Känner att jag inte ens behöver testa.
Börjar fundera på om det kanske vore bättre att satsa på färsk överföring nästa gång.
Vad tror ni? Är det bättre med färskt eller fryst? Jag har en blastocyst kvar i frysen men den är sämst av de fyra jag hade från början. Vet att man säger att det är samma lyckandefrekvens på fryst och färskt men tänker ändå att ett nytt uttag ger möjlighet för ett nytt urval. Den som fäste hos mig i julas var bäst graderad av de fyra.
Förstår hur du tänker. Men samtidigt ska ju blastocyster som går att frysa hålla bra kvalité. Min klinik säger att de bara fryser toppembryon. Jag har aldrig fått höra att det skulle varit någon skillnad påminna blastocyster i frysen annat än att 5- dagaren gick före 6-dagaren för tydligen finns det nån studie på att 5-dagars har lite större chans att bli en graviditet . Skillnaden ska dock vara minimal . För oss var det ju dessutom 6- dagars blastisen som gav plus på stickan om än väldigt kort tid?.
Har ni fått era graderade alltså?
Hur har de förresten räknat era försök med tanke på att ni köpte 3- pack va?! Är frysförsöken halva försök som för oss eller hur räknar de? Tänker att den ekonomiska biten också är viktig och hur man kan varamest effektiv där. Om ni behöver betala en rejäl summa för den sista blastisen skulle jag överväga ett nytt färskförsök.
Men - det är ju faktiskt inte kört än slänger du inte fått mens.
Kram